• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Anglijos kompanija TRL (Transport Research Laboratory), atlikusi tyrimą nustatė pagrindines priežastis, dėl ko transporto priemonėse žmonės neprisisega saugos diržų.

REKLAMA
REKLAMA

Įdomu tai, kad labai didelė dalis vairuotojų mano, kad avarijos atveju diržas tik kenkia. Esą šoninio smūgio atveju diržas gali uždusinti, o jei smūgis iš priekio – tada ši saugos priemonė sulaužys šonkaulius. Vairuotojai mano, kad tokiu atveju geriau yra išlėkti per priekinį stiklą.

REKLAMA

Kita paplitusi nuomone, kad lengviau palikti automobilį po avarijos jam užsiliepsnojus arba patekus į vandenį.

Pavyzdžiui, taksi vairuotojai mano, kad neprisisegę jie turėtų daugiau šansų išsigelbėti užpuolus nusikaltėliams.

TRL duomenimis, daugiausiai neigiamos įtakos turi populiarus teiginys, kad esant saugos pagalvėms diržas nėra reikalingas – apsaugos ir taip užtenka. O juk tokiu atveju sužeidimų gali dar padaugėti, nes keleivis gauna dar vieną ar kelis papildomus smūgius.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrimas parodė, kad dažniausiai saugos diržais nesinaudoja jaunesnio amžiaus vairuotojai vyrai. Taip pat retai jais naudojasi transporto priemonės gale sėdintys keleiviai, galvojantys, kad jų pozicija ir taip saugesne.

Kažkodėl manoma, kad ne taip reikia saugos diržų vakare arba naktį. Atseit, mažiau automobilių, mažiau galimybių padaryti avariją. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad tokiomis eismo sąlygomis paprastai padidėja eismo dalyvių greitis, be to daugiau galimybių sutikti išgėrusį vairuotoją, todėl susidūrimo atveju sužalojimai dar padidės.

Analizuodamos šiuos TRL tyrimus, atsakingos institucijos planuos savo šviečiamąjį darbą.

Statistiškai apie du trečdaliai žuvusiųjų eismo dalyvių būna neprisisegę saugos diržų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų