Patį blogiausią karo su Iraku scenarijų pristačiusi svetainė braškėte braška nuo lankytojų. Linksmą ir podraug kraupų “Flash” žaidimuką sukūręs animatorius Dermotas O'Connoras sakosi gaunąs po 4-5 el. laiškus per minutę. Vieni ji giria, kiti plūsta. Už ką?
O’Connoro svetainėje www.idleworm.com, skirtoje jo kuriamiems “Flash” žaidimams, bręstančio karo su Iraku tema pasirodė dar prieš keletą mėnesių. Pasak į Kaliforniją prieš trejus metus persikėlusio airių animatoriaus, kuriamas žaidimas apie pačią blogiausią įvykių raidą Artimuosiuose Rytuose kilus JAV karui su Iraku pagrįstas “Atlantic Monthly”, “The Washington Post”, “The New York Times”, “The Times of London”, “The Guardian” ir “Sunday Herald” paskelbtais analitikų straipsniais ir interviu. Spaudoje pasirodžiusią situacijos Artimuosiuose Rytuose ir galimų jos raidos variantų analizę kilus karui su Iraku O’Connoras perteikė savo žaidime “Gulf War II” (www.idleworm.com/nws/2002/11/iraq2.shtml).
Žaidimo esmė paprasta: jį parsisiuntusiam žmogui atitenka JAV prezidento vaidmuo, kuriam pateikiama naujausi karo veiksmų regione operatyviniai žemėlapiai, su jais susijusi žvalgybinė bei diplomatinė informacija ir svarbiausių jo administracijos pareigūnų pranešimai. Tereikia tik spustelėti “Play” - ir džinas išleidžiamas iš butelio. Įvykiai regione įgauna vis didesnį pagreitį: jau po pirmųjų galingų JAV smūgių irakiečių gynyba pergalingai pralaužta, jie masiškai pasiduoda, CNN skelbia apie pergalę ir lygina jus su Winstonu Churchilliu. Bet jei norite žaisti toliau - turite spausti mygtuką “Tęsti”. O štai tada ir prasideda visokie nemalonumai: irakiečių paleista raketa “Scud” su juodligės užkratu nuniokoja Haifos miestą Izraelyje. Kitas “Scud” užtaisas su “nešvariu” uranu pataiko į Tel Avivą. Daug aukų. Izraelio premjeras Sharonas žada nepasiduoti šiai provokacijai ir atsakyti į ją “taktiškai ir subtiliai”. Izraelio raketa su branduoliniu užtaisu iš Bagdado palieka tik žiojančią skylę. Arabų pasaulyje - šokas ir isterija. Įvykiai plėtojasi vis sparčiau tarsi nuo kalniuko ridenama sniego gniūžtė: jums vis spaudant “Continue” Saudo Arabijoje įvyksta perversmas, valdžią užgrobia “Al-Qaeda” šalininkai, į aršią kovą su izraeliečiais stoja “Hamas” ir “Hezbolaah”, antiamerikietiškos nuotaikos užvaldo Siriją., Egiptą, Libaną, Jordaną, Pakistaną ir kitas musulmonų šalis. Afganistane atgyja talibai. Turkija grasina triuškinsianti sukilusius kurdus, Iranas įsiveržia į Iraką gelbėdamas šiitus, Pakistanas panaudoja atominį ginklą prieš Indiją kovoje dėl Kašmyro. Ir tai dar ne pabaiga…
Pati didžiausia žaidimo mįslė - kaip sugrįžti į pirminę būklę, kai dar nebuvo paspaustas mygtukas “Play”, ir ramiai apgalvoti visą įmanomą įvykių seką. Deja, tai neįmanoma - kelio atgal nėra, o viso žaidimo metu jums, t.y. JAV prezidentui, praktiškai nėra jokios galimybės rinktis iš vieno ar kito galimo varianto, nes įvykiai klostosi pagal savo vidinę logiką ir viskas nesustabdomai juda į priekį vieninteliu įmanomu keliu.
Apie karo su Iraku simuliatorių “Gulf War II” plačioji publika sužinojo tik po to, kai apie šį žaidimą papasakojo CNN, “Yahoo!” ir keletas kitų žiniasklaidos priemonių. Paradoksalu, bet didžiulis susidomėjimas “juoduoju scenarijumi” liudija, kad globalinės politikos įvykius visuomenės nuomonės formavimo prasme gali sėkmingai veikti ir toks paprastas dalykas kaip “Flash” žaidimukai. Žinoma, tinkama tema, tinkamu laiku ir tinkamiausioje vietoje - internete.