F. Alonso ir S. Vettelis (nuotr. SCANPIX)

F. Alonso ir S. Vettelis (nuotr. SCANPIX)

2012 metų „Formulės 1“ sezonas artėja prie pabaigos – šį savaitgalį Brazilijoje, netoli San Paulo esančioje „Jose Carlos Pace“ trasoje, bus surengtos paskutinės sezono lenktynės.

Šių metų sezonas susidėjo tarsi iš dvejų dalių: čempionatas prasidėjo neprognozuojamai, o per pirmąsias septynerias lenktynes pergales šventė septyni skirtingi pilotai, atstovaujantys penkioms skirtingoms komandoms. Tuo tarpu sezono pabaiga virto dvikova tarp Sebastiano Vettelio ir Fernando Alonso – vienas iš šių lenktynininkų po Brazilijos GP lenktynių bus karūnuotas triskart pasaulio čempionu.

Paskutinį kartą kova dėl trečiojo čempiono titulo tarp dvejų lenktynininkų vyko 2000-aisiais metais. Tuomet triumfavo Michaelis Schumacheris, nugalėjęs Mika Hakkineną emocionaliose Japonijos GP lenktynėse, vykusiose po šalį sukrėtusio žemės drebėjimo.

REKLAMA

Šį savaitgalį Interlagose tokių ekstremalių gamtos stichijų neprognozuojama, tačiau neabejojama, kad trasą užklups lietus su perkūnija, galintis sumaišyti kortas dėl titulo kovojantiems pilotams.

Tai yra viena iš priežasčių, dėl kurios „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris praėjusį savaitgalį negalėjo atšvęsti trečiosios iš eilės pergalės konstruktorių įskaitoje – jis žino, kad viskas vis dar gali pakrypti bloga linkme.

S. Vettelis (nuotr. SCANPIX)

S. Vettelis (nuotr. SCANPIX)

Iš tiesų, F.Alonso ir S.Vettelis tapo pirmaisiais pilotais istorijoje, kurie dėl trečiojo čempiono titulo tarpusavyje kovos paskutinėse sezono lenktynėse. Jei nugalės S.Vettelis, jis visus savo titulus bus iškovojęs trijose skirtingose vietose: Abu Dabyje, Japonijoje ir Brazilijoje. Tuo tarpu F.Alonso savo du čempiono titulus iškovojo būtent Brazilijoje ir šį savaitgalį jis tai gali padaryti trečią kartą.

Kad ir kokia bus čempionato baigtis, niekas neabejoja, kad ji bus labai dramatiška. S.Vettelis greičiausiai lengvai galėtų pelnyti pole poziciją ir, jei jam pavyktų išvengti problemų, pergalę lenktynėse, tačiau lietus vokiečiui gali apsunkinti šią užduotį.

Teoriškai, čempiono titulo likimas yra S.Vettelio rankose. Jam tereikia finišuoti ketvirtoje vietoje tam, kad užsitikrintų 2012 metų čempiono titulą ir nesvarbu, kurioje vietoje tokiu atveju finišuotų F.Alonso.

Vis dėlto, S.Vettelis negali būti ir per daug atsargus, nes tokiu atveju jis gali įsivelti į incidentus su kitais sportininkais. Momentas JAV GP lenktynėse, kai „Red Bull“ pilotas užstrigo už ratu lenkiamo Naraino Karthikeyano ir dėl to prarado lyderio poziciją Lewisui Hamiltonui rodo, kaip greitai viskas gali pasikeisti. Įsivėlęs į kovą su kitais pilotais, S.Vettelis galėtų lengvai nulaužti savo priekinį sparną ir nusiristi į rikiuotės uodegą. Vis dėlto, iniciatyva prieš finalines sezono lenktynes vistiek yra S.Vettelio rankose.

REKLAMA

S.Vettelis taptų čempionu, jei:

-Finišuotų pirmame ketvirtuke;

-Finišuotų šeštas ar septintas, o F.Alonso nelaimėtų lenktynių;

-Finišuotų aštuntas ar devintas, o F.Alonso finišuotų trečias ar žemiau;

-Finišuotų dešimtas ar žemiau, o F.Alonso neužliptų ant apdovanojimų pakylos.

F.Alonso taptų čempionu, jei:

-Nugalėtų lenktynėse, o S.Vettelis finišuotų penktas ar žemiau;

-Finišuotų antras, o S.Vettelis užimtų aštuntą ar žemesnę poziciją;

-Finišuotų trečias, o S.Vettelis finišuotų ne aukščiau dešimtosios vietos.

Paskutinės sezono lenktynės yra geriausias metas apžvelgti sezoną. Kimi Raikkonenas, grįžęs į „Formulę 1“ po dvejų metų pertraukos, atliko puikų darbą ir į paskutines sezono lenktynes keliauja asmeninėje įskaitoje užimdamas trečiąją vietą. Tuo tarpu Lewisas Hamiltonas, prieš sezono pradžią laikytas vienu iš favoritų pelnyti titulą, žengia tik ketvirtas ir nuo čempionato lyderio atsilieka 83 taškais. Teoriškai, jei L.Hamiltonas dėl bolido gedimo, važiuodamas lyderio pozicijoje, nebūtų pasitraukęs iš Singapūro ir Abu Dabio GP lenktynių, jis vis dar turėtų galimybę Brazilijos GP lenktynėse iškovoti čempiono titulą. Nereikėtų pamiršti ir begalės „McLaren“ komandos atliktų klaidų sustojimų boksuose metu, dėl kurių L.Hamiltonas kai kuriose lenktynėse taip pat prarado nemažai pozicijų.

Nors techninių gedimų Valensijoje ir Monzoje neišvengė ir S.Vettelis, reikia pripažinti, kad „McLaren“ šiemet padarė daugiau klaidų, nors ir turėjo vieną iš greičiausių bolidų rikiuotėje ir turėjo realią galimybę iškovoti tiek pilotų, tiek konstruktorių čempionų titulus.

REKLAMA

Verta pažymėti, kad L.Hamiltonas šį savaitgalį turi progą tapti vieninteliu pilotu, kuriam trečiąją kvalifikacijos dalį pavyko pasiekti visų 2012 metų sezono lenktynių savaitgalių metu.

Manoma, kad būtent dėl komandos klaidų L.Hamiltonas nuo kitų metų nusprendė atsisakyti tikrai greito bolido ir pereiti į kol kas nežibančią, tačiau perspektyvią „Mercedes“ ekipą.

 „Formulės-1” lenktynėse Vokietijoje triumfavo F. Alonso (nuotr. SCANPIX)

„Formulės-1” lenktynėse Vokietijoje triumfavo F. Alonso (nuotr. SCANPIX)

Taigi, metas grįžti prie kovos dėl čempiono titulo. Prieš savaitę lengvai buvo galima sakyti, kad S.Vettelis jau Jungtinėse Amerikos Valstijose užsitikrins čempiono titulą. To padaryti jam nepavyko ir nepaisant to, kad vokiečio persvara padidėjo trijais taškais, dabar sunku pasakyti, ar jos pakaks norint užsitikrinti čempiono titulą. Brazilijos GP lenktynės įprastai yra nenuspėjamos, o F.Alonso bus pasiruošęs pasinaudoti bet kokia S.Vettelio klaida.

Atsižvelgiant į kelių pastarųjų lenktynių rezultatus galima sakyti, kad S.Vettelis turėtų kvalifikuotis mažiausiai dvejomis-trijomis – o galbūt netgi ir keturiomis-penkiomis – pozicijomis aukščiau už F.Alonso. Tačiau tai įvyktų tik tuo atveju, jei kvalifikacija vyktų sausoje trasoje – savaitgaliui artėjant vis labiau, lietaus tikimybė vis auga. Lietus F.Alonso turėtų išeiti į naudą – ispanas šlapioje trasoje vykusiose kvalifikacijose iškovojo pole pozicijas Didžiosios Britanijos ir Vokietijos GP lenktynėms. Reikia prisiminti ir tai, koks stiprus F.Alonso buvo ir šlapiose Malaizijos GP lenktynėse.

REKLAMA

„Red Bull“ ekipai vertėtų sunerimti ne tik dėl oro sąlygų, bet ir dėl bolido patikimumo: JAV GP lenktynėse „Red Bull“ ekipos pilotą jau trečią kartą šiemet ištiko generatoriaus gedimas. Tiesa, šį kartą sugedo ne S.Vettelio, o Marko Webberio bolido generatorius.

Taigi, 2012 metų sezono atomazga žada būti intriguojanti. Būtent tokios sezono pabaigos nusipelnė visi „Formulės 1“ gerbėjai.

S. Vettelis ir F. Alonso (nuotr. SCANPIX)

S. Vettelis ir F. Alonso (nuotr. SCANPIX)

Faktai apie „Jose Carlos Pace“ trasą:

Ratų skaičius lenktynėse: 71

Kryptis: prieš laikrodžio rodyklę

Posūkių skaičius: 15

Trasos ilgis: 4.309 km

Pirmosios „Formulės 1“ lenktynės: 1973 metai

Pirmasis nugalėtojas: Emersonas Fittipaldi („Team Lotus“)

Rato įveikimo rekordas: 1 min. 11.473 sek. (Juanas Pablo Montoya, 2004 metai, „BMW Williams F1 Team“)

Padangos: kietojo ir vidutinio kietumo (sausai trasai)

 

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
DABAR RODOMA
Vilniaus centre užpultas Anušauskas su žmona: ieško kaltininko
REKLAMA
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų