• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Italijoje parengtas nuomonės formuotojų elgesio kodeksas. Tikimasi, kad tai padės užtikrinti didesnį reklamos skaidrumą bei nepilnamečių ir autorių teisių apsaugą. Kas nepaisys taisyklių, gali tikėtis iki 600 000 eurų baudos, pranešė Italijos ryšių reguliavimo tarnyba AGCOM. Naujos taisyklės taikomos nuomonės formuotojams, turintiems ne mažiau kaip 500 000 sekėjų ar milijoną vaizdo įrašų peržiūrų, informuoja agentūra APA.

Italijoje parengtas nuomonės formuotojų elgesio kodeksas. Tikimasi, kad tai padės užtikrinti didesnį reklamos skaidrumą bei nepilnamečių ir autorių teisių apsaugą. Kas nepaisys taisyklių, gali tikėtis iki 600 000 eurų baudos, pranešė Italijos ryšių reguliavimo tarnyba AGCOM. Naujos taisyklės taikomos nuomonės formuotojams, turintiems ne mažiau kaip 500 000 sekėjų ar milijoną vaizdo įrašų peržiūrų, informuoja agentūra APA.

REKLAMA

Elgesio kodeksas pradėtas rengti prieš dvejus metus. Iniciatyvos imtasi siekiant prilyginti nuomonės formuotojos televizijos kanalams: kadangi jie kuria, gamina ir socialinės žiniasklaidos platformose platina audiovizualinį turinį, prisiima visą redakcinę atsakomybę. Todėl kodeksas numato ir oficialų registrą, kuriame nuomonės formuotojai per šešis mėnesius nuo kodekso įsigaliojimo privalės užsiregistruoti.

REKLAMA
REKLAMA

Taisyklės, kurių nuomonės formuotojai turi paisyti skelbdami turinį, orientuojasi į tokius principus, kaip skaidrumas ir atsakomybė. Be kita ko, būtinas informacijos korektiškumas ir nešališkumas, pagarba žmogaus orumui, kova su neapykantos kalbomis, nepilnamečių ir autorių teisių apsauga bei komercinio turinio skaidrumas. Priemonės bus įgyvendinamos taikant stebėjimo ir kontrolės sistemas: už pažeidimus grės iki 250 000 eurų baudos, o už nepilnamečių apaugos įstatymų pažeidimą – net iki 600 000 eurų.

REKLAMA

Italų įmonės „DeRev“ duomenimis, nuomonės formuotojų rinka auga. 2024 m. šio verslo apimtys Italijoje siekė 370 mln. eurų, o iki 2025 m. pabaigos turėtų išaugti iki 385 mln.

Milano prokuratūra 2024 m. pradėjo tyrimą prieš žinomą Milano mados verslininkę Chiarą Ferragni dėl nesąžiningos konkurencijos, susijusios su tariamomis labdaros akcijomis. Po to Italijos vyriausybė paskelbė apie naujas taisykles nuomonės formuotojams. Ch. Ferragni buvo laikoma Italijos influencerių „karaliene“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų