Pratęskime pradėtą patrauklių Kinijos verslų apžvalgą.

Dar vienas investuotojams patrauklus Kinijos verslo sektorius – interneto įmonės. Visas interneto įmonių verslas yra labai įdomus, nes sparčiai auga ir sėkmingai parinkus veiklos kryptį gali būti labai pelningas. Reklamos internete apimtis nuolat didėja, atimdama vis didesnę dalį pajamų iš kitų reklamos formų, nuolat auga tinklalapių lankomumas. Puikus pavyzdys – spauda, kuri vis didesnę dalį turinio perkelia iš spausdintų leidinių į virtualią erdvę.

Nereikia gilios analizės, norint suprasti, kad šis sektorius Kinijoje turi ypač geras perspektyvas. Kol kas interneto skvarba šalyje – nedidelė, siekia apie 20 proc. Tai šiek tiek mažiau nei viso pasaulio vidurkis (21 proc.). Kaimyninėse šalyse – Honkonge ir Japonijoje šie skaičiai gerokai didesni – apie 70 proc., o JAV sieka net 80 proc. Tačiau absoliučiais skaičiais Kinijoje 2008 metų viduryje buvo daugiau kaip 250 milijonų interneto vartotojų – daugiau nei JAV, kur jų buvo 220 milijonų. Pridėjus daugybę kitose šalyse gyvenančių kinų emigrantų skaičius tampa dar didesnis.

Rinktis patrauklias investicijas interneto versle yra palyginti paprasta, nes dėmesį verta skirti beveik be išimčių tik šakos lyderiams. Didžiausios kompanijos šioje rinkoje laikui bėgant tik auga, todėl įmonės bando atrasti savo nišas – interneto medija, papildomos paslaugos, žaidimai, paieškos sistemos, socialiniai tinklai – ir tapti jų lyderiu. Daugelis interneto vartotojų yra labai lojalūs savo mėgiamiems puslapiams ir retai juos keičia. Tiesa, būna ir išimčių, tačiau interneto versle ypač svarbu kuo anksčiau tapti lyderiu, o tuomet lyderio pozicija automatiškai garantuoja tolimesnį augimą.

REKLAMA

Pasirinkimas tarp įtrauktų į sąrašą Kinijos interneto kompanijų yra gan ribotas, todėl teks paminėti keletą kompanijų - šakos lyderių. Tačiau noriu pažymėti, kad nei rekomenduoju, nei nerekomenduoju investuoti į žemiau pateiktas įmones. Kiekvienas investuotojas prieš investuodamas turi atlikti savo analizę, ir jo pasirinkimas nebūtinai bus šios įmonės. Pirmiausia paminėsiu kinišką „Yahoo“ atitikmenį „Sina.com“ valdančią „Sina“ kompaniją, kiniškos paieškos sistemos kūrėjus „Baidu.com“, interneto medijos kompaniją „Sohu.com“. Verta paminėti ir „Tencent.com“ interneto paslaugų portalą bei „Alibaba.com“ – tai vienas didžiausių pasaulio B2B („verslas - verslui“) portalų, kur gamintojai gali pasiūlyti savo produkciją didmenininkams ir tiekėjams. Pastaroji kompanija valdo ir dar du perspektyvius projektus: „Taobao.com“ – aukcionų portalą, kuris yra kiniškas „eBay“ analogas, bei „Alipay“ – atsiskaitymų internete paslauga, panaši į pasaulinį „Paypal“.

Išskyrus „Tencent“, visų aukščiau paminėtų kompanijų metinė apyvarta 2008 m. sieks nuo 350 iki 450 milijonų JAV dolerių, o pelnas svyruos tarp 80-150 milijonų JAV dolerių. „Tencent“ pajamos turėtų pasiekti 1 milijardą JAV dolerių, o pelnas – 300 milijonų. Palyginti su pasauliniu interneto rinkos milžinu „Google“, kurio pajamos viršija 21 milijardą JAV dolerių, o pelnas siekia 5 milijardus, arba senbuviu „Yahoo!“ (pajamos –7 milijardai, pelnas  - 1 milijardas JAV dolerių), kinų įmonės gal ir atrodo mažos, tačiau jos jau gali lygiuotis su daugeliu kitų populiariausių pasaulio portalų, tokių kaip „MySpace“ (socialinis tinklas, „Fox Interactive Media“ dalis) ar „Facebook“ (socialinis tinklas), kurių pajamos siekia 300-600 mln. JAV dolerių. Tai rodo, kad kinų interneto kompanijos jau tampa pasaulinio elito dalimi.


Rašyti komentarą...
S
Skaitytojas
2009-01-06 14:51:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
Idomu butu dar suzinoti kaip kito analizuojamu imoniu akciju kainos.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų