Žvelgiant į šiandieninę VVPB prekybą, susidaro įspūdis, kad investuotojai pradėjo pardavinėti turimas akcijas tam, kad suspėtų pasipelnyti iš veržliai kylančio AB „Lifosa“ akcijų kurso. Nors investuotojai, kurie ilgą laiką rinkoje buvo užėmę stebėtojų padėtį, tampa aktyvesni, aiškaus proveržio VVPB kol kas nematyti. Šiandien bendra VVPB apyvarta siekė 5,37 mln. litų, sandorių sudaryta 1126, o brangusių ir pigusių pozicijų santykis atitinkamai buvo 6/17. OMXV indeksas sumenko 0,9 proc. iki 429,05 punkto ribos. Pažymėtina, kad pastaruoju metu rinkoje stebimas didelis akcijų kainų svyravimas – dažnai staigiai pabrangusios pozicijos akimirksniu sulaukia pelnus „nusigriebiančių“ spekuliuotojų. Svyravimų amplitudė veikiausiai susiaurės tik tuomet, kai rinkoje aktyviau dalyvaus didieji rinkos investuotojai.

Prasti Lietuvos pieno perdirbimo bendrovių I ketvirčio rezultatai jau nebestebina investuotojų, nes anksčiau paskelbę savo finansinius rodiklius „Rokiškio sūris“ ir „Pieno žvaigždės“ taip pat patyrė nemažų nuostolių.

Jeigu apskaičiuotume ketvirčio neigiamas pelningumo maržas, „Žemaitijos pienas“ atrodo truputėlį geriau, mat jo nuostoliai santykinai mažesni nei prieš tai rezultatus skelbusių pieno produktų gamintojų. Prisiminus 2007 m. I ketvirčio pelningumo maržas, padėtis buvo priešinga, t. y. „Žemaitijos pieno“ grynojo pelno maržos, lyginant su konkurentais, buvo žemiausios. Taip pat reiktų pastebėti, kad „Žemaitijos pienas“ sugebėjo daugiausiai iš visų pieno bendrovių padidinti savo pardavimų pajamas. Tai suponuoja prielaidą, kad šios bendrovės pieno produktų pardavimo rinkos smuko truputėlį mažiau.

REKLAMA

Kaip ten bebūtų, aukštos žaliavinio pieno supirkimo kainos 2008 m. I ketvirtį, lyginant su 2007 m. atitinkamu periodu, buvo vienas pagrindinių prasto pelningumo veiksnių. Pastaruoju metu jos šiek tiek koreguojasi ir suteikia pieno perdirbėjams vilties tikėtis sėkmingesnių rezultatų. Kita vertus, pieno produktų kainų atsigavimo artimiausiu metu vargu ar galima tikėtis.

Lyginant su 2007 m. I ketvirčiu, AB „Sanitas“ grupės pardavimai per I šių metų ketvirtį šoktelėjo 25,6 proc. Tam turėjo įtakos keli veiksniai. Pirma, 2007-ųjų pradžioje „Sanitas“ grupė dar jautė susijungimo su „Jelfa“ padarinius, kai įsigyta bendrovė dar nedirbo pilnu pajėgumu. Pagerėjusiems š.m. pardavimams taip pat turėjo įtakos naujos pardavėjų grupės suformavimas, tai ypač pagerino pardavimus Rusijoje.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų