Prancūzijos pieno produktų gamybos kompanija „Danone“ sumokės 21 mln. JAV dolerių už nepagrįstus pareiškimus apie jogurto „Activia“ ir pieno gėrimo „DanActive“ naudą. Prieš dvi savaites tokią pat bylą pralaimėjo kompanija „L'Oreal“.
16.20 val.
Tuo tarpu su Balsas.lt redakcija susisiekusi „Danone“ ryšių su visuomene vadovė Baltijos šalims Renata Grikšelytė patikino, kad JAV nagrinėta komunikacija, dėl kurios savo išvadas paskelbė Federalinė prekybos komisija (FPK), buvo skirta tik JAV vartotojams ir yra nesusijusi su Lietuvos ar Europos rinka.
R. Grišelytė teigė, kad Lietuvoje kaip ir visoje Europoje, yra naudojami sveikatingumo teiginiai, atitinkantys nacionalinius bei Europos teisės aktus, ir patvirtinti atsakingų institucijų.
„Būtina pabrėžti, kad Federalinė prekybos komisija, patikrinusi mokslinius tyrimus, leido JAV naudoti probiotinio jogurto „Activia“ teiginį apie jo poveikį padedant reguliuoti virškinimą, bei „DanActive“ (Lietuvoje – „Actimel“) pagalbą stiprinant imuninę sistemą. Kita vertus, išanalizavusi JAV komunikuotą reklamą, FPK įpareigojo bendrovę reklamuojant kitą (specifinį) „Activia“ poveikį padedant reguliuoti maisto pasišalinimą iš organizmo, komunikacijoje su vartotojais nurodyti, kad tokiam efektui pasiekti reikia suvalgyti tris jogurto indelius per dieną. „DanActive“ nurodyta nereklamuoti šio jogurto sugebėjimo apsaugoti nuo gripo ar peršalimo ligų. Pasak „Dannon“, toks teiginys niekada ir nebuvo naudojamas reklamoje“, - situaciją komentavo „Danone“ ryšių su visuomene vadovė Baltijos šalims.
---------------------
„Danone“ tvirtina, kad jogurto „Activia“ naudingosios bakterijos palengvina žarnyno darbą, o gėrimas „DanActive“ stiprina imunitetą. Tačiau JAV federalinė prekybos komisija pristigo tokių pareiškimų įrodymų, skelbia „Associated Press.
Komisija pripažino, kad pareiškimai apie naudingąsias „Danone“ produkcijos savybes nepagrįsti.
Pagal vartotojų teisių apsaugos ieškinius, patenkintus 39 valstijose, „Danone“ išmokės 21 mln. JAV dolerių.
„Vartotojai nori ir turi teisę žinoti tikslią informaciją, kai kalbama apie jų sveikatą“, - pareiškė Prekybos komisijos pirmininkas Džonas Leibovicas (Jon Leibowitz).
Gruodžio pradžioje kosmetikos milžinė „L'Oreal“ pralaimėjo panašią bylą, iškeltą Švedijos vartotojų teisių gynėjų. Teismas įpareigojo kompanijos atstovus pateikti nenuginčijamų įrodymų, jog kompanijos reklamuojami kremai iš tikrųjų gali pašalinti raukšles.
Jei informacija, pateikiama „L'Oreal“ reklamos vaizdo filmuose, esą kremas 70 proc. išlygina raukšles, nebus įrodyta, viena pasaulinės parfumerijos ir kosmetikos rinkos lyderių bus nubausta 143 tūkst. JAV dolerių, praneša „infox.ru“.