Šiais metais ruduo orais nelepino – dar rugsėjį sinoptikai fiksavo greičiau lapkričiui būdingą oro temperatūrą, žemę merkė lietūs, o šaltas vėjas vertė susigūžti net ir šilčiau apsirengusius žmones. Tačiau atrodytų, kad sėdint prie automobilio vairo toks oras netūrėtų rūpėti – juk dar nebuvo pirmų plikledžių, o hidrometeorologai dar nežada sniego. Tačiau saugaus važiavimo ekspertai pastebi, kad jau dabar derėtų atsižvelgti į orų permainas.

Derėtų patikrinti padangas

Lietingi ir vėstantys orai žada vis sudėtingesnes eismo sąlygas ir iš vairuotojų reikalauja atsakomybės ne tik saugiai vairuoti, bet ir važiuoti saugiu automobiliu. Net ir tokiu, dar ne žiemišku oru, didžiulę reikšmę eismo saugumui turi automobilių padangos. Padangų specialistai pastebi, kad daugiau nei trečdalis Lietuvos vairuotojų važinėja netinkamomis – pernelyg nusidėvėjusiomis – padangomis ir kelia pavojų sau bei kitiems eismo dalyviams. Jėgas suvieniję visuomenininkai, verslininkai ir policija rengia akciją „Ruošk ratus žiemai“, kurios metu kviečia atkreipti dėmesį į padangų būklę.

Nudėvėtos, netinkamos padangos – tai problema, kuri tampa ypač aktuali prasidedant šaltajam sezonui: keliai vis dažniau šlapi ir slidūs, ir tuomet tinkamai valdyti automobilį galima tik važiuojant tinkamomis padangomis. Akcijos „Ruošk ratus žiemai“ tikslas – artėjant žiemai paskatinti vairuotojus atkreipti dėmesį į savo automobilio padangų būklę. Šį ketvirtadienį, spalio 3 d., savo automobilių padangas galės pasitikrinti sostinės vairuotojai – nuo 10 val. „Statoil“ degalinėje (Geležinio Vilko g. 2A) įsikurs mobilus padangų tikrinimo punktas, kuriame vairuotojai galės pasitikrinti padangų būklę ir gauti vertingų patarimų apie padangų saugumą.

Spalis – geras laikas ruošti automobilį žiemai

Nors žiema dar tolokai, geriau nedelskite tradiciškai paruošti automobilį šaltam sezonui. Vertėtų patikrinti elektros akumuliatorių. Įprastai automobiliui užvesti pakanka 40 proc. akumuliatoriaus galios. Tačiau kai oro temperatūra nukrinta žemiau nulio, akumuliatoriaus pajėgumas sumažėja, tad reikėtų patikrinti realų baterijos pajėgumą. Patartina, kad variklio skyrius, akumuliatoriaus gnybtai ir aukštos įtampos laidai būtų švarūs – purvas po variklio dangčiu ir ant laidų didina nereikalingus energijos praradimus.

REKLAMA

Vardan apsidraudimo vertėtų patikrinti ir variklio aušinimo skysčio charakteristikas. Jis bėgant laikui praranda savo savybes, jį derėtų periodiškai keisti. Tačiau patys žinote, kad Lietuvoje važinėjančiuose automobiliuose aušinimo skystis tarnauja vos ne amžinai. Todėl remonto dirbtuvėse vertėtų patikrinti jo užšalimo temperatūrą. Tai kainuoja daug kartų pigiau nei remontuoti variklį.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų