Daugiausiai, net 10 metų, Dakaru gyvenanti lenktynių legenda Antanas Juknevičius pasakoja, kad jo pasiruošime kardinalių pokyčių kol kas nėra – lenktynininkas šiuo metu pasinėręs į darbą su partneriais ir siekia įsigyti naują techniką, o apie lenktynių lokacijos pokyčius labiau susimąstys tik paaiškėjus daugiau detalių.
„Keisis viskas – nuo logistikos, technikos gabenimo, terminų, galimybių ir kontaktų vietoje iki mums jau gan neįprastų įstatymų, kurių turėsim laikytis visi – gaivaus duonos gėrimo po finišo greičiausiai nerizikuosim atsidarinėti, nes galima ir į kalėjimą papulti“, – juokauja Dakaro vilkas Antanas Juknevičius. „Mums keisis daug kas, bet daug keisis ir paprastiems žiūrovams – žiūrint iš lietuvių fanų perspektyvos šis pokytis – tikrai į naudą.“
Laiko juosta
Nei Afrikoje, nei Pietų Amerikoje situacija Dakaro gerbėjams nebuvo parankesnė nei Saudo Arabijoje laiko atžvilgiu. Dabar, vasaros laiku, Rijadas ir Vilnius netgi yra toje pačioje laiko zonoje. Net ir po spalio mėn. atsukus lietuviškuosius laikrodžius atgal, šalis skirs vos vienos valandos skirtumas. Lietuvos Dakaro fanams teks priprasti prie naujo tvarkaraščio – rezultatus sekti ryte ir dieną, o ne vakare ir naktį.
Žinių greitis
Nors Saudo Arabija visame Arabijos pusiasalyje kiek atsilieka interneto greičiu ir padengiamumu nuo savo kaimynių, tikėtina, kad žinias iš Dakaro ralio gausime dar greičiau nei iš Lotynų Amerikos. Tiesa, pernelyg džiaugtis ir tikėti oficialia informacija nereiktų – šalyje internetas itin ribojamas ir cenzūruojamas, todėl jo greitis irgi gali svyruoti priklausomai nuo teritorijos. Nepaisant to, tamsių periodų, kai negaudavome žinių iš nei vienos komandos tikrai turėtų sumažėti.
Lenktynių stebėjimas gyvai
Nors tiesioginių skrydžių į Saudo Arabiją iš Lietuvos ar Baltijos šalių iki 2020 m. Dakaro ralio tikrai neturėtų atsirasti, keliauti į šią šalį – patogiau ir pigiau nei į Pietų Ameriką. Net ir ieškant skrydžių šiuo metu, kelionę galima užsakyti už maždaug 650 eurų, kai tuo tarpu skrydžiai į Limą kainuotų nuo ~900 eurų. Be to, dauguma skrydžių į Džedą ar Rijadą užtruktų ~12 val. ir tektų persėsti 1 kartą, tuo tarpu kelionė į Peru užtruktų virš 18 val. ir veikiausiai tektų persėsti net du kartus. Taigi, tikėkimės, lietuvių Dakaro aistruolių trasose pamatysime dar daugiau.
Naujos trasos ir aplinka
Kaip pasakoja Antanas Juknevičius, Pietų Amerikos varžybos nuolat būdavo neoficialiai suskirstytos į dvi dalis – smėlio ir klasikinio ralio. Pradžioje dažniausiai dalyviams duodama pasikapstyti smėlyje, siekiant atskirti stipriuosius nuo silpnųjų, tuo tarpu antroje ralio pusėje dažniausiai trasos būdavo labiau pritaikytos klasikinio ralio specialistams. Nors tai nebuvo taisyklė ir išimčių tam buvo, 2020-ųjų metų Dakaro ralis bus visiška naujovė, o smagiausiai tai, jog naujovė bus visiems. Tai reiškia, jog visi lenktynininkai turės vienodas sąlygas ir pradžios tašką.
Pagal pristatytą varžybų planą, 2020-ųjų Dakaro ralis vyks sausio 5-17 dienomis. Varžybos startuos antrame pagal dydį Džedos mieste, raudonosios jūros pakrantėje. Laisvadienį sportininkai turės sostinėje Rijade, o finišuos sostinės priemiestyje, „Al Qiddiya“ komplekse.