Po to, kai Lenkijos prezidento lėktuvo katastrofą tiriantys ekspertai paskelbė, kad jiems pavyko iššifruoti orlaivio juodąsias dėžes, Lenkijoje kilo šurmulys. Vienas iš dienraščių paskelbė, kad, likus kelioms akimirkoms iki avarijos, lėktuvo keleiviai suprato apie neišvengiamą žūtį ir juodosiose dėžėse išliko įrašyti siaubingi jų klyksmai ir šūkiai. Tačiau ekspertai neigia tokią informaciją, rašo „Moskovski Komsomolec“.
Savo ruožtu Lenkijos generalinis prokuroras paskelbė, kad lėktuvo juodosios dėžės užfiksavo, kaip orlaivio pilotas prieš pat žūtį ėmė karštai melstis. Lenkijos valdžia skelbia, kad visi juodosiose dėžėse įrašyti pokalbiai bus paviešinti išskyrus pačius „intymiausius momentus“.
Lenkijos žurnalistai teigia, kad lėktuvo juodosiose dėžėse išliko ne tik pokalbių, vykusių pilotų kabinoje, įrašai, tačiau ir garsai ir keleivių salono. Iš karto už pilotų kabinos lėktuve buvo įrengtas kambarys stiuardesėms, o už šio kambario buvo 3 VIP keleivių salonai. Pirmajame salone sėdėjo Lenkijos prezidentas su žmona, o kituose sėdėjo paskutinysis Lenkijos prezidentas išeivijoje Ryszardas Kaczorowskis ir kariuomenės vadovybė.
„Paskutiniąsias 20 sekundžių įrašuose girdimi ne tik pokalbiai pilotų kabinoje, tačiau ir garsai, sklindantys iš keleivių zonos. Pačioje pabaigoje mes išgirdome nežmonišką siaubo ir skausmo šauksmą“ - lenkų žurnalistams teigė anoniminis šaltinis, glaudžiai susijęs su vykdomu tyrimu.
Tačiau jau tą pačią dieną tokią informaciją paneigė tyrime dalyvavęs Lenkijos papulkininkis Zbigniewas Rzepa. Jo teigimu, juodosios dėžės įrašė tik pokalbius pilotų kabinoje.
Paklaustas, kada bus paviešinti padaryti įrašai, Lenkijos generalinis prokuroras Andrzejus Seremetas pareiškė tam nematąs jokių kliūčių. Jo teigimu, nebus viešinami tik patys intymiausi momentai, tokie kaip lėktuvo piloto malda prieš lėktuvui trenkiantis į žemę.
A. Seremetas teigia, kad tyrėjai dėl avarijos buvo iškėlę 4 versijas. Buvo svarstoma, kad katastrofa gali būti teroristinis aktas, techninis orlaivio gedimas, piloto klaida arba paskutiniųjų dviejų aplinkybių samplaika. Nė viena iš versijų kol kas neatmesta.
Be to, kaip teigia generalinis prokuroras, kol kas neaišku, kada lėktuvo pilotas priėmė sprendimą leistis. Neatmetama galimybė, kad sprendimą leistis galėjo lemti vieno iš lėktuvu skridusio aukšto rango pareigūno spaudimas.