Siekdami, kad pirkėjai sugrįžtų į prekybos tinklą, nupirktų kuo daugiau prekių ir atneštų pelno, prekybininkai savo klientams siūlo įvairiausias akcijas.
Štai vienas iš prekybos tinklų – „Kaufland“, veikiantis daugelyje Europos valstybių, netgi pasiryžo sumokėti, jei jums eilėje teks laukti ilgiau kaip 5 minutes.
Kaip rašo lenkų portalas „RadioZet“, už tai pirkėjai gali gauti 5 zlotų vertės kuponą (kiek daugiau kaip 1 eurą).
Tiesa, jei prekybos tinkle veiks visos kasos, tokiu atveju kuponas pirkėjams nebus suteikiamas.
Be to, kaip rašo lenkų portalas, 5 zlotų vertės kuponas „Kaufland“ prekybos tinklo klientams gali būti suteikiamas ir tada, jei lentynose pastebėjo prekę, kurios galiojimas yra seniai pasibaigęs.
Kokias nuolaidas pirkėjams taiko Lietuvos prekybininkai?
„Maxima LT“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė komentavo, kad prekybos tinkle taip pat galioja tam tikros taisyklės, kada pirkėjai gali sulaukti pinigų.
„Savo pirkėjus visada raginame kreiptis į parduotuvės personalą ar į mūsų klientų aptarnavimo skyrių el. paštu ar telefonu tam, kad būtų kompensuota suma, kai yra įsigyta nekokybiška prekė.
Už įsigytas tokias prekes visuomet grąžiname pinigus į „Ačiū“ kortelę, pateikus prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą“, – kalbėjo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Ji taip pat atkreipia dėmesį – jeigu prekybos tinkle klientai pastebi, kad prekės kaina yra klaidinga ar netiksli, „Ačiū“ kortelės turėtojams grąžinami pinigai.
Tuo metu „Rimi Lietuva“ Rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė Dalia Čenkienė komentavo, kad prekybos tinklas taip pat seka naujienas, kokius sprendimus išbando prekybininkai ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
Pasak jos, pirkėjai gali tikėtis nuolaidos ir tada, jei išreiškia savo nuomonę rinkodarinių tyrimų metu.
„Kompensacijas taikome tais atvejais, kai įsigytas produktas neatitinka kokybės ar yra brokuotas. Organizuojame išsamius, didelės apimties pirkėjų nuomonės tyrimus, kurių metu klientai gali pasidalyti savo įžvalgomis ir pasiūlymais.
Už aktyvų įsitraukimą pirkėjams suteikiamos specialios paskatos. Pavyzdžiui, tai gali būti nuolaidos kitiems pirkiniams“, – kalbėjo D. Čenkienė.
Vis tik kompensacijų už aptiktą pasibaigusio galiojimo produktą prekybos tinklas netaiko.
„Kalbant apie produktų galiojimo laiko kontrolę, pasitelkdami dirbtinio intelekto sprendimus matome, kurių produktų galiojimas eina į pabaigą, tačiau juos dar galima vartoti.
Tokius produktus pažymime oranžiniais lipdukais su nuolaida – taip mažiname švaistymą ir suteikiame papildomą vertę pirkėjams, kurie nusipirkdami besibaigiančio galiojimo produktus ir suvartodami iki galiojimo pabaigos stipriai sutaupo.
Jeigu vis dėlto pirkėjas pastebi prekyboje pasibaigusio galiojimo prekę, skatiname apie tai nedelsiant pranešti – reaguojame greitai ir imamės veiksmų“, – paaiškino D. Čenkienė.
Pirkėjams suteikia 3 eurų vertės dovanų kortelę
O štai prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė komentavo, kad kompensacijos už stovėjimą eilėse pirkėjams nėra suteikiamos.
Tačiau klientai gali sulaukti 3 eurų vertės dovanų kortelės.
„Reaguojame į pirkėjų srautus, jei reikia – atidarome daugiau reguliarių kasų, toliau investuojame į savitarnos kasas, kuriose vienu metu gali apsipirkti didesnis kiekis pirkėjų. Tad, net jei ir susidaro eilė, ji prasiskirsto ženkliai greičiau.
Jei parduotuvėje pastebimas prekių kainos neatitikimas, už tai pirkėjui dar parduotuvėje suteikiama 3 eurų dovanų kortelė. O, jei pirkėjas jau spėjo įsigyti prekę – kompensuojamas ir kainų skirtumas“, – paaiškino G. Kitovė.
„Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė teigė – jei iškyla nesklandumų, situacijos sprendžiamos individualiai.
„Savo programėlėje „Lidl Plus“ turime lojalumo žaidimą „Kuponas Plus“, kuris suteikia tam tikras kompensacijas už įgyvendintus mėnesio apsipirkimo tikslus.
<...> Jei klientas susiduria su tam tikrais nesklandumais – nekokybiška preke ar technine klaida atsiskaitant kasoje – vertiname ir sprendžiame individualiai, atsižvelgiant į visas aplinkybes“, – sakė ji.
Parduotuvėse brangs maisto produktai
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad maisto perdirbėjai rengiasi branginti mėsą. Vištienos produktus vidutiniškai – 11 procentų, kiaulienos – 5 procentais. Kavos tiekėjai taip pat nori kelti kainą net penktadaliu. Brangti turėtų ir šaldytos daržovės, jų kainą verslas nori didinti vidutiniškai 12 procentų. O kainos, kaip sako ekspertai, dėl to prekybos tinkluose taip pat didės.
Pasak ekonomistų, gyventojų tokios tendencijos stebinti neturėtų. Esą prekybininkai žingsnis po žingsnio kelia kainas lentynose pagal tai, kaip anksčiau brango žaliavos.
Naujausi Valstybės duomenų agentūros duomenys rodo, kad per metus maistas Lietuvoje pabrango vidutiniškai 4 procentais. Ekonomistai priduria, kad, staiga pabrangus vienam ar kitam žaliaviniam maistui, produktų kainos lentynose pasikeičia ne iš karto.
„Tai, kas pabrango tarptautinėje rinkoje, persikelia į galutinę kainą lentynose kas mėnesį, kai kurie didina kainas, nėra skubaus permetimo. <...> Ką matome su kavos kainomis – apie tą būsimą brangimą kalbėjome nuo praėjusių metų pabaigos. Tiekėjai ir prekybininkai tą išdėlioja palaipsniui“, – aiškino SEB ekonomistas Tadas Povilauskas.
Bendrovės „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis vardina priežastis, dėl ko brangsta tiek maistas, tiek kitos prekės.
„Pinigų kiekis Lietuvos rinkoje tikrai auga, Europinėje rinkoje taip pat auga. Faktas, kad šiuo metu vėl darosi taip, kad pinigų kiekis neatitinka su turimu prekių kiekiu“, – sakė D. Dundulis.
„Lietuvoje žmonių perkamoji galia yra didėjanti toliau, natūralu, kad prekybininkams yra lengviau ir greičiau permesti padidėjusias tiekėjų kainas galutiniam vartotojui. Tai leidžia greičiau didinti kainas. Jeigu pirkėjas gali susimokėti, tu jam gali padidinti, normalu, kad tą ir padarysi“, – antrino T. Povilauskas.
Prekybininkai taip pat atkreipia dėmesį, kad pati valdžia prisideda prie kainų augimo, kai kelia mokesčius arba didina minimalią algą, kuriai paaugus didėja ir kiti atlyginimai.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!