REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybė pasitarime ketvirtadienį nepritarė darbo grupės siūlymams šalies vadovus į užsienio vizitus skraidinti valstybės lėktuvu.

REKLAMA
REKLAMA

„Ši Vyriausybė nei lėktuvo nuomos, nei pirkimo klausimo nespręs“, - ketvirtadienį žurnalistams sakė susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius.

REKLAMA

Pasak jo, daugelis ministrų pasisakė, kad šita Vyriausybė neturėtų spręsti lėktuvo nuomos ar pirkimo klausimo, nes tai Lietuvai esą per brangu.

„Tačiau savaime suprantama, kad toks lėktuvas niekada nesutaupys, tai yra prestižo klausimas“, - tikino A.Butkevičius. Jis pažymėjo, kad nuomotis ekonominės klasės lėktuvą, kokį siūlė darbo grupė, per metus kainuotų iki 7 mln. litų.

„Pirkimo kainą labai sunku pasakyti, ji svyruoja nuo 45 iki 60 mln. JAV dolerių“, - sakė ministras.

REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, ministrų kabinetas nepritarė darbo grupės, kurioje dirbo Prezidentūros, URM, civilinės aviacijos specialistų ir kitų institucijų atstovai, siūlymams nuomotis orlaivį, o paskui jį pirkti.

Tuo tarpu užsienio reikalų ministras Petras Vaitiekūnas sako, jog toks sprendimas nėra geras, bet, deja, neišvengiamas, kai Lietuvos ekonomikai prognozuojamas nuolydis.

„Blogai atrodo, kai mūsų prezidentas išlipa iš jam netinkamo lėktuvo, kuris pažymėtas ne valstybės simboliais, o privačios kompanijos simboliais. Tačiau kabinetas priėmė sprendimą, tokį, kokį priėmė, kad dabar yra per anksti galvoti apie tokį lėktuvą“, - žurnalistams Seime sakė ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak P.Vaitiekūno, šiuo metu nežinoma, koks bus ekonomikos ir finansų sistemos nusileidimas - „minkštas“ ar „kietas“, o kad jisai bus, tai esą jau neabejojama.

„Tuo reikia rūpintis. Kaip kažkas čia vaizdžiai pasakė, bijoti nereikia, bet rūpintis reikia. Tai ir mano tokia nuomonė buvo kaip finansų ministro (Rimanto Šadžiaus - BNS), kad reikia atsargiau su pinigų masės rinkoje didinimu ir su išlaidomis. Bet atrodom nelabai gerai. Ką padarysi...“, - svarstė Lietuvos diplomatijos vadovas, tačiau net kelis kartus klausiamas nesutiko atskleisti, kokių juokingų situacijų teko patirti į užsienio vizitus vykstant reisiniais lėktuvais.

REKLAMA

„Buvo ir kurioziškų situacijų, visokių, bet nenoriu čia žeminti Lietuvos pačių lietuvių akyse“, - su šypsena kalbėjo P.Vaitiekūnas.

Šiuo metu prezidentas ir kiti valstybės vadovai į užsienio vizitus dažniausiai vyksta reguliariais reisais, kurie ne visada atitinka vizitų grafikus, arba užsakomaisiais skrydžiais, kurie brangiai atseina - prezidento ir jo komandos komandituotėms per metus prireikia apie 2 mln. litų.

Kartais skrendama Lietuvos karinių oro pajėgų transporto lėktuvais, tačiau jie yra triukšmingi ir keleiviams nepatogūs.

REKLAMA

Valstybiniams ir oficialiems vizitams skirtą lėktuvą norėta įsigyti, svarstyta, kuris įsigijimo variantas - pirkimo, nuomos ar išperkamosios nuomos - Lietuvai yra optimaliausias. Premjeras Gediminas Kirkilas buvo pavedęs Susisiekimo ir Finansų ministerijoms organizuoti lėktuvo įsigijimo (pirkimo, nuomos ar kitokias) procedūras ir pateikti pasiūlymus dėl lėšų poreikio tokiam pirkiniui.

Skaičiuojama, kad naujas, reprezentacinius reikalavimus atitinkantis lėktuvas, kurio skrydžio be nutūpimo trukmė yra 2 500 km, kainuotų apie 52 mln. litų, o galintis skristi 6000 km - iki 116 mln. litų.

Valstybinį lėktuvą prezidentui numato Prezidento įstatymas, tačiau nė vienas iš Lietuvos prezidentų jo neturėjo.











REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų