„Kitų metų valstybės biudžeto projektas palankus švietimui. Finansavimas auga 47 mln. Lt, iš jų 30 mln. skiriami auklėtojų algoms didinti. Tačiau to nepakanka. Atsižvelgiant į mokytojų darbo sudėtingumą ir svarbą visuomenei, būtina gerinti pedagogų darbo apmokėjimo sąlygas, atkurti iki krizės buvusią situaciją ir svarstyti tolesnio pedagogų darbo užmokesčio didinimo galimybes. Turi būti tobulinama ir pati darbo apmokėjimo sistema, kad ji motyvuotų siekti gerų darbo rezultatų ir būtų užtikrinta ugdymo kokybė. Finansavimo ir pedagogų algų didinimas yra ilgalaikis mano ir ministerijos prioritetas,“ - sakė švietimo ir mokslo ministras prof. Dainius Pavalkis.
Švietimo ir mokslo ministerija siūlo nuo kitų mokslo metų pakelti minimalią pedagogų tarnybinių koeficientų ribą iki vidurkio ir palaipsniui didinti atlygio koeficientą R. Papildomai 2015-2016 m. tam reikėtų per 100 mln. Lt. Taip pat svarstyti Švietimo ir mokslo ministerijos siūlymai, kaip užtikrinti stabilesnį mokytojų darbo krūvį ir užmokestį mažėjant mokinių skaičiui:
• Nuo 2016 m. siūloma taikyti naują ugdymo finansavimo metodiką – keičiant mokinio krepšelį klasės krepšeliu. Tai leistų užtikrinti adekvatų ugdymo finansavimą, mažėjant mokinių skaičiui ir mokytojų darbo krūviui. Kitąmet nauja metodika būtų išbandoma kai kuriose savivaldybėse.
• Pristatytos galimybės įvesti etatinį mokytojų darbo apmokėjimą, užtikrinantį stabilesnį pedagogų darbo krūvį ir užmokestį.
• Nuo 2015 m. veiks fondas, užtikrinantis socialines garantijas pedagogams, dėl pensinio amžiaus ar kitų priežasčių paliekantiems švietimo sistemą. Tam numatyta 6 mln. Lt.
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, vidutinis mokytojų bruto (ikimokestinis) darbo užmokestis 2014 m. II ketvirtį sudarė 2 640 Lt ir buvo 284 Lt (arba 12 proc.) didesnis nei vidutinis darbo užmokestis šalyje arba 177 Lt (arba 7,2 proc.) didesnis nei vidutinis darbo užmokestis valstybės sektoriuje. Tačiau pastebėtina, kad dėl mažėjančio mokinių skaičiaus darosi vis sunkiau suformuoti pilną mokytojo darbo krūvį, todėl dalies mokytojų atlyginimai yra mažesni.
Rugpjūčio pabaigoje Premjero potvarkiu sudaryta darbo grupė rengia siūlymus dėl ugdymo kokybės ir pedagogų darbo sąlygų gerinimo. Grupei vadovauja švietimo ir mokslo ministras D. Pavalkis, joje dirba Vyriausybės kanceliarijos, Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų, Švietimo ir mokslo ministerijų atstovai bei pedagogų profesinių sąjungų vadovai.
Pagrindiniai darbo grupės klausimai yra mokytojų ir mokinių skaičiaus santykio sureguliavimas, socialinių, saugių darbo sąlygų mokytojams užtikrinimas, švietimo sistemos finansavimo ir jo modelio tobulinimas, pedagogų darbo apmokėjimo sąlygų gerinimas.