Lapkritį įsigaliojusi nauja tvarka, pagal kurią draudimo bendrovės turės padengti ne iki 5000 eurų kaip dabar, o iki 5 mln. eurų sieksiančią neturtinę žalą, jau pakurstė kalbas apie brangsiantį privalomąjį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą. Pačios draudimo polisus siūlančios įmonės apie galimas kainų korekcijas kalbėti nenori, o transporto priemonių draudikus vienijančio biuro vadovas aiškina, kad tai, ar Lietuvos vairuotojai netrukus bus apmokestinti labiau, iš tiesų priklausys nuo teismų. Jeigu nukentėjusiesiems priteisiamos sumos augs, automobilių draudimo brangimas taps neišvengiamu.

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Kaip teigė Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas, naujoji nuostata, pagal kurią draudimo bendrovės turės padengti iki 5 mln. eurų dydžio neturtinę žalą, mūsų šalyje privalėjo įsigalioti, nes ją numato ES priimtos direktyvos.

„Iki lapkričio 1 d. neturtinei žalai kompensuoti galėjo būti skirti 5000 eurų iš 5 mln. eurų limito, apimančio visą žalos asmeniui kompensavimą. Kitaip tariant, jeigu teismas asmeniui priteisdavo 20 tūkst. eurų neturtinės žalos, tai draudimo bendrovė sumokėdavo 5 tūkst., o likusią dalį turėjo kompensuoti pats kaltininkas.

REKLAMA

Taigi, naujoji tvarka paprastiems klientams geresnė. Juk, maža kas, gal kartais kaltininkas galėjo neturėti iš ko susimokėti“, – pabrėžė A. Križinauskas.

Jis pridūrė, kad atsakyti, ar visa tai turės įtakos draudimo kainų augimui, nėra paprasta.

Pašnekovo teigimu, pirmaisiais naujovės įsigaliojimo metais draudimui brangti nėra jokių rimtų priežasčių.

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

„Bet niekas nežino kas dėsis antraisiais metais. Visa situacija priklausys nuo teismų praktikos. Jeigu ji išliks tokia pati, kaip ir šiandien, tuomet jokių esminių pokyčių kainodaroje neturėtų įvykti. Bet užsienio patirtis rodo, kad po šių pokyčių neturtinės žalos išmokos gali išaugti kartais. Aišku, taip nebus, bet jeigu teismai, pavyzdžiui, užsimanytų kiekvienam nukentėjusiajam po milijoną padalinti, natūralu, už viską reiktų susimokėti. Pinigai iš dangaus nekrenta“, – aiškino transporto priemonių draudikų biuro vadovas.

Jis pastebi, kad kaimyninėje Latvijoje išmokos už neturtinę žalą išaugo net 4-5 sykius, smarkiai jis kilo ir Slovakijoje, kitose rytinėse ES šalyse narėse. Jose šiek tiek brango ir draudimo įmokos, tiesa, pasakyti kokią brangimo dalį lėmė būtent dosnesnės neturtinės žalos išmokos, yra sunku, tvirtino A. Križinauskas.

Apie brangimą neprasitaria 

Tai, ar tūkstančiu kartų pakelta neturtinė žalos iš vairuotojų atlyginimo riba, reikš didesnes išlaidas automobilių turėtojams, kol kas vengia ir pačios draudimo bendrovės. Tiek „ERGO“, tiek „BTA draudimo“ atstovai šia tema komentuoti atsisakė argumentuodami tai galimu konkurencijos įstatymo pažeidimu.

REKLAMA

„Mūsų pozicija yra tokia, kad Lietuva privalo vykdyti ES direktyvą ir Europos Teisingumo Teismo sprendimą, kurie numato vienodas sąlygas visose ES valstybėse“, – lakoniškai apie naujovę atsiliepė „BTA draudimo“ Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Boris Jonas Kuzmas.

Savo ruožtu „ERGO Lietuvoje“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius pasikeitimą pavadino teigiamu ir naudingu vairuotojams. 

„Buvo būtina kilstelėti išmokų už neturtinę žalą „lubas“ ir taip išspręsti problemą, kai apsidraudęs vairuotojas po eismo įvykio vis tiek priverstas papildomai susimokėti iš savo lėšų, o dėl to kartais dar labiau kenčia ir nukentėjusysis“, – pastebi R. Pocius.

Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro duomenimis, šiuo metu vidutinė neturtinės žalos išmoka šalyje siekia apie 1500 eurų. Vien tik 2017 m., ji buvo skirta kiek mažiau nei 2000 nukentėjusiųjų, tačiau teoriškai į žalos atlyginimą kasmet gali pretenduoti apie 3000 žmonių – būtent tiek asmenų kiekvienais metais yra sužeidžiama arba žūsta šalies keliuose.

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas pastarąjį sykį ženkliai brango 2017 m. pirmoje pusėje. Tuo metu jo kainos vidutiniškai šoktelėjo beveik ketvirtadaliu. 

Rolanda
2018-11-12 10:38:04
Gal žalos dydį ir reiktų padidinti, bet gal ne iki 5 milijonų? Kas sugalvoja tokias beprotiškas sumas?
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
villius 2018-11-12 14:39:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Aš Lietuvoje,apie tokia žalą girdėjau vos kelis kartus,manau tai eilinis bandymas prikišti ir taip pilnas draudikų kišenes   ATSAKYTI
Kiekvienas 2018-11-12 10:51:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
perkam automobilį pagal savo išgales arba protą. Man pirmoje vietoje yra gyvenamas plotas. Automobilis - susisiekimo priemonė. Dauguma įsigyja lizingu ir stengiasi būti naujuoju lietuviu: tranki muzika, beprotiškas greitis ir galva be smegenų, nors neturi kur gyventi. Tai kodėl aš turiu per tuos asilus, nusipirkus automobilį už du-tris tūkstančius, mokėti didžiules draudimo išmokas.    ATSAKYTI
gaila 2018-11-12 10:46:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
mažo žvėries   ATSAKYTI
Nustebęs 2018-11-12 10:38:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip visada - turim lygiuotis į Europos vidurkį. Bet niekas nepagalvija apie lietuvių atlyginimus, pensijas, zemdirbių nelygiavertes kompensacijas. Mūsų valdžia kažkaip selektyviai vykdo direktyvas - vienas vykdo skubiia, apie kitas ,,pamiršta". Bet yra dar vienas momentas: niekas nenori pasakyti, kad direktyvos nėra privalomos, tik ta kryptimi turi būti priimami teisės aktai, atsižvelgiant į nacionalinius šalių aspektus. Privalomai vykdomi yr tik reglamentai. Ir kas ten sėdi valdžioje? Bukiai?   ATSAKYTI
Rolanda 2018-11-12 10:38:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Gal žalos dydį ir reiktų padidinti, bet gal ne iki 5 milijonų? Kas sugalvoja tokias beprotiškas sumas?   ATSAKYTI
AR 2018-11-12 10:55:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Prichvatizatorius pasinaudos ES nuostatoms ir pralobs labiau ,jo švogeris valdžioj pritars, nekeis automobilių draudimo privalomo įstatymo?  

Top Video

TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
DABAR RODOMA
Vilniaus centre užpultas Anušauskas su žmona: ieško kaltininko
REKLAMA
Automobilių registracija (nuotr. Fotodiena.lt/Roberto Riabovo)
Dėl karantino susidaręs verslo sąstingis, panašu, kai kuriuose sektoriuose mažėja, nors kilusios problemos vis dar slegia verslininkų pečius – ne išimtis ir ...
BMW 5 (nuotr. Organizatorių)
Vokietijos automobilių gamintoja BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui atskleidė oficialiai pristatė atnaujintus 5 serijos modelius, taip pat 6 serijos „Gran ...
autobusų stotis Andrius Ufartas/Fotobankas
Tarpmiestinių keleivių vežėja „Kautra” nuo gegužės 29 dienos atnaujina dar keliolika papildomų reisų. Reisai numatyti į Vilnių, Klaipėdą, Panevėžį, Šiaulius, ...
Saugumo priemonės Vilniaus oro uoste (nuotr. organizatorių)
Karantino metu Lietuvos oro uostuose buvo nutraukti visi reguliarūs skrydžiai. Juose leidosi ir kilo tik krovininiai lėktuvai ir keli keleivinių, kurie pargabeno užsienyje ...
Vilniaus gatvės (nuotr. Vilnius.lt)
Sostinės savivaldybė skatina karantino metu po Senamiestį daugiau judėti dviračiais, vaikščioti pėsčiomis. Sprendimas jau šią vasarą įvesti kilpinį eismą leidžia dalį ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų