Susisiekimo ministerijoje apsilankę Baltarusijos trąšų gamybos bendrovės „Belaruskalij“ vadovai domėjosi galimybėmis kitais metais daugiau savo produkcijos eksportuoti per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos uosto ir krovos kompanijų vadovai svečiams pristatė Lietuvos transporto infrastruktūros pajėgumus bei aptarė krovinių gabenimo tarifus.
„Lietuva – tranzito valstybė, todėl nuolat geriname transporto infrastruktūrą ir esame pasirengę lanksčiai spręsti tarifų klausimus. Darysime viską, kad didelės apimties kroviniai būtų gabenami palankiomis sąlygomis. Pastaraisiais metais Lietuvos ir Baltarusijos ryšiai transporto srityje vis stipresni, o tai padeda plėtoti abiejų šalių ekonomikas ir yra naudingi abiems valstybėms“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.
Bendrovė „Belaruskalij“ kitais metais planuoja didinti mineralinių trąšų gamybą ir svarsto galimybę didžiąją dalį savo eksportuojamos produkcijos – apie 3,6 mln. tonų per metus gabenti per Klaipėdos uostą. Iki uosto trąšos bus vežamos geležinkeliais.
Neabejojama, kad Lietuvos transporto infrastruktūros – tiek geležinkelių, tiek Klaipėdos uosto pajėgumai bus pakankami aptarnauti tokiam krovinių kiekiui. Baltarusijos gamintojai patikinti, kad techninės galimybės leidžia vežti ir perkrauti dar daugiau krovinių. Tuo pačiu ir tarifai yra palankesni didesniems krovinių kiekiams.
Pasak ministro E. Masiulio, AB „Lietuvos geležinkeliai“ sprendimas 2009 metais nedidinti krovinių vežimo geležinkeliais tarifų šaliai buvo naudingas – dalis Baltarusijos krovinių, anksčiau eksportuotų per Latvijos uostus, dėl palankesnių sąlygų buvo nukreipta į Klaipėdą.
Tolesniam Baltarusijos trąšų vežimui užtikrinti AB „Lietuvos geležinkeliai“ siūlo sudaryti ilgalaikę sutartį, pagal kurią pervežimo tarifai priklausytų nuo krovinių kiekio – kuo daugiau krovinių vežama, tuo didesnės nuolaidos tarifams.
„Baltarusijos gamintojų siūlomi krovinių vežimo planai yra konkretūs, todėl tikiuosi, kad galėsime užtikrinti dar palankesnes transportavimo sąlygas. Tolesniam bendradarbiavimui siūlome sudaryti strateginę sutartį, o tarifai priklausytų nuo pervežimų kiekio“, – sakė ministras.
Susitikime sutarta, kad abi šalys įvertins viena kitos pasiūlymus, o derybos bus tęsiamos atlikus ekonominius skaičiavimus. Bus ieškoma abiems šalims ekonomiškai naudingų sprendimų.