Dundulis: atsidarius naujam prekybos tinklui, visi turės reaguoti dėl kainų

Prekybos tinklo „Norfa“ vadovas Dainius Dundulis neslepia, kad verslas yra verslas, tad atsiradus geram pasiūlymui, su ilgai kurtu prekybos tinklu atsisveikinti jam nebūtų liūdna. Tačiau kol kas jis to nežada daryti, bet ruošiasi pokyčiams ir iššūkiams. Anot verslininko, į Lietuvą ateinant naujam prekybos tinklui, visi konkurentai turės kažko imtis, tikėtina, kad daugelis mažins kainas.

Tad apie maisto kainas, valdžios sprendimus dėl alkoholio prekybos, darbuotojus ir didinamus jų atlyginimus, parduotuvių uždarymą sekmadieniais – portalo tv3.lt interviu su prekybos tinklo „Norfa“ vadovu Dainiumi Dunduliu.

Ar tiesa, kad „Norfa“ domėjosi prekybos tinklas naujas prekybos tinklas „Aldi“, kuris ruošiasi ateiti į Lietuvą?

Per skambiai būtų pasakyti, kad domėjosi. Su mumis buvo susisiekta.

Kaip vertinate šio naujo prekybos tinklą atėjimą į rinką? Kokių sunkumų ar iššūkių jums tai gali atnešti?

Į naują rinkos žaidėją reaguos visi prekybos tinklai. Kažkokių pokyčių bus, galiu tik pajuokauti, kad, pavyzdžiui, kai į rinką paskutinį kartą atėjo naujas prekybos tinklas, Lietuvoje atpigo kalafiorai. Visi sureagavome ir juos atpiginome. Tad galbūt dabar atpigs kitokia prekė?

Kokie įmonei buvo šie du karantinai? Kaip keitėsi pirkėjų elgesys, prekių krepšelis?

Pirmojo karantino metu jutome, kad žmonės panikuoja. Juk tada gyventojai pirko daug miltų, makaronų, konservų ir kitų ilgai negendančių maisto produktų. Vos spėdavome pildyti lentynas. O antrasis karantinas ramesnis. Žmonės teik daug visko nebepirko.

Dalis prekybos tinklų karantino metu ėmė daugiau dėmesio skirti prekių pristatymui į namus? Ar jūs svarstėte tokią galimybę?

Apie tokią galimybę svarstome jau 10 metų. Tačiau šiuo metu tokios paslaugos gyventojams neteikiame, nes nematome galimybių dirbti pelningai. Tad išeitų ne visai teisingas verslo modelis, kai vieno verslo dalis, t. y. tradicinė prekyba, turėtų dengti elektroninės maisto prekybos kaštus.

REKLAMA

Tačiau ateityje neatmetame galimybės, kad tokią paslaugą teiksime.

Vienas prekybos tinklas paskelbė viešus duomenis apie darbuotojų atlyginimus, ar nežadate sekti jų pavyzdžiu?

Atlyginimus ir dabar žmonės gali pamatyti internetinėje svetainėje rekvizitai.lt. Nemanome, kad mums patiems labai svarbu platinti pranešimus apie darbuotojų atlyginimus. Juk dažnai skelbiamos naujienos pasidaro nebeįdomios.

Be to, mūsų mokami atlyginimai yra vieni didžiausių prekybos sektoriuje. Jeigu lyginsime atlyginimų medianas, matysime, kad jie 20–30 proc. didesni nei kitų prekybos tinklų.

Ar jums atsiperka investicijos į darbuotojus. Pavyzdžiui, ar tenka susidurti su problemomis ieškant naujų darbuotojų?

Kovo mėnesį keliame kai kurių pareigybių atlyginimus 15 proc. Ir tai darome ne todėl, kad jaučiame spaudimą. Tiesiog norime, kad mūsų darbuotojai gaudami normalų atlygį gerai jaustųsi.

Esame įmonė, kuri kalbant apie atlyginimus, kitoms bendrovėms diktuoja sąlygas. Normalu, kad kai pas mus atlyginimai vieni didžiausių, faktas, kad nesusiduriame su problemomis ieškodami darbuotojų. Žinoma, yra viena kita parduotuvė, kuriai sunkiau surasti darbuotojų. Tačiau kalbant viso tinklo mastu, tokių problemų neturime.

Esate sakęs, kad sutiktumėte, jog parduotuvės sekmadieniais nedirbtų. Kaip manote, kodėl Lietuvoje ši idėja vis dar neįgyvendinta?

Pirmiausia noriu pasakyti, kad nesutikčiau su siūlymu vieną sekmadienį per mėnesį nedirbti. Labai sunku suvaldyti tiekimo procesą, kai viena savaitė ilgesnė, o kita trumpesnė. Tad reikėtų arba kiekvieną sekmadienį dirbti, arba kiekvieną nedirbti.

Puikiai matau, kai sunkiai sekasi suvaldyti logistikos ir prekių tiekimo procesus Kalėdų ar Velykų laikotarpiu. Taigi jeigu kartą per mėnesį vieną sekmadienį parduotuvės nedirbtų, vadinasi, kas mėnesį turėtume vienas Kalėdas ar Velykas.

Jeigu valdžia priimtų tokį sprendimą, jis kenktų verslui. Tad mums reiktų ieškoti išeičių, gali brangti ir kainos. Tad geriausia būtų, jeigu parduotuvės nedirbtų kiekvieną sekmadienį, tada būtų aišku, kad savaitė trunka 6 dienas ir prekių tiekimo iššūkių nebeliktų.

REKLAMA

Tačiau tokiu atveju iškiltų kita problema – prekybininkai ieškos galimybių pratęsti prekių galiojimo laiką. Pavyzdžiui, jeigu šeštadienį atvežtos prekės yra neparduodamos, jos turi būti pardavinėjamos ir pirmadienį. Todėl siektume, kad prekių galiojimas ilgėtų dar 1 ar 2 dienas. Tai reiškia, kad į maisto produktus, būtų dedama papildomų priedų, kurie tą galiojimą pratęstų. Tad maisto šviežumas nukentėtų.

Iš karto po pastarųjų Seimo rinkimų sakėte, kad lūkesčių naujajai valdžiai neturite, tiesiog norite, kad niekas nesikeistų ir liktų kaip buvę. Kodėl nenorite permainų?

Užsienyje, Vakarų valstybėse valdžios labai mažai kažką keičia, o jeigu ir keičia, perspėja visus iš anksto, ne prieš mėnesį, o prieš keletą metų. O Lietuvoje vos pasikeitus valdžiai norima, kad ji sugriautų senosios tvarką ir viską darytų iš naujo.

Patiko ar nepatiko senosios valdžios sprendimai, bet mes su jais susigyvenome. Ir nematau priežasčių, kodėl su jais negalėtume ir toliau gyventi. Dabar pokyčiai daromi vien tik dėl pokyčių, o ne todėl, kad kažkas iš tikrųjų keistųsi į gera.

Pavyzdžiui, ir įmonėje prieš imdamiesi pokyčių pirmiausia atsakome į klausimą, ką jie atneš? Ar pirkėjas bus labiau patenkintas? Ar daugiau parduosime prekių ir pan.?

Dabar daug diskusijų vyksta dėl prekybos alkoholiu darbo valandų ilginimo. Kai senoji valdžia ėmėsi trumpinti alkoholio pardavimo laiką, nemaniau, kad to reikia. Tačiau dabar irgi nemanau, kad reikia tą pardavimo laiką ilginti. Kas pasikeis, tik įmonės turės daugiau darbo, kol tuos pokyčius įgyvendins. O dar po 4 metų gal kita valdžia vėl trumpins alkoholio pardavimo laiką?

O jūs pats ar neturite minčių ateityje eiti į politiką?

Šiuo metu neplanuoju, tačiau niekada nesakau niekada.

Norfa“ gyvuoja daugiau nei 20 metų. Esate minėjęs, kad gavęs gerą pasiūlymą sutiktumėte verslą parduoti. Ar tikrai galėtumėte atsisveikinti su savo įmone?

Tai yra verslas. Jeigu pardavimo sąlygos tenkintų, įmonę parduočiau.

O kalbant apie maisto produktų kainas, ar jos šiemet didės?

Visą laiką tam tikri produktai brangsta, o kiti atpinga. Dažnai tie produktai, kurie buvo pabrangę, vėliau kainuoja kiek kainavę. Viskas priklauso nuo paklausos ir pasiūlos. Pavyzdžiui, pernai pavasarį buvo pabrangę ryžiai ir grikiai, tačiau dabar jų kaina grįžo į tą patį lygį.

REKLAMA

Kiekvieną pavasarį brangsta šviežios daržovės, tačiau įsibėgėjus jų sezonui, kainos ima mažėti. Šiuo metu matome pieno produktų brangimą, nes žiemą brangsta žaliavinis pienas. Tačiau už poros mėnesių situacija gali pasikeisti ir tie produktai ims pigti. Kainos dažnai svyruoja.

Kur jūs pats apsiperkate? Ar užsukate į konkurentų parduotuves?

Apsiperku tik „Norfoje“. Tačiau į konkurentų parduotuves užsuku labai dažnai, ypač įdomu apžiūrėti naujas parduotuves.


Rašyti komentarą...
k
kestutis
2021-03-24 09:19:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kuo daugiau centru tuo geriau mums.
Atsakyti
-5

D
Darius
2021-03-24 12:11:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
Puikiai reagavote ir kai Lidl atejo uzsienyje vistiek pigiau nei Lietuvoje tame paciame lidl :DDD
Atsakyti
0

s
smertburzuja
2021-03-24 08:06:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
Labai bloga zinia patologinio gobsumo apsestiem vertelgom tinklu savininkam.
Atsakyti
-9

SKAITYTI KOMENTARUS (32)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų