REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos saugios laivybos administracija ir Vokietijos federalinis jūrų avarijų tyrimų biuras baigė bendrą tyrimą dėl gaisro 2010 m. spalio 8 d. keleiviniame laive „LISCO Gloria“. Konstatuota, kad gaisro kilmė nėra susijusi su žmogiškuoju faktoriumi, o kilo dėl techninio ar elektrotechninio pobūdžio gedimo, rašo VE.lt.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrimo metu nebuvo siekiama nustatyti kieno nors kaltę ar atsakomybę. Pagrindinis atlikto tyrimo tikslas - didinti laivybos saugumą.

REKLAMA

Gaisras laive „LISCO Gloria“ yra viena rimčiausių avarijų, įvykusių Baltijos jūroje per kelis pastaruosius dešimtmečius.

Tyrimo metu prieita prie išvados, kad gaisro židinys buvo sunkvežimis su priekaba, kurioje buvo gabenama šaldyta paukštiena, stovėjęs viršutiniame denyje šeštajame kelyje (dešinysis bortas) pirmoje pozicijoje. Priekabos šaldymo įrangos elektros energijos maitinimas buvo prijungtas prie laivo elektros energijos tiekimo tinklo. Labiausiai tikėtina gaisro židinio vieta - tarp sunkvežimio kabinos ir priekabos. Dėl kelias savaites trukusio gaisro ir labai aukštos temperatūros buvo sunaikinta daugybė transporto priemonių ir laivo konstrukcijų, todėl nebuvo įmanoma prieiti prie vienareikšmės ir neginčijamos gaisro kilimo priežasties.

REKLAMA
REKLAMA

Panašaus pobūdžio rimtų incidentų pasitaiko labai retai.

Gaisras AB „DFDS Seaways“ priklausiusiame laive „LISCO Gloria“, plaukusiame iš Kylio uosto (Vokietija) į Klaipėdą, kilo pernai spalio 8-osios naktį. Laivu plaukė 204 keleiviai ir 32 įgulos nariai, buvo 180 krovininio transporto priemonių ir 40 lengvųjų automobilių. Gaisro metu nesunkiai nukentėjo 28 keleiviai, daugiausia jų apsinuodijo smalkėmis. Visi keleiviai buvo evakuoti.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ draudimo ir verslo konsultacijų vadovo Gintaro Leščinsko žiniomis, asociacijos narių nuostoliai dėl „LISCO Gloria“ gaisro - apie 70 mln. litų, laive buvo 79 jų vilkikai ir 144 puspriekabės. Nedidelė dalis jų apatiniuose deniuose išliko nesudegę, tačiau juose buvęs krovinys aprūko, prarado prekinę išvaizdą.

Danijos DFDS kompanija, remdamasi ekspertų išvadomis, nusprendė, kad neverta „LISCO Gloria“ atstatyti. Danijos draudimo kompanija žalą dėl laivo praradimo įvertino 450 mln. kronų (208,5 mln. litų). Laivo savininkei dėl turto praradimo buvo sumokėta per 195 mln. litų. Be šios sumos, dar sumokėta ir 49 mln. litų už apdraustus ekonominius interesus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų