„Pasaulis eina link ekologijos. Naujausios tendencijos – kuriami projektai su susinaikinančiomis medžiagomis. Nemažai atsiranda klientų, klausiančių, ar turime susinaikinančio popieriaus. Tai ir gamintojai, tai įvertindami, pradeda gaminti iš tokių medžiagų“, - Žinių radijo laidoje „Verslo ritmu“ sakė T. Mačėnas.
Pasak jo, labiausiai aplinką teršia plastikas, tai jo ir stengiamasi atsisakyti, nors Lietuvoje dar sunaudojama labai daug plastiko, ypač maišelių prekybos centruose.
Verslininkas teigia, kad ne visi gamintojai yra linkę daug investuoti į pakuotę, o kai kuriems iš jų gamtoje lengvai suyrančios arba biodegraduojančios pakuotės jokiais būdais neįsiūlysi.
„Visada stengiasi verslininkai taupyti – kuo mažiau ir kad kuo greičiau atsipirktų. Bet dabar, kol dar krizė nesibaigė, tai, žinoma, visi taupo – tiek pirkėjai, tiek pardavėjai.“
Vis tik, Tomo Mačėno teigimu, yra gamintojų, kurie siekia puoselėti savo prekės ženklą, todėl renkasi pakuotę su individualia spauda. Pačiai brangiausiai – ekologinei pakuotei – investicijų tokie klientai pagaili.
„Daugiausia su spauda užsisakinėja smulkesnes prekes, kaip popieriniai vokai. Kalbant apie kardonines dėžes – tai jau mažiau (spaudos – red.), dažniausiai ima tuščias, plikas prekes. Tai (spauda – red.) jau yra išskirtinumas – pamato kiti žmonės, tai yra reklama, vardo garsinimas“, - kalbėjo verslininkas.
T. Mačėnas pasakoja, kad pakuotės rinkoje yra itin aštri konkurencija, todėl daugelis pakuočių tiekėjų yra linkę specializuotis. Be to, verslą riboja sezoniniai gamybos svyravimai ir ypač pakuočių gamintojų plėtros planus pakoregavo smukusi sunkmečiu gamyba.
„Konkurencija didelė, bet kiekvienas pardavėjas labiau įnikęs į savo segmentą randa savo nišą, su kuria daugiau bendrauja – yra pasiskirstymas.“