Marius Eidukonis VL žurnalistas
Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) pradėjo rengtis didžiausiai automobilių sporto gerbėjų šventei mūsų šalyje – pasaulio ralio čempionato (WRC) etapui. Lapkričio 28-ąją žurnalistams buvo oficialiai pristatyta įstaiga, kuri rūpinsis šio renginio organizavimu.
Atskira įstaiga
„Pasaulio ralio čempionatas yra aukščiausio lygio renginys, kuris gali būti lyginamas su „Formulės-1“ varžybomis, todėl, norėdami atitikti keliamus aukščiausius reikalavimus ir pateisinti tiek Tarptautinės automobilių federacijos, tiek partnerių iš Lenkijos, tiek ir mūsų šalies automobilių sporto gerbėjų lūkesčius, šiam išskirtiniam renginiui nusprendėme sukurti viešąją įstaigą „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“, – sakė LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius.
„Žmonės tikrai laukia WRC etapo Lietuvoje, kuris Baltijos šalyse vyks pirmą kartą. Jau dabar oficialioje Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) svetainėje galima susipažinti su svarbiausiais faktais apie mūsų šalį, o į lenktynes turėtų atvykti žurnalistų iš pusšimčio šalių“, – pabrėžė G.Furmanavičius. Kitų metų birželio 27-ąją vyksiantis čempionato etapas yra sudėtinė „71 Lotos Rally Poland“ dalis. Su FIA sutarta, kad šis etapas Lietuvoje ir Lenkijoje bus organizuojamas mažiausiai trejus metus. Lenkijoje šių lenktynių etapo globėjas jau ne pirmus metus yra šalies prezidentas Bronislawas Komorowskis. Čempionato etapo organizatoriai Lietuvoje taip pat tikisi aukščiausių mūsų šalies atstovų dėmesio.
Paskirtas vadovas
LASF viceprezidentas Darius Jonušis sakė, jog viešoji įstaiga įsteigta tam, kad būtų užtikrintas visiškas skaidrumas organizuojant šį renginį. Be to, tikriausiai bus siekiama valstybės paramos šiam renginiui. „Manome, kad įmonė turėtų egzistuoti tik tol, kol reikės organizuoti WRC etapą. Žinoma, bus bendradarbiaujama su daugeliu organizacijų, teisėjų ir automobilių sportui neabejingų žmonių, kurie nori ir gali padėti, tačiau norime, kad būtų viena struktūra atsakinga už viską“, – spaudos konferencijoje teigė D.Jonušis. VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ vadovu jau paskirtas Algis Poteliūnas. Šiam kandidatui liaupsių negailėjo ralio organizatoriai iš kaimyninės Lenkijos, su kuriais A.Poteliūnas yra daug dirbęs ir puikiai sutaria. A.Poteliūnas teigė, kad iki čempionato Lietuvoje jau liko nedaug laiko, tad visos komandos laukia nemenkas darbas. „Esame nuveikę nemažai darbų: suformavome komandą, kuri dirbs su šiuo projektu, paruošėme kelio knygą su saugumo planais. Taip pat tiksliai žinome, kur bus trasos. Šiandien galiu pasakyti, kad techninio aptarnavimo zona bus Druskininkuose, o sportininkai važiuos Druskininkų, Lazdijų ir Varėnos keliais“, – pasakojo A.Poteliūnas.
Išlaidos saugumui
Viena sudėtingiausių užduočių organizatoriams – rėmėjų paieška. „Didžiuliams renginiams reikia daug išlaidų. Esame numatę tris pagrindinius pajamų šaltinius: rėmėjai, valstybės parama ir pardavimai. Šiuo metu deramės ir su „Lotos“ kompanija, kuri yra pagrindinė šio etapo rėmėja“, – savo planais dalijosi organizatorių įstaigos vadovas. Jis pridūrė, kad tokie renginiai neabejotinai teigiamai veikia ir šalies ekonomiką. „Estų skaičiavimų, kurie buvo padaryti per Europos ralio čempionatą, duomenys rodo, kad varžybų stebėti susirenka apie 40 tūkstančių žiūrovų, maždaug 10 tūkstančių iš jų – užsieniečiai. Žiūrovai ir pusšimtis gamyklinių „Citroën“, „Ford“, „Volkswagen“, „Hyundai“ bei privačių komandų šalies biudžetui atnešė 5 milijonais eurų vertinamos tiesioginės naudos. Dar tokia pačia suma vertinamas netiesioginis teigiamas lenktynių poveikis šalies ekonomikai“, – argumentus dėstė A.Poteliūnas.
Apskaičiuota, kad televizijos transliacijas iš ralio trasų Estijoje stebėjo per 20 milijonų žiūrovų įvairiuose Europos ir pasaulio kampeliuose. Lietuvoje vyks WRC etapas, todėl tikimasi, kad žiūrovų bus dar daugiau. Dar vienas ir, ko gero, didžiausias ralio organizatorių rūpestis – žiūrovų ir dalyvių saugumas. Jam užtikrinti ir bus išleista daugiausia pinigų. Suskaičiuota, kad tvarkai greičio ruožuose palaikyti reikės apie 500 apsaugos darbuotojų, 10 greitosios medicinos pagalbos ir 9 priešgaisrinės apsaugos automobilių, 5 automobilių su specialia gelbėjimo įranga. Taip pat bus reikalingos ir gausios policijos pareigūnų pajėgos eismo srautams treniruočių ir varžybų metu reguliuoti.