• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Turbūt kiekvienas darbuotojas norėtų turėti vadovą, neskaičiuojantį atostogų laiko, penktadieniais dalijantį alų ir liepiantį darbus baigti anksčiau. Kai taip apie save pasakoja mobiliojo ryšio operatoriaus „Bitė“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas, nejučia svarstai: meluoja ar kraustosi iš proto?

REKLAMA
REKLAMA

Gegužę „Bitės“ generalinio direktoriaus pareigas pradėjusį eiti Ch. Robbinsą sunku būtų pavadinti tipišku vadovu. Jau pokalbio pradžioje jis prisipažįsta neturintis nei kabineto, nei darbo stalo, todėl kolegos dažnai jo turi ieškoti nemažame „Bitės“ pagrindiniame biure. Viena kolegė net pajuokauja: „Planuojame jam įdiegti GPS, kad lengviau būtų rasti.“

REKLAMA

Pokštai pokštais, tačiau tradiciniams vadovams Ch. Robbinso pasakojimas apie jam priimtinus darbo principus gali pasirodyti mažų mažiausiai juokingas. Paklaustas, ar nebijo būti balta varna, jis užtikrintai prisipažįsta puikiai pažįstantis save ir žinantis, kad toks darbo stilius yra rezultatyvus.

REKLAMA
REKLAMA

„Man nesvarbu, pavyzdžiui, kiek laiko darbuotojas atostogauja, kad tik darbas būtų padarytas, – pasakoja Ch. Robbinsas. – Mes visi bendrovėje esame neformalūs. Netikiu formalumais ir biurokratija, todėl mes tiesiog smagiai leidžiame laiką. Nesamdytume formalisto, net jei jis būtų puikus savo srities ekspertas... Tokias kandidatūras nuolat atmetame, nes samdome žmones dėl jų asmenybės ir elgesio.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbuotojus keičia vietomis

Įgūdžių galima išmokyti, o dirbdami žmonės turi bendradarbiauti, nes jie funkcionaliai nėra tobuli, įsitikinęs bendrovės vadovas. Tiesa, gana keistai skamba idėja darbuotojus perkelti iš vienų pareigų į kitas, visiškai nesusijusias su ankstesnėmis, tačiau Ch. Robbinsas ir pats gali save pateikti kaip sėkmingą pavyzdį: karjerą pradėjęs finansų skyriuje jis susidomėjo rinkodara. Kadangi nemažai dirbo kuriant strategiją ir planuojant, bendravo su rinkodaros padalinio vadovu, pastarasis jį pakvietė darbuotis šiame skyriuje. Kiek vėliau teko dirbti ir kitoje srityje – rūpintis ryšiais su klientais.

REKLAMA

„Nuolat perkeliame žmones iš vienų pareigų į kitas, – pasakoja Ch. Robbinsas. – Pavyzdžiui, IT skyriuje dirbo vienas puikus savo srities specialistas, tačiau jis į verslą žvelgia giliau. Pastebėjome tai ir paskyrėme jį vartotojų rinkodaros vadovu. Dabartinis ryšių su klientais padalinio vadovas anksčiau vadovavo teisės skyriui. Taigi tokius perstumdymus darome nuolat, nes mums labai svarbu, kaip žmonės galvoja.“

REKLAMA

Anot „Bitės“ vadovo, kompanijos darbuotojai sulaukia karjeros pasiūlymų iš kitų bendrovių, kurios nori įgyvendinti panašią korporatyvinę kultūrą. Vis dėlto šioje įmonėje darbuotojai keičiasi rečiau negu kitose.

„Skambučių centruose, kuriuose daugiausia dirba jauni žmonės, per metus pasikeičia apie 30 proc. darbuotojų. Pas mus šis rodiklis sudaro 10 proc. Manau, tai lemia mūsų įmonės vidinė kultūra“, – sako jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įtikėjęs kultūra

Vidinę kompanijos kultūrą Ch. Robbinsas įvardija kaip vieną labiausiai pasikeitusių dalykų nuo jo darbo pradžios „Bitėje“ prieš dvejus metus: „Man ypač patinka Richardo Bransono frazė: „Pasamdyk tinkamų žmonių ir pasitrauk jiems iš kelio.“ Per tuos dvejus darbo metus aš tiesiog baksnojau į tam tikras sritis, kuriose reikėjo pokyčių, ir sudariau sąlygas komandai dirbti“, – apibendrina jis ir priduria, kad itin tiki korporacijų vidinės kultūros galia.

REKLAMA

Tokios kultūros likučių jis rado pradėjęs dirbti „Bitėje“, tad teko iš naujo jos ieškoti ir palaikyti augimą.

„Vertybėms skiriame labai daug laiko. Daugelis kompanijų daug apie tai kalba, bet ne visos iš tiesų tai daro. O mes tobulėjame kasdien: samdome, mokome remdamiesi jomis, – pasakoja Ch. Robbinsas. – Manau, kad atėjęs į bet kokią įmonę gali per 5 minutes pasakyti, ar ji vadovaujasi kokiomis nors vertybėmis, ar ne. Kaip ir gali pasakyti, ar darbuotojas nuobodžiauja, gal nekenčia savo darbo ar viršininko, ar iš tiesų mėgaujasi tuo, ką daro.“

REKLAMA

Ne vienas potencialus „Bitės“ darbuotojas galėtų nusistebėti dar viena įmonės tradicija: vietoj pusdienio mokantis taisyklių, kaip elgtis su klientais, šios bendrovės nauji darbuotojai, nepriklausomai nuo einamų pareigų, savaitę dirba „Bitės“ salonuose ir tiesiogiai bendrauja su klientais. Dar savaitę – skambučių centre.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai veiksminga, nes tuomet specialistai supranta, ko nori klientai ir kaip elgiasi juos aptarnaujantys darbuotojai, – aiškina Ch. Robbinsas. – Be to, specialistams, dirbantiems skambučių centre, leidžiame priimti sprendimus dėl kliento problemos. Taigi skambinančiajam nereikia laukti penkių dienų, kol aiškinsimės, ar jo sąskaitoje tikrai padaryta klaida. Dėl to labiau patenkinti ir darbuotojai, ir klientai. Ir tai net sutaupė mums pinigų.“

REKLAMA

Visi nori to paties

Remdamasis savo patirtimi jis tvirtina, kad klientai visame pasaulyje, nepaisant kultūrinių skirtumų, nori to paties: pagarbos, kad jų klausytųsi ir elgtųsi kaip su žmonėmis.

„Klientai nėra kvaili, jie supranta, kad nieko nėra nemokamai ar už 1 litą, – sako „Bitės“ vadovas. – Jie suvokia, kad yra paslėptų mokesčių. Taigi modelis, kai meluoji dėl daikto kainos, bet iš tiesų ją paslepi kitur, neveikia. Tai viena priežasčių, kodėl mes ėmėmės paprastos kainodaros. Yra verslo segmentų, kuriuose naudojama kompleksinė kainodara, kad supainiotų ir suglumintų klientus ir jie negalėtų palyginti kainų. Nemanau, kad tai gerai.“

REKLAMA

Jis pastebi paradoksą, kad daugelis pasaulinių kompanijų atlieka įvairias apklausas ir tyrimus, tikslinių grupių analizes, tačiau vengia patys kalbėtis su klientais.

„Tai keista. Man nesuprantamas ir pasirinkimas naudotis išorinio skambučių centro paslaugomis, – aiškina Ch. Robbinsas. – Juk tai vienas iš geriausių informacijos šaltinių apie klientus. Mes jo specialistus įtraukiame į produktų plėtrą bei įvairias tikslinių auditorių analizės grupes, nes jie geriausiai žino, ko klientai nori.“ Jis kritikuoja ir tendenciją su klientais sudaryti ilgalaikes sutartis, o vėliau jais nesirūpinti.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto klausiamas apie konkurenciją tvirtina apie ją negalvojantis, mat priimtiniau būti lyderiu nei žvalgytis į kitus.

„Lietuvoje konkurencija nėra aštresnė nei kitose šalyse, nors rinka kiek kitokia. Prieš septynerius–aštuonerius metus iš didžiausių kainų perėjome prie mažiausių kainų rinkos. Prie to verslui gana sunku prisitaikyti, – apibendrina jis. – Apskritai manau, kad didelė klaida, kai verslas koncentruojasi į konkurenciją. Tampi labai reaktyvus, tau tai kainuoja daug pinigų ir galiausiai nesiskiri nuo kitų. Kai konkurencija naikina atotrūkius tarp kompanijų, jos iš tiesų turėtų tuos atotrūkius kurti.“

Vikruolis iš Kanados

Savo darbo pobūdį Ch. Robbinsas apibūdina paprastai: „Mano darbas nėra būti protingesniam už kitus. Nesu geresnis ekspertas už rinkodaros ar IT specialistus. Mano užduotis – matyti visą verslą ir jo kryptį. Todėl kai kalbame apie specifinius, pavyzdžiui, rinkodaros, sprendimus, leidžiu juos priimti darbuotojams.“

Ir priduria sulaukiantis nemažai palaikymo iš kompanijos direktorių tarybos, mat jiems patinka Ch. Robbinso užsidegimas įgyvendinant tokį neformalų vadovavimo modelį.

REKLAMA

„Bitės“ vadovas kilęs iš Kanados ir pokalbio metu vis pakartoja, kad jam Europoje labiausiai trūksta kalnų. Dar stebisi, kad Vilniuje visi vieni kitus gerai pažįsta.

„Europoje gali patirti tikrąsias kultūras, su kuriomis Kanadoje susiduri per ten emigravusius žmones. Mane žavi daugiakultūriškumas, – pasakoja jis. – Iš pradžių maniau, kad Vilnius bus per mažas, tačiau jis man labai primena Prahą, kurioje dirbau šešerius metus. Tik čia mažiau turistų. Ir dar man patinka, kad galiu iki oro uosto nuvažiuoti per 10 minučių.“

„Bitės“ vadovas pasakoja laisvalaikiu mėgstantis gaminti, sportuoti ir dalyvauti įvairiose nuotykių lenktynėse, tačiau pripažįsta tam neturintis daug laisvo laiko.

„Be to, nelabai mėgstu bėgioti, – nustebina dažnai varžybose dalyvaujantis Ch. Robbinsas. – Man svarbiausia – iššūkis, todėl ir dalyvauju.“

CV: Chrisas Robbinsas

1990 m. Albertos universitete Kanadoje įgijo Finansų srities bakalauro laipsnį

1992 m. McMaster universitete Kanadoje įgijo Tarptautinio verslo magistro laipsnį

1992–1996 m. dirbo Kanados mobiliųjų technologijų gamybos kompanijoje „Nortel“, finansų ir

strateginio planavimo srityse

REKLAMA

1996–1998 m. – Kanados kompanijos „21st century health“ vadovas

1998–2002 m. – Kanados bendrovės „Rogers Wireless“ vyresnysis strateginio planavimo ir finansų

vadovas

2002–2008 m. persikėlė į Čekiją ir kompanijoje „Vodafone“ ėjo rinkodaros vadovo pareigas

2008– 2010 m. – „Wind Mobile“ generalinio direktoriaus pavaduotojas klientams

Nuo 2010 m. dirba Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriuje „Bitė“

Nuo 2012 m. – šios kompanijos generalinis direktorius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų