REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Metams artėjant į pabaigą visuose žiniasklaidos šaltiniuose kyla įvairiausių rinkimų, konkursų ir nuopelnų paviešinimo banga. Taip pat skelbiami ir geriausi metų automobiliai, tačiau šį kartą norime atkreipti jūsų dėmesį į kiek kitokį nei įprasta dešimtuką.

REKLAMA
REKLAMA

Tai yra amerikiečių žurnalistų, rašančių specializuotam „Autopia“ skyriui „Wired“ portalų grupėje. Dalies minimų automobilių mes nesame bandę, tačiau daugeliu aspektų mūsų nuomonės sutampa su kolegų, taip pat manome, kad tai yra puiki galimybė skaitytojams pamatyti, koks skirtumas tarp racionalaus automobilių vertinimo ir žmogiško subjektyvumo

REKLAMA

„Draudžiamos meilės objektai. Kiekvienas turi savus, o mes šį kartą jums pateikiame savo. Jie yra tarsi automobilių greitas maistas arba pop stiliaus pilni devintojo dešimtmečio muzikos grojaraščiai, kuriuos mes slepiame nuo draugų. Mes mylime šiuos automobilius, nors apie juos ir žinome šiek tiek daugiau nei dauguma.

Vieni iš jų yra pretenzingi, kiti – su pretenzijomis, dauguma yra pernelyg galingi ir gluminantys, visus juo pagamino kompanijos sukūrusios gerokai įspūdingesnius automobilius, kuriuos mes labai norėtume turėti.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau praėjus metams, per kuriuos išbandėme daugumą pačių naujausių ir įspūdingiausių lengvųjų automobilių, pikapų ir krosoverių, šie dešimt užima ypatingą vietą mūsų širdyse, netgi jei mūsų smegenys (net nekalbėsime apie pinigines), niekuomet negalėtų pateisinti vieno iš jų pirkimo“, − rašome teksto įžangoje. Toliau pateikiami, tokios uždraustos meilės objektai.

„Bentley Continental GT“

„Bentley Continental GT 6.0 litre W12“ (nuotr. Gamintojo)„Bentley Continental GT 6.0 litre W12“ (nuotr. Gamintojo)

Naujausias „Continental GT“ atrodo beveik taip pat kaip praeitos kartos „Continental GT“, o taip yra todėl, kad nuo pirmojo GT debiuto, kuris įvyko 2003 m. nedaug kas pasikeitė. Jis vis dar yra varomas absurdiškai per didelio darbinio tūrio 6,0 litrų W12 tipo motoro, kurio maksimali galia siekia 616 AG, o sukimo momentas – 800 Nm. Jo salonas pagamintas vis dar taip pat meistriškai – odos apmušalai siuvinėti rankomis, naudojamos retos medienos ir aliuminio apdailos detalės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ir vis vien tai yra turtuolio „Toyota Camry“.

Rimtai. Šie automobiliai yra visur. Tai yra naujojo gerbūvio išraiška arba de facto pasirinkimas pasiturintiems, tačiau ne itin išprususiems žmonėms. Visgi kaip automobilis tai yra įspūdingas žvėris, vienu kąsniu aprėpiantys ilgiausius kelio dangos ruožus tuo pat metu jus gailestingai izoliuojantis nuo plebėjiško aplinkinio pasaulio. Gaila tik, kad navigacijos sistema yra tokia pat moderni kaip ir 386 kompiuteris.

„BMW 760Li“

BMW 760Li (F02) (nuotr. Gamintojo)BMW 760Li (F02) (nuotr. Gamintojo)

Bazinės komplektacijos 7 serijos BMW kainuoja šiek tiek daugiau nei 70 tūkst. dolerių (190 tūkst. litų). Taigi kodėl vertėtų sumokėti dvigubai tiek už automobilį, kuris atrodo kone identiškas ne tokioms galingoms versijoms. Keturi žodžiai: V12 su dviem turbokompresoriais.

REKLAMA

Daugiau visuomet yra daugiau. Tačiau greta nuostabaus turbokompresorių maitinamo šešių litrų darbinio tūrio ir 535 AG galios, mums šypseną suteikia šio automobilio sugebėjimas šokti ant kelio. Adaptyvi pneumatinė pakaba, vairuojami galiniai ratai ir elektronikos kontroliuojami stabilizatorių strypai suteikia šiam ilgos bazės limuzinui tokį elgesį posūkiuose, kokiu gali pasigirti dvigubai mažesni sedanai.

Ir pats šio 5,18 metro ilgio prekybinio laivo, galinčio nuo 0 iki 96 km/h įsibėgėti per 4,1 sekundę vairavimas taip reikalauja atskiro apibūdinimo. Tokio kaip „oho“.

REKLAMA

„Fisker Karma“

„Fisker Karma“ (nuotr. Gamintojo)„Fisker Karma“ (nuotr. Gamintojo)

Nelaimių „Karma“ modeliui šiais metais teko nemažai – prisiminkime, kad ir tą savaiminio užsidegimo atvejį, tačiau tai nepakeičia to fakto, jog tai yra vienas iš labiausiai pritrenkiančių naujajame amžiuje pagamintų automobilių. Tiesiog pažiūrėkite į jį.

Tačiau nepaisant hibridinės pavaros su įkraunamu akumuliatoriumi ir iš koto verčiančio išorės dizaino, „Karma“ yra tikras kompromisas su keturiais ratais. Degalų sąnaudos, atsižvelgiant į jo konstrukciją, yra tik vidutiniškos. Interjero dizainas įspūdingas, tačiau funkcionalumas ribotas, o galinėse sėdynėse gali įsitaisyti tik mažesni nei 1,50 m žmonės su amputuotomis galūnėmis. Tačiau, tik pažiūrėkite į jį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Fisker“ turėjo nuo kažko pradėti, o kaip Holivudui skirta „Toyota Prius“ alternatyva jis yra tinkamas... kol kas.

„Ford F-150 SVT Raptor“

„Ford F-150 SVT Raptor“ (nuotr. Gamintojo)„Ford F-150 SVT Raptor“ (nuotr. Gamintojo)

Paimkite kvaištelėjusių pikapų inžinerinių komandą, šūsnį pinigų ir tiek „Red Bull“ energetinio gėrimo, kiek tik įsivaizduosite ir štai jums rezultatas. „Raptor“ yra bekelės vukerkindas, toks automobilis, kuris ralio varžybose gali varžybose gali važiuoti taip pat lengvai kaip ir nuvežti vaikus į mokyklą. Dvigubos kabinos pasirinkimas leidžia jums gauti daugiau erdvės ir kaip reikiant išgąsdinti atžalas pakeliui į futbolo treniruotę. Netgi jei jo 6,2 litro V8 motoras geria daugiau nei Lindsay Lohan po reabilitacijos.

REKLAMA

„Range Rover Evoque“

„Range Rover Evoque Special Edition“ (nuotr. Gamintojo)„Range Rover Evoque Special Edition“ (nuotr. Gamintojo)

„Evoque“ yra 2025 m. SUV. Jis kampuotas ir labai agresyvus, pritūpęs ant žemės ir itin kryptingas. Taip pat tai yra „Range Rover“, o tai automatiškai reiškia, kad atstovo garaže jis praleis daugiau laiko nei savininko. Ir visgi jis žavingas.

Kaip ir „Karma“, „Evoque“ atrodo taip lyg būtų nuriedėjęs nuo automobilių parodos koncepcinių modelių stendo ir išvažiavęs tiesiai į kelią, paimant visus naujos kartos stiliaus elementus ir meistriškai paversdamas jas legaliomis gatvėms. Turbininis 240 AG galios keturcilindris neabejotinai yra ne SUV tipo variklis, tačiau dinamikos suteikia pakankamai. Jeigu penkių durų kėbulas jums pernelyg tradicinis, rinkitės trijų. Modelis atrodo kaip pakelta prabangesnė „Volkswagen Golf GTI“ versija.

REKLAMA

„Mercedes-Benz“ G klasė

„Mercedes-Benz“ G klasė (nuotr. Gamintojo)„Mercedes-Benz“ G klasė (nuotr. Gamintojo)

Jis kampuotas. Jis primityvus. Lyginant su bet kuriuo kitu „Mercedes-Benz“ modeliu visiškai nerafinuotas. „G-Wagen“ visureigis taip pat yra visapusiškai stulbinantis, ypatingai griausmingoji „G55 AMG“ versija su dviem turbokompresoriais aprūpintu 500 AG galios V8 tipo motoru. Jei tai nepakankamai beprotiška, taip pat yra ir versija su dviejų turbinų V12 variklius, išvystančiu 630 AG.

Kažkas pažiūrėjęs į šią saugyklą gali pasakyti, kad kadaise tai buvo karinis automobilis. Tačiau kuomet esi toks turtingas kaip Irano Šeichas ir turi tiek „Mercedes-Benz“ akcijų, kuomet jis pasiūlo, kad pasauliui reikia super prabangios civilinės versijos, kompanija klauso.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Stilius beveik nepasikeitė nuo tų laikų, kai 1979 m. pasirodė pirmieji „G-Wagen“, tačiau variklių darbiniai tūriai išaugo, o dinamika tapo geresnė. Aišku, tai yra tas pats kaip vairuoti odų pilną svirną, tačiau visos tos hip-hop žvaigždės juk negali klysti.

„Mitsubishi i-MiEV“

„Mitsubishi I-Miev“ (nuotr. Gamintojo)„Mitsubishi I-Miev“ (nuotr. Gamintojo)

Jei būtų renkamas elektromobilis tokių transporto priemonių anti reklamai, juo greičiausiai taptų „i-MiEV“. Jis mažas, nepakankamai galingas, o elektros energijos vargiai užtenka nuvažiuoti iki prekybos centro ir grįžti atgal. Taip pat jis atrodo kaip guminukas.

REKLAMA

Visgi ekologija susirūpinusiems vidutines pajamas gaunantiems miesto gyventojams keletu šuolių praktiškesnis nei „Smart ForTwo“, šaunesnis nei „Toyota iQ“ ir pigesnis nei „Nissan Leaf“. Pridekime dar daugelyje šalių teikiamas kompensacijas ir turime šiek tiek daugiau nei 21 tūkst. dolerių (57 tūkst. litų) kainuojantį japonišką mobiliojo kičo pavyzdį, pakankamai mielą tam, kad galėtų varžytis su „Hello Kitty“.

„Nissan Juke“

„Nissan Juke Shiro“ (nuotr. Gamintojo)„Nissan Juke Shiro“ (nuotr. Gamintojo)

Šis modelis tikras keistuolis. Organiškas, vabališkas miniatiūrinis krosoveris sklidinas charakterio ir padengtas kompromisais. Taip pat jis suteikia tai, ko neduoda kiti mažieji SUV – valdymo malonumą. Vairo mechanizmas yra puiki lengvo pasukimo ir grįžtamosios reakcijos pajutimo kombinacija.

REKLAMA

Turbokompresorinis 1,6 litro variklis turi būti spaudžiamas kaip šlapia kempinė, o CVT pavarų dėžė yra pražūtis dinamišką važiavimą mėgstantiems vairuotojams, tačiau kuomet „Juke“ galiausiai įsibėgėją, šį itin kompaktišką krosoverį vairuoti tampa taip pat smagu, kaip ir į jį žiūrėti. Jeigu duosite „Nissan“ šiek tiek daugiau nei pusė milijono dolerių (1,36 mln. litų) , kompanijos konstruktoriai į jį įspraus visagalio „GT-R“ variklį, transmisiją ir pakabą.

„Porsche Panamera Hybrid“

„Porsche Panamera S Hybrid“ (nuotr. Gamintojo)„Porsche Panamera S Hybrid“ (nuotr. Gamintojo)

Taip pat, mes žinome. Tai, kad „Porsche“ pagamino sedaną yra nepakankamai blogai. Ne, kompanija dar šiek tiek pasistengė ir sukonstravo hibridinį sedaną. Susibūrę į grupeles bendraminčiai vis dar šneka, kad „Panamera“ yra didžiausias gero tono ir „Porsche“ vertybių įžeidimas nuo tada, kai pasaulį išvydo „Cayenne“. Nuolat kažką mastantys specialistai gali užsičiaupti. Kaip ir SUV giminaitis, „Panamera“ yra vienas smagiausių automobilių mūsų planetoje.

REKLAMA
REKLAMA

Kuomet „Porsche“ kyla kokia nors idėja, įgyvendinama ji visuomet teisingai, o geriausi automobilių inžinieriai pasaulyje nenuvilia, net jei dizaineriai savo darbą atlieka nekaip. „Panamera Hybrid“ gali ramiai dūgzti varomas vien tik elektrinių variklių didesniu nei 80 km/h greičiu, važiuoklė neeilinė, o komforto lygis yra neįtikėtinas. Jei jums reikia į Alpes nugabenti keturis žmones su bagažu, šis automobilis tam idealiai tinka.

„Volvo C30“

„Volvo C30“ (nuotr. Gamintojo)„Volvo C30“ (nuotr. Gamintojo)

Kalbant apie hečbekų pasaulį, galima pasakyti, kad ten viešpatauja „Volkswagen Golf“. Tačiau yra drūtas, nuvertintas modelis, kuris mums visuomet daro įspūdį.

„Volvo C30“ nėra greičiausiai, maloniausias ir pigiausias būdas imtis trijų durų transporto priemonės vairavimo. Tačiau tai, ko jam trūksta įrangos ir greičio atžvilgiu, jis atperka fantastiškai patrauklia išore bei važiuokle, kurioje puikiai suderintas komfortas ir tvirtumas. Taip pat ir ta švediška estetika, kuri paima kažką pilko ir nuobodaus, o transformuoja tai į milimalizmą ir modernumą. Tai nėra stilingojo P1800 sugrįžimas, tačiau tik ir toks automomobilis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų