Žmonės nė vieno iš incidentų metu nenukentėjo, rašoma Lietuvos buriuotojų sąjungos pranešime žiniasklaidai.
Viena dalyvių jachta buvo išmesta į krantą
Klaipėdos vardo etapas prasidėjo kiek stipresnio nei vidutinio vėjo sąlygomis, kuris vėliau, distancijai jau einant į pabaigą ir jachtoms judant link finišo, stiprėjo, ėmė pilti stipri liūtis. Nors didesnėmis jachtomis buriuojančios ir daug jūrinės praktikos turinčios įgulos su iššūkiais susidorojo be didesnių problemų, kai kuriems dalyviams išvengti skaudžių incidentų nepavyko.
„Mes su komanda jau buvome grįžę į krantą, sėdėjome, šildėmės, o trackeryje matėme, kad viena jachta pliaže. Manėme, kad tai – sekimo klaida, o pasirodė, kad ta jachta iš tiesų buvo išmesta į krantą. Dabar žinom, kad įgula saugi, be traumų, tas svarbiausia. Džiaugiamės, kad taip nenutiko ir mums, nes situacijų jūroje buvo įvairių“, – po finišo dalinosi jachtos „Levante“ komandos narys Benas Martišauskis.
Į krantą buvo išmesta jachta „Jūrų valkata“. Būdama pakankamai lengva jachta, stipresnio vėjo sąlygomis ji buvo paguldyta ant šono ir negalėdama atsisverti į vertikalią padėtį tapo nevaldoma, jūra ėmė ją nešti kranto link ir galiausiai išmetė į paplūdimį. Komandos nariai visi dėvėjo gelbėjimosi liemenes ir žinojo, kaip elgtis tokiose situacijose, dėl to nenukentėjo.
Tokį incidentą, kai jachta paguldoma šonu buriuotojai vadina „bročingu“ ir tai – gana dažnas nutikimas pučiant bent kiek stipresniam vėjui, tačiau dažniausiai įgulos svorio ir tinkamų veiksmų pagalba laivą pavyksta atstatyti į jo normalią padėtį. Tokį „bročingą“ patyrė ir „Levante“ komanda.
„Mes matėme, kaip ne vieną mūsų konkurentą vėjas paguldė, tad ėmėm galvoti, kad gal reikia nusileisti pavėjinę burę – vėjas jai jau per stiprus, tačiau nespėjom to padaryti ir paguldė ir mus. Gulėjom gana ilgai, visi keturiese bandėm viską, teko pjaustyt ir virves, bet galiausiai pavyko susirinkti tą genakerį (pavėjinė burė), pavyko jį nusileisti“, – pasakoja B. Martišauskis.
Jachta „Tegu“ neteko stiebo
Dar vienai dalyvių jachtai „Tegu“ (kpt. Jurgis Janulionis) tokio paties incidento – „bročingo“ – metu lūžo stiebas. Pasak kapitono, tokią baigtį lėmė viena nedidelė, bet reikšminga smulkmena – ne vietoje užsimaizgęs mazgas.
„Svarbiausia, kad nieko nenutiko įgulai, visi sveiki, jokio net įbrėžimo nėra. O jachtai lūžo stiebas, nes mus „užbročino“. Nusprendėm atleisti halzinį kampą, paleisti burę ir ją nusileisti. Tačiau buvo užsimezgęs mazgas ant virvės, kuria ta burė paleidinėjama ir sustabdė to genakerio kampo atleidimą“, – pasakoja J. Janulionis.
Nepavykus atleisti burės, jėgos buvo per didelės, kad stiebas jas atlaikytų ir dėl to lūžo.
„Mes reagavome gana ramiai, viskas vyko darbinėj nuotaikoj. Turbūt tokiais atvejais svarbiausia saugotis, kad nebūtų traumų, nebūtų žmogiškų nuostolių“, – dalinasi J. Janulionis.
Ši komanda planuoja skubėti jachtą sutaisyti ir galbūt, jei pavyks, netgi startuoti likusiuose „Kuršių marių regatos“ etapuose.
Buriuotojai: jūra nėra žaidimas
Pasak regatos techninės komisijos, kaip ir prieš visas varžybas visi dalyviai buvo patikrinti, ar jų jachtos ir pasirengimas atitinka būtinuosius techninius reikalavimus, ar pasiruošę plaukti į jūrą.
„Įgulos, kurios daugiausiai dalyvauja jūrinėse regatose buvo 100 procentų pasiruošę, neturėjo jokių minusų. Kitos, turinčios mažiau patirties, kažkokių neatitikimų turėjo, tačiau iki starto jie visi buvo ištaisyti. Žinoma, kai šviečia saulė ir yra gražus oras, tokie patikrinimai gali atrodyti nereikšmingi, tačiau štai tokie etapai parodo praktiškai, kodėl tai yra svarbu. Kodėl svarbios liemenės, gelbėjimosi ratai ir kiti dalykai. Jūra nėra žaidimas“, – dalinasi techninės komisijos narė Simona Minelgė.
Dalis komandų, įvertindamos savo pasiruošimą ir jachtų galimybes nuo šio etapo nusiėmė ir jūrą neplaukė. Šią opcija visuomet turi visos komandos – būtent kapitonas atsakingas už tai, ar jo įgula pasiruošusi lenktyniniu režimu buriuoti atitinkamomis sąlygomis.
Antrasis „Kuršių marių regatos“ etapas, turėjęs vykti šiandien, pirmadienį, taip pat Baltijos jūroje, dėl dar labiau sustiprėjusio vėjo nukeltas į antradienį ir įvyks Nidoje.
Kova regatoje tik prasideda
Po pirmojo „Kuršių marių regatos“ etapo kovoje dėl Didžiųjų jachtų įskaitos taurės pirmauja jachtos „Rhino“ (kpt. Saulius Pajarskas) komanda, antroje vietoje – „Keturi vėjai“ (kpt. Karolis Janulionis), trečioje – „Nida III“ (kpt. Arūnas Burkšas).
Sportinių jachtų įskaitoje pirmauja „Zig Zag Xiaomi tv3“ (kpt. Aivaras Mieliauskas), antroje vietoje – „Pandora“ (kpt. Algirdas Žižys), trečioje – „Alfeta“ (Evaldas Vaičiulis).
Kruizinių jachtų įskaitoje pirmauja „La Calma“ (kpt. Marius Klišaitis), antroje vietoje – „Nerija“ (kpt. Romas Jurevičius), trečioje – „Vajana Magic“ (kpt. Gintautas Andriuškevičius).
Dalyvių laukai dar keturi etapai, kurie visi jau vyks Kuršių mariose.
„Kuršių marių regata“ yra didžiausias ir giliausias tradicijas turintis buriuotojiškas renginys Lietuvoje, vykstantis jau nuo 1954-ųjų. Šiemet regata švenčia 70-metį. Regata Smiltynėje vyks liepos 27-29 dienomis, Nidoje – liepos 30-rugpjūčio 3 dienomis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!