Skardinės „karaliauja“ energinių gėrimų kategorijoje
Šiandieninė gėrimų rinka plati ne tik asortimentu, bet ir pakuočių įvairove. Akivaizdu, kad skardinės „karaliauja“ energinių gėrimų kategorijoje: tokioje taroje jų parduodama 67 procentai. Šių metų pradžios įsigaliojęs Alkoholio kontrolės įstatymas, draudžiantis prekiauti alumi, didesnėje nei vieno litro PET pakuotėje, lėmė, kad alaus vartojimas skardinėse šiemet taip pat šoktelėjo iki beveik 35 procentų. Sidras skardinėse sudaro 19 procentų visų produktų, o gira skardinėse apima 9 procentus. Alkoholinių kokteilių kategorijoje paskutiniuosius trejus metus situacija beveik nesikeičia – čia skardinės sudaro 6 procentus. Taigi, vertinant bendrą tendenciją matyti, kad beveik visose kategorijose gėrimų pardavimas skardinėse kasmet auga. Vadinasi, vartotojas vis labiau pastebi ir įvertina tokios pakuotės pranašumus.
Patogu, saugu, lengva – vasaros taros privalumai
Kartais pasirenkamą gėrimo pakuotę „pasufleruoja“ aplinkybės. Pavyzdžiui, vasaros metu skardinės yra ypač patogi tara. Jos yra nepralaidžios šviesai, todėl apsaugo gėrimus nuo oksidacijos, neigiamai veikiančios gėrimo skonio ir aromato savybes, ilgiau išsilaiko angliarūgštė. Renkantis skardines, taip pat mažesnė tikimybė, kad gėrimas išsilies. Išgėrus skardinės turinį, tuščia tara neužima daug vietos, ją nesudėtinga sulankstyti išmetimui. Tai labai patogu išvykus į gamtą ar įvairių renginių metu. Skardinės mažiau pavojingos ir masiniuose susibūrimuose, nes nėra tikimybės, kad suduš ir šukėmis bus kas nors sužeistas.
PET tara taip pat turi daug privalumų: pradedant jos kompaktiškumu, saugumu, lengvumu, baigiant palankesniu kainos ir kiekio santykiu Tačiau produktai PET taroje įvaizdžio prasme nėra tokie patrauklūs, kaip produkcija skardinėse.
Gėrimo pakuotės tipas ir išvaizda – pridėtinė vertė pakuotės turiniui
Ar gali pakuotės dizainas – spalvos ir piešiniai – lemti vartotojo apsisprendimą vartoti vieną ar kitą gėrimą? Ar turi reikšmės, kokioje talpoje – stikliniame butelyje, PET taroje ar skardinėje – galima įsigyti gėrimą? Abiem atvejais atsakymas – taip!
Pavyzdžiui, alkoholinių gėrimų rinkoje egzistuoja „nerašytos“ pakuotės spalvų reikšmės. Tarkim, tam tikros alaus pakuotės spalvos yra siejamos su skirtingomis šio gėrimo rūšimis: porterio etiketėse įprastai dominuoja juoda ar tamsiai violetinė spalva, pilzeno – žalia, stipraus alaus – raudona ir pan. Taigi, tai jau yra tam tikra žinutė vartotojui apie patį produktą, galinti lemti jo pasirinkimą. Netinkamai parinktos spalvos ir tonai gali netgi suklaidinti vartotoją.
Lengvųjų alkoholinių gėrimų rinkoje pakuotės dizainas ar forma taip pat yra labai svarbus elementas, lemiantis produkto prekinę išvaizdą bei pardavimų apimtis. Ypač, jei vienas ar kitas gėrimas skirtas konkrečiai vartotojų grupei. Įrodyta, kad patrauklesnės, inovatyvesnės pakuotės lengviau patraukia jaunesnės (20–35 metai) auditorijos dėmesį, kuri yra atviresnė naujovėms. Taip pat išbandyti naujoves labiau linkę finansiškai stabilesni vartotojai, kurie gali sau leisti ragauti daugiau įvairesnių gėrimų.
Pakuotės tipas taip pat turi svarbos pasirinkimui, pavyzdžiui, skardines dažniau renkasi aukštesnes pajamas gaunantys vartotojai, kuriems gėrimo skardinėje vartojimas yra jų įvaizdžio dalis. Kalbant apie gėrimus minėtoje taroje, reikia pastebėti tai, jog gėrimo skardinė – puikiai matoma ištisa etiketė, per kurią galima iškomunikuoti savo pomėgius, susijusius su gėrimų vartojimu bei paprasta „perskaityti“ šią informaciją apie kitus, savo pamėgtus gėrimus ragaujančius būtent iš skardinių.
„Angry birds“: išimtis tik patvirtina taisyklę
Beje, pasitaiko išimčių, kuomet gėrimą skardinėse dėl subjektyvių priežasčių pamėgsta tam tikro amžiaus vartotojų grupė. Pavyzdžiui, Lietuvoje platinamų „Angry birds“ gėrimų pagrindiniai vartotojai dažniau yra vaikai ar jaunimas iki 20-ies metų.
Tačiau ši vartotojų grupė – išimtis, tik patvirtinanti, kad pakuotės išvaizda gali nulemti gėrimo pasirinkimą. Šiuo atveju „sužaidžia“ spalvingas, originalaus piešinio skardinės dizainas, tačiau ne mažiau svarbus ir atpažinimo momentas. Ant pakuotės pavaizduotame piešinyje mažieji vartotojai pamato mėgstamus personažus, todėl prašo tėvų nupirkti ar patys nusiperka būtent šio – „piktų paukščių“ – gėrimo. Esama ir kitų pasirinkimo motyvų: skardinė maža, tad vaikams ją patogu laikyti rankoje, neštis, o geriant ne tik nereikia papildomai naudoti puodelio ar stiklinės, bet ir visuomet esi „akis į akį“ su „sparnuotais pikčiurnomis“.
Beje, tokiai pakuotei dažnai neatsispiria ir vyresni žaidimo „Angry birds“ gerbėjai. Šio gėrimo skardinė bet kurio amžiaus gėrimo vartotojo rankoje dažniausiai tiesiogiai atvirai išreiškia žmogaus pomėgį žaisti minėtą žaidimą. Žinoma, skonis taip pat svarbu, tačiau vis dėlto pakuotės ir pačių personažų patrauklumas šiuo atveju yra nepalyginamai reikšmingesnis.
Visi aptartieji veiksniai lemia tai, kad „piktų paukščių“ gėrimo skardinėse parduodama daugiau nei kitoje taroje. Tačiau įdomiausia, jog šio gėrimo skardinės turi jau ne vieną kolekcionierių.
Panašu, jog aistra kolekcionuoti stilingas gėrimų skardines Lietuvoje atgimsta.