Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Lapkritį įsigaliojusi nauja tvarka, pagal kurią draudimo bendrovės turės padengti ne iki 5000 eurų kaip dabar, o iki 5 mln. eurų sieksiančią neturtinę žalą, jau pakurstė kalbas apie brangsiantį privalomąjį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą. Pačios draudimo polisus siūlančios įmonės apie galimas kainų korekcijas kalbėti nenori, o transporto priemonių draudikus vienijančio biuro vadovas aiškina, kad tai, ar Lietuvos vairuotojai netrukus bus apmokestinti labiau, iš tiesų priklausys nuo teismų. Jeigu nukentėjusiesiems priteisiamos sumos augs, automobilių draudimo brangimas taps neišvengiamu.

Kaip teigė Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas, naujoji nuostata, pagal kurią draudimo bendrovės turės padengti iki 5 mln. eurų dydžio neturtinę žalą, mūsų šalyje privalėjo įsigalioti, nes ją numato ES priimtos direktyvos.

REKLAMA

„Iki lapkričio 1 d. neturtinei žalai kompensuoti galėjo būti skirti 5000 eurų iš 5 mln. eurų limito, apimančio visą žalos asmeniui kompensavimą. Kitaip tariant, jeigu teismas asmeniui priteisdavo 20 tūkst. eurų neturtinės žalos, tai draudimo bendrovė sumokėdavo 5 tūkst., o likusią dalį turėjo kompensuoti pats kaltininkas.

Taigi, naujoji tvarka paprastiems klientams geresnė. Juk, maža kas, gal kartais kaltininkas galėjo neturėti iš ko susimokėti“, – pabrėžė A. Križinauskas.

Jis pridūrė, kad atsakyti, ar visa tai turės įtakos draudimo kainų augimui, nėra paprasta.

Pašnekovo teigimu, pirmaisiais naujovės įsigaliojimo metais draudimui brangti nėra jokių rimtų priežasčių.

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

„Bet niekas nežino kas dėsis antraisiais metais. Visa situacija priklausys nuo teismų praktikos. Jeigu ji išliks tokia pati, kaip ir šiandien, tuomet jokių esminių pokyčių kainodaroje neturėtų įvykti. Bet užsienio patirtis rodo, kad po šių pokyčių neturtinės žalos išmokos gali išaugti kartais. Aišku, taip nebus, bet jeigu teismai, pavyzdžiui, užsimanytų kiekvienam nukentėjusiajam po milijoną padalinti, natūralu, už viską reiktų susimokėti. Pinigai iš dangaus nekrenta“, – aiškino transporto priemonių draudikų biuro vadovas.

Jis pastebi, kad kaimyninėje Latvijoje išmokos už neturtinę žalą išaugo net 4-5 sykius, smarkiai jis kilo ir Slovakijoje, kitose rytinėse ES šalyse narėse. Jose šiek tiek brango ir draudimo įmokos, tiesa, pasakyti kokią brangimo dalį lėmė būtent dosnesnės neturtinės žalos išmokos, yra sunku, tvirtino A. Križinauskas.

REKLAMA

Apie brangimą neprasitaria 

Tai, ar tūkstančiu kartų pakelta neturtinė žalos iš vairuotojų atlyginimo riba, reikš didesnes išlaidas automobilių turėtojams, kol kas vengia ir pačios draudimo bendrovės. Tiek „ERGO“, tiek „BTA draudimo“ atstovai šia tema komentuoti atsisakė argumentuodami tai galimu konkurencijos įstatymo pažeidimu.

„Mūsų pozicija yra tokia, kad Lietuva privalo vykdyti ES direktyvą ir Europos Teisingumo Teismo sprendimą, kurie numato vienodas sąlygas visose ES valstybėse“, – lakoniškai apie naujovę atsiliepė „BTA draudimo“ Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Boris Jonas Kuzmas.

Savo ruožtu „ERGO Lietuvoje“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius pasikeitimą pavadino teigiamu ir naudingu vairuotojams. 

„Buvo būtina kilstelėti išmokų už neturtinę žalą „lubas“ ir taip išspręsti problemą, kai apsidraudęs vairuotojas po eismo įvykio vis tiek priverstas papildomai susimokėti iš savo lėšų, o dėl to kartais dar labiau kenčia ir nukentėjusysis“, – pastebi R. Pocius.

Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro duomenimis, šiuo metu vidutinė neturtinės žalos išmoka šalyje siekia apie 1500 eurų. Vien tik 2017 m., ji buvo skirta kiek mažiau nei 2000 nukentėjusiųjų, tačiau teoriškai į žalos atlyginimą kasmet gali pretenduoti apie 3000 žmonių – būtent tiek asmenų kiekvienais metais yra sužeidžiama arba žūsta šalies keliuose.

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas pastarąjį sykį ženkliai brango 2017 m. pirmoje pusėje. Tuo metu jo kainos vidutiniškai šoktelėjo beveik ketvirtadaliu. 

Rolanda
2018-11-12 10:38:04
Gal žalos dydį ir reiktų padidinti, bet gal ne iki 5 milijonų? Kas sugalvoja tokias beprotiškas sumas?
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Top Video

Treneris Aivaras Pekorius pasidalino receptu: taip iškepta mėsa yra sultingesnė
DABAR RODOMA
Treneris Aivaras Pekorius pasidalino receptu: taip iškepta mėsa yra sultingesnė
DABAR RODOMA
Biržuose – mįslinga paauglio mirtis: tėvai kaltina pastatą vaiduoklį
DABAR RODOMA
Girto prokuroro elgesys areštinėje pribloškia: jau suko butelį
DABAR RODOMA
Alaus išgėręs devynmetis atsidūrė vaikų namuose: užteko vienintelio skambučio
DABAR RODOMA
Alytiškio išvaizda pašiurpino visą bendrabutį – žmogus pūva gyvas
DABAR RODOMA
Šiauliečių šeimą persekioja gaisrai: namai sudegė jau trečią kartą
DABAR RODOMA
Kraupus nužudymas Pasvalio rajone
DABAR RODOMA
Politologai įvertino Rusijos ir Ukrainos konfliktą
DABAR RODOMA
Nustebino vaiko teisių įžvalgos: to išgirsti vaiko netekusi mama nesitikėjo
DABAR RODOMA
Kaltina medikus brolio numarinimu: po avarijos taip gali nutikti bet kam
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
villius 2018-11-12 14:39:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Aš Lietuvoje,apie tokia žalą girdėjau vos kelis kartus,manau tai eilinis bandymas prikišti ir taip pilnas draudikų kišenes   ATSAKYTI
Kiekvienas 2018-11-12 10:51:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
perkam automobilį pagal savo išgales arba protą. Man pirmoje vietoje yra gyvenamas plotas. Automobilis - susisiekimo priemonė. Dauguma įsigyja lizingu ir stengiasi būti naujuoju lietuviu: tranki muzika, beprotiškas greitis ir galva be smegenų, nors neturi kur gyventi. Tai kodėl aš turiu per tuos asilus, nusipirkus automobilį už du-tris tūkstančius, mokėti didžiules draudimo išmokas.    ATSAKYTI
gaila 2018-11-12 10:46:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
mažo žvėries   ATSAKYTI
Nustebęs 2018-11-12 10:38:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip visada - turim lygiuotis į Europos vidurkį. Bet niekas nepagalvija apie lietuvių atlyginimus, pensijas, zemdirbių nelygiavertes kompensacijas. Mūsų valdžia kažkaip selektyviai vykdo direktyvas - vienas vykdo skubiia, apie kitas ,,pamiršta". Bet yra dar vienas momentas: niekas nenori pasakyti, kad direktyvos nėra privalomos, tik ta kryptimi turi būti priimami teisės aktai, atsižvelgiant į nacionalinius šalių aspektus. Privalomai vykdomi yr tik reglamentai. Ir kas ten sėdi valdžioje? Bukiai?   ATSAKYTI
Rolanda 2018-11-12 10:38:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Gal žalos dydį ir reiktų padidinti, bet gal ne iki 5 milijonų? Kas sugalvoja tokias beprotiškas sumas?   ATSAKYTI
AR 2018-11-12 10:55:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Prichvatizatorius pasinaudos ES nuostatoms ir pralobs labiau ,jo švogeris valdžioj pritars, nekeis automobilių draudimo privalomo įstatymo?  
F-16 yra gyva legenda (Senior Airman Tyler Woodward | commons.wikimedia.org)
„F-16 Fighting Falcon“ naikintuvai – tai gyvos, iki šiol tebegaminamos legendos. Modernios F-16 versijos visiškai atitinka ir šiandieninius standartus ir yra rimta jėga ...
Automobilio vagystė (nuotr. 123rf.com)
Automobilių vagys Lietuvoje tampa vis išrankesni. Draudikų ir policijos duomenimis, transporto priemonių vagysčių šalyje mažėja, mat ilgapirščiai vis labiau taikosi į naujesnių ...
Traukinių stotis, geležinkelis, traukiniai (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
Ukrainos geležinkeliai ketina keleivinio traukinio Kijevas-Ryga per Minską ir Vilnių, kuris pradėjo kursuoti rugsėjo pabaigoje, maršrutą pratęsti iki Talino. Pasak Ukrainos ...
magistralės „Via Baltica“ dalis tarp Kauno ir Marijampolės (Susisiekimo ministerijos nuotr.)
Atidaryta rekonstruota magistralės „Via Baltica“ dalis tarp Kauno ir Marijampolės. Visas šis kelias, svarbus Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, jau išplatintas iki 4 eismo ...
Kuro lemputė
Prieš savaitgalį kritus didmeninei degalų kainai, kuras atpigo ir kai kuriuose Jungtinės Karalystės degalinių tinkluose. Apie mažinamas kainas penktadienį pranešė „Asda“ ir ...
REKLAMA

Top Video

Treneris Aivaras Pekorius pasidalino receptu: taip iškepta mėsa yra sultingesnė
DABAR RODOMA
Treneris Aivaras Pekorius pasidalino receptu: taip iškepta mėsa yra sultingesnė
DABAR RODOMA
Biržuose – mįslinga paauglio mirtis: tėvai kaltina pastatą vaiduoklį
DABAR RODOMA
Girto prokuroro elgesys areštinėje pribloškia: jau suko butelį
DABAR RODOMA
Alaus išgėręs devynmetis atsidūrė vaikų namuose: užteko vienintelio skambučio
DABAR RODOMA
Alytiškio išvaizda pašiurpino visą bendrabutį – žmogus pūva gyvas
DABAR RODOMA
Šiauliečių šeimą persekioja gaisrai: namai sudegė jau trečią kartą
DABAR RODOMA
Kraupus nužudymas Pasvalio rajone
DABAR RODOMA
Politologai įvertino Rusijos ir Ukrainos konfliktą
DABAR RODOMA
Nustebino vaiko teisių įžvalgos: to išgirsti vaiko netekusi mama nesitikėjo
DABAR RODOMA
Kaltina medikus brolio numarinimu: po avarijos taip gali nutikti bet kam
X Faktorius
DABAR RODOMA
X Faktorius
DABAR RODOMA
Elzė Borsteikaitė
DABAR RODOMA
Elzė Borsteikaitė
DABAR RODOMA
Aivo VS Kristina VS Liana VS Rūta
DABAR RODOMA
Monika Bleikša
DABAR RODOMA
Liana Pušnova
DABAR RODOMA
Rūta Barkauskienė
DABAR RODOMA
Gintarė Razulevičiūtė
DABAR RODOMA
Kristina Jurevičiūtė
DABAR RODOMA
Aivo Oskis


INOVOX 1 minutės iššūkis. Lorenas
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Lorenas
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Rugilė, Karolina, Mantas
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Gabrielė ir Vestina
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Akvilė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Aivaras ir Marius
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Radvilė ir Kristijonas
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Radvilė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Vytautas
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Roberta
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Aivaras, Edvinas, Geismantas

TELEVIZIJA


×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų