REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pavasarį, pirmojo karantino metu sunkumų patyrę gyventojai ir įmonės kreipėsi į bankus dėl „paskolų atostogų“ – prašė atidėti paskolų įmokų mokėjimus. Šiuo metu bankai skaičiuoja pavienius prašymus atidėti įmokas. Anot jų, dalis žmonių „paskolų atostogas“ pasiėmė metams, todėl iš naujo jų prasitęsti nebereikia, o kiti tiesiog patiria mažiau finansinių sunkumų negu pirmojo karantino metu.

Pavasarį, pirmojo karantino metu sunkumų patyrę gyventojai ir įmonės kreipėsi į bankus dėl „paskolų atostogų“ – prašė atidėti paskolų įmokų mokėjimus. Šiuo metu bankai skaičiuoja pavienius prašymus atidėti įmokas. Anot jų, dalis žmonių „paskolų atostogas“ pasiėmė metams, todėl iš naujo jų prasitęsti nebereikia, o kiti tiesiog patiria mažiau finansinių sunkumų negu pirmojo karantino metu.

REKLAMA

Štai „Luminor“ būsto kredito produkto vadovas Andrius Kvakšys teigė, kad dabartiniai banko skaičiai rodo, kad situacija daug geresnė, nei buvo per pirmąjį karantiną.

„Juridinių asmenų, kuriems atidedamos paskolos dėl Covid-19, skaičius nuolat mažėja. Naujų atvejų beveik nėra, o atidėtieji pirmojo karantino metu sėkmingai grįžta į normalias paskolos grąžinimo vėžes.

Vis tik gyventojų atidėjimų skaičius išaugo, tačiau ne dramatiškai. Jis sudaro tik 10 proc. nuo to, kiek žmonės atidėjo per pirmąjį karantiną. Visgi galim pasakyti tą patį – didžioji dalis atidėtųjų pirmojo karantino metu sėkmingai grįžta į normalias paskolos grąžinimo vėžes“, – komentavo specialistas.

REKLAMA
REKLAMA

SEB Baltijos šalių mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė tikino, kad antrojo karantino metu, bankas ir toliau pasirengęs padėti savo privatiems ir verslo klientams, susiduriantiems su laikinais finansiniais sunkumais ir, klientų prašymu, atideda turimas paskolas.

REKLAMA

„Nuo antrojo karantino pradžios, esame sulaukę beveik 20 prašymų atidėti būsto paskolas ir kiek daugiau nei 10 prašymų atidėti kitas (vartojimo) paskolas privatiems klientams, tai yra šiek tiek daugiau nei rugsėjį ar spalį, tačiau nepalyginti mažiau negu per pirmąjį karantiną.

Kalbant apie verslo klientus, palyginti su pirmuoju karantinu, šiuo metu prašymų atidėti paskolas iš verslo klientų sulaukiame gerokai mažiau. Tačiau jų nesietume su antruoju karantinu, o labiau su rinkoje susidariusia situacija, kai apgyvendinimo, maitinimo, logistikos ir turizmo sektoriai dar nespėjo atsigauti po vasaros“, – komentavo S. Gutauskaitė-Bubnelienė.

REKLAMA
REKLAMA

Jos teigimu, nuo pirmojo karantino pradžios privatiems klientams iš viso buvo atidėta daugiau negu 2,3 tūkst. paskolų – beveik 1,7 tūkst. būsto ir daugiau negu 600 vartojimo paskolų ir lizingo ir daugiau kaip 2,7 tūkst. paskolų verslo klientams.

„Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius pirmiausia teigė, kad dėl paskolų įmokų atidėjimo į banką galima kreiptis iškilus sunkumams ne tik dėl pandemijos ir ne tik karantino metu.

„Bankas gyventojus visada kviečia aktyviai kalbėti apie pasikeitusią situaciją ar aplinkybes, dėl kurių klientui tampa sudėtinga laiku mokėti paskolos įmokas“, – pastebėjo banko atstovas.

Anot jo, paskelbus antrąjį karantiną prašymų skaičius atidėti paskolas yra sumažėjęs palyginti su pavasariniu karantinu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Be to, reikia nepamiršti, kad daliai klientų paskolų atidėjimas pavasarinio karantino metu buvo pritaikytas 12 mėnesių laikotarpiui, kuris dar nesibaigė, tad tokiems klientams nėra poreikio kreiptis dėl paskolų atidėjimo iš naujo“, – aiškino S. Abraškevičius.

Ragina nelaukti turinčius finansinių sunkumų

Laikinasis Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Aidas Budrys tikino, kad finansų sektoriaus įmonės ir toliau laikosi pozicijos, kad koronaviruso pandemijos metu itin svarbus solidarumas ir bendradarbiavimas.

„Bankai yra pasirengę ir toliau padėti klientams įveikti galimus finansinius sunkumus, paskatintus pandemijos. Tad svarbiausia – neatidėlioti kreipimosi į savo finansų partnerį, jeigu gyventojo asmeninė finansinė padėtis ar verslo situacija prastėtų“, – patarė asociacijos prezidentas.

REKLAMA

Pasak jo, lapkritį buvo fiksuoti pavieniai atvejai, kai klientai kreipėsi dėl paskolų įmokų mokėjimo atidėjimo.

„Kredito įstaiga išnagrinėja kiekvieną konkrečią situaciją ir pasiūlo galimus sprendimus individualia tvarka.

Galimybe atidėti paskolų įmokas nuo pavasario iki rugsėjo pabaigos iš viso pasinaudojo arti 3 tūkst. įmonių ir per 6,5 tūkst. gyventojų. Bendra atidėtų įsipareigojimų vertė siekia 1,3 mlrd. eurų. Šiuo metu didžioji dalis klientų jau yra grįžę prie įprasto įmokų grąžinimo“, – pastebėjo A. Budrys.

Anot jo, bankai daugiausia prašymų atidėti įmokas pateikta didžiausio neapibrėžtumo laikotarpiu – kovą ir balandį, vėliau jų gerokai sumažėjo.

„O prognozuoti galimus situacijos pokyčius būtų sudėtinga, kadangi tai labai priklauso nuo kompleksinių išorinių veiksnių. Bankai atidžiai stebi situaciją, kad galėtų pasiūlyti su sunkumais susidūrusiems klientams optimaliausią sprendimą sklandžiam finansinių įsipareigojimų vykdymui“, – teigė A. Budrys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų