• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Pastaraisiais metais vis labiau auga susidomėjimas privačių prekės ženklų produktais – šiandien jie vis dažniau vertinami kaip puiki alternatyva žinomiems prekės ženklams. Be konkurencingo kainos ir kokybės santykio, privatūs prekių ženklai atliepia ir kitus šiuolaikiniam vartotojui svarbius kriterijus: jie dažnai gaminami atsakingiau, laikantis tvarumo principų, o jų sudėtys kuriamos stengiantis jas padaryti kuo palankesnes sveikatai.

Pastaraisiais metais vis labiau auga susidomėjimas privačių prekės ženklų produktais – šiandien jie vis dažniau vertinami kaip puiki alternatyva žinomiems prekės ženklams. Be konkurencingo kainos ir kokybės santykio, privatūs prekių ženklai atliepia ir kitus šiuolaikiniam vartotojui svarbius kriterijus: jie dažnai gaminami atsakingiau, laikantis tvarumo principų, o jų sudėtys kuriamos stengiantis jas padaryti kuo palankesnes sveikatai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šią tendenciją puikiai atspindi ir „Lidl“ pavyzdys – net 90 proc. viso prekybos tinklo asortimento sudaro būtent privatūs prekės ženklai. „Lidl“ dalinasi penkiomis priežastimis, kodėl šie produktai nusipelno atsidurti kasdieniame pirkinių krepšelyje.

REKLAMA

Aukšta kokybė už žemą kainą

Privatūs prekės ženklai yra vienas efektyviausių būdų pasiūlyti pirkėjams aukštos kokybės produktus už žemą kainą. Jie dažnai gaminami tose pačiose gamyklose kaip ir žinomų tarptautinių prekės ženklų produktai, tačiau kainuoja gerokai mažiau. Taip yra todėl, nes jų kainodaroje neatsispindi papildomos išlaidos rinkodarai ar prabangiai pakuotei. Tai leidžia žmonėms mėgautis kokybiškais produktais, nepermokant už žinomą vardą ir atsakingiau planuoti savo kasdienį biudžetą.

REKLAMA
REKLAMA

Tvaresnis prekių asortimentas

Gamindamas savo privačių prekės ženklų produkciją, „Lidl“ didelį dėmesį skiria tvarumui. Tai daroma siekiant tausoti aplinką ir prisidėti prie teigiamų visuomenės bei planetos pokyčių.

Pirmiausia privatūs prekių ženklai garantuoja tiekimo grandinės skaidrumą – nuo žaliavų kilmės iki galutinio produkto gamybos ir pakavimo. Tai suteikia galimybę naudoti tvaresnes žaliavas, pavyzdžiui, „Pilos“ prekės ženklo sūreliams naudojama tik sertifikuota kakava, privataus prekės ženklo valymo priemonių pakuotės – iš perdirbto plastiko, o iš kosmetikos produktų sudėties šalinamas mikroplastikas. „Lidl“ turi savo privačius prekės ženklus ir drabužiams. Užsakant jų gamybą reikalaujama, kad jiems būtų naudojama tik sertifikuota, tvariau užauginta medvilnė. Be to, siūlomi ir tvaresnių celiuliozės pluoštų: viskozės, liocelio ir modalo, drabužiai. Jų gamybos procesai yra draugiškesni aplinkai, o pati mediena atkeliauja iš tvariau valdomų ir sertifikuotų miškų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turėdamas tiesioginę įtaką tiek gamybos procesui, tiek produktų sudėčiai, „Lidl“ gali kurti inovatyvius produktus, atliepiančius šiuolaikinius pirkėjų poreikius, taip pat eksperimentuoti su naujais skoniais ir receptūromis. Pavyzdžiui, siekiant sveikesnės gyventojų mitybos, kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais kuriamos naujos privačių prekės ženklų receptūros, kuriose yra mažiau pridėtinio cukraus ir druskos, tačiau skonis išlieka toks pat puikus, nenaudojant papildomų maisto priedų ar saldiklių.

REKLAMA

Protingas pasirinkimas 

Jei anksčiau buvo manoma, kad privačių prekės ženklų produktai skirti tik kainai jautriems pirkėjams, šiandien ši nuostata keičiasi – vis dažniau jie vertinami kaip lygiaverčiai ar net geriau už tarptautinių prekės ženklų gaminius, ypač dėl ingredientų švaros, tvarumo ar vietinės kilmės.

REKLAMA

Šie produktai itin populiarūs ir aukšto pragyvenimo lygio šalyse, o jų kokybė dažnai maloniai nustebina pirmą kartą juos pasirinkusius vartotojus.

Remiantis „Private Label Manufacturers Association International Council“ duomenimis, 2024 m. privatūs prekės ženklai sudarė 38,1 procentus visos maisto prekių rinkos Europoje – tai 0,11 procentinio punkto daugiau nei 2023 metais. Lyderė išlieka Šveicarija, kur privatūs prekės ženklai užima net 52 procentus rinkos, o Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje jie sudaro ne mažiau nei trečdalį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vertybes atitinkantis pasirinkimas

Jaunesnių kartų (ypač Y ir Z) atstovai vis drąsiau renkasi privačius prekės ženklus. Jų sprendimą dažniausiai lemia ne mažesnė kaina, o vertybių atitikimas. Šiai auditorijai svarbu, kad produktas būtų pagamintas atsižvelgiant į žmonių, gyvūnų bei aplinkos gerovę ir kad būtų aišku, iš kur jis atkeliavo.

REKLAMA

Būtent todėl „Lidl“ didelį dėmesį skiria tiekimo grandinės skaidrumui ir tvarumo standartams – nuo atsakingai užaugintų žaliavų iki socialiai atsakingų tiekėjų pasirinkimo. Daugelis privačių prekės ženklų produktų pažymėti patikimais tarptautiniais sertifikatais, kurie padeda pirkėjui lengviau priimti informuotus sprendimus.

REKLAMA

Jaunesnės kartos atstovams svarbūs ir tokie kriterijai kaip autentiškumas ir subalansuotas kainos bei kokybės santykis. Dėl to daugelis šios auditorijos atstovų renkasi ne pigiausią, o jų vertybes atitinkantį produktą. Tai patvirtina ir „Deloitte“ 2025 m. atliktas tyrimas – net 65 proc. Z kartos atstovų, būtų pasirengę išleisti daugiau už produktus, jei šie pasižymi tvarumu bei kokybe, o 2024 m. „Statista“ duomenys rodo, kad 54 proc. Z kartos vartotojų mano, jog privatūs prekės ženklai užtikrina aukštą kokybę už prieinamą kainą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Plati produktų įvairovė

„Lidl“ savo parduotuvėse siūlo vieną plačiausių privačių prekės ženklų pasirinkimų Lietuvoje – nuo pieno produktų „Pilos“, kūno priežiūros ir kosmetikos priemonių „Cien“, prekių vaikams „Lupilu“, buities valymo priemonių „W5“, sporto ir laisvalaikio prekių „Crivit“, drabužių „Esmara“, „Livergy“, „Pepperts“ iki gurmaniškų produktų „Deluxe“ ir dar daugelio kitų.

REKLAMA

Toks platus ir nuolat atnaujinamas asortimentas leidžia pirkėjams patogiai įsigyti viską vienoje vietoje – tiek kasdieniam stalui ar namų ruošai, tiek asmeninei priežiūrai ar šventėms. Be to, „Lidl“ reguliariai rengia temines savaites, kviesdama pirkėjus atrasti įvairių pasaulio virtuvių skonius už prieinamą kainą.

REKLAMA

„Lidl“ privačių prekės ženklų produktų galima įsigyti 81 parduotuvėje 29 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.

Straipsnį parengė: „LIDL“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų