REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
36
Vitoldo Miliaus ir Aido Bubino kelionės akimirka  (nuotr. asm. archyvo)

Keliauninkai ir vairavimo rekordininkai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas nusprendė paminėti Lietuvos valstybės atkūrimo dieną sau būdingu stiliumi: apvažiavo šalies perimetrą. Jie keliavo išskirtinai žvyrkeliais ir siaurais miško takeliais, esančiais kuo arčiau pasienio. Besibaigianti žiema diktavo nepavydėtinas važiavimo sąlygas, tad daugiau nei 1600 km kelionėje jie kliovėsi pikapo „Ford Ranger Raptor“ galimybėmis.

36

Keliauninkai ir vairavimo rekordininkai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas nusprendė paminėti Lietuvos valstybės atkūrimo dieną sau būdingu stiliumi: apvažiavo šalies perimetrą. Jie keliavo išskirtinai žvyrkeliais ir siaurais miško takeliais, esančiais kuo arčiau pasienio. Besibaigianti žiema diktavo nepavydėtinas važiavimo sąlygas, tad daugiau nei 1600 km kelionėje jie kliovėsi pikapo „Ford Ranger Raptor“ galimybėmis.

REKLAMA

Vairuotojai šventę minėjo prie vairo

Daugiau nei 1600 kilometrų pažliugusiais žvyrkeliais ir vieškeliais keliauninkai įveikė vienu prisėdimu, nestoję miegoti. Jie startavo vasario 14-ąją, o žemėlapyje Lietuvos kontūrus išryškino prieš pat Vasario 16-ąją, valstybės atkūrimo dieną.

„Idėja apvažiuoti Lietuvą gimė iš progos. Lietuvos situacija geopolitine prasme – įtempta, turime sieną, kurią reikia saugoti. O kadangi mes važiuotojai, mažai daugiau ką mokam, nusprendėme palei ją ir apvažiuoti šalį“, – su šypsena paskutinį sakinį ištarė „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius V. Milius.

REKLAMA
REKLAMA

Tiek jis, tiek A. Bubinas – patyrę keliautojai, pasiekę ne vieną tolimiausių, greičiausių ir netikėčiausių kelionių rekordą. Vitoldas – automobiliu, o Aidas dažniau motociklu. Jie ne kartą yra ir Lietuvą apsukę, tačiau ši kelionė buvo kitokia, sudėtingesnė ne vien tik dėl geopolitinės situacijos ar svarbios šaliai progos, o labiau dėl metų laiko.

REKLAMA

Blogiausias laikas maltis bekelėje

Keliautojai važiavo naudodamiesi ankstesnių metų „Perimetro“ varžybų turizmo klasės trasų ir APL („Aplink Lietuvą“) motociklų kelionių maršrutais. Oficialiai tai bekelės varžybos, bet kadangi Lietuvoje važinėti bekele draudžiama, jos vyksta mažai naudojamais ar jau visai nenaudojamais ir sunkiau išvažiuojamais keliais, esančiais kaip įmanoma arčiau Lietuvos pasienio.

Tai – sudėtingos bekelės varžybos. Pavyzdžiui, „Baja Perimetras“ ne veltui tituluojamas lietuviškuoju Dakaru. Tačiau tos bekelės lenktynės vyksta vasarą, kai žemė sausa, kieta, o oras – geras. Dabar gi – vietomis dar niūri žiema, kitur – atlydis.

REKLAMA
REKLAMA

„Kelių buvo visokiausių: ir neblogų, ir labai sudėtingų, buvo ir užvirtusių medžių, netgi neišvažiuojamų atkarpų, kuriose reikėjo apsisukti, grįžti atgal ir ieškoti kito kelio. Tas kelias gali būti visai neblogas, pavyzdžiui, gilią žiemą, kai yra susiformavęs įšalas, arba vasarą, bet dabar jis pavirtęs pelke. Vasario 16-oji yra tada, kada yra, ir važiavome tokiomis sąlygomis, kokias turėjome. Vertindami situaciją blaiviai, nelindome ten, kur nebuvome tikri, ar išvažiuosime, ir viskas sekėsi gerai“, – papasakojo V. Milius.

Rimtam iššūkiui – rimta technika

Nors vyrams ne kartą teko apsisukti ir ieškoti kito išvažiavimo, jų „Ford Ranger Raptor“ turėjo ne vieną progą parodyti, iš ko jis drėbtas, ką gali stipriai modifikuota sportinė „Fox“ adaptyvioji pakaba ir 3 litrų benzininis V6 variklis su dviem turbinomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiam iššūkiui pasirinkome kone patį tinkamiausią automobilį rinkoje. Yra daug patikimų, geru pravažumu pasižyminčių pikapų, bet šis – kito lygio, dar tvirtesnis ir pajėgesnis. Nesvarbu, kokia kelio danga, visuomet jauti, kad viskas bus gerai, jam nebaisios duobės ar didesnės kliūtys, nors ir kokiu greičiu riedi. Kartais galvojau, ar manęs automobilis neapgauna, nes atrodė,  jog į kai kurias vietas jau per drąsiai įvairuodavome. Bet panašu, kad dėl specifinės pakabos jo galimybės yra gerokai didesnės, nei mums atrodo. Jis pranoko įsivaizdavimą apie tai, kaip būtų galima važiuoti su automobiliu“, –  kelionės įrankį apibūdino V. Milius.

REKLAMA

Ekipažo teigimu, su kitais automobiliais galbūt būtų buvę ir daugiau nuotykių, tačiau „pikčiausias“ ir pajėgiausias „Ford“ gamos pikapas su visomis užduotimis susitvarkė be didesnio vargo ir keliautojus lepino komfortu. Apsisukti teko tik prieš akivaizdžiai neišvažiuojamas vietas.

Jei ne iššūkis, į tokį grožį ir kojos nebūtų kėlę

Skriedami miškų ir pievų keliukais vyrai galėjo įvertinti ne tik šalies pasienio vaizdą, bet ir stebėti tiek nykstančios, tiek ir besikuriančios civilizacijos užuomazgas bei gamtos grožį ten, kur įprastai niekas nesugalvotų kojos įkelti.

„Radom tikrai įdomių vietų, kur propaguodamas paprastą gyvenimo būdą niekada nepapultum, nes nei tu sugalvosi ten belstis, nei kada nors atsiras koks reikalas ten dangintis. Bet keliukai yra ar bent jau buvo, tad galima viduryje niekur, gana toli nuo civilizacijos, pamatyti griūvančių daugiabučių, mokyklų. Kadaise gal buvo koks kaimelis, dabar – dingo.

REKLAMA

O kitose vietose – kuriasi civilizacija. Trauki apleistu vieškeliu, atrodo, viduryje niekur, toli nuo bet kokio kelio ir kaimelio, ir staiga prieš akis – nauja elektros skydinė, kažkas namus stato. Tokie vaizdai labai praskaidrina smegeninę keliaujant pamirštomis vietomis“, – pasakojo V. Milius.

Duetas taip pat žavėjosi ir menkai civilizacijos paliestos gamtos grožiu ir tuo, kaip ji keičiasi bevažiuojant aplink Lietuvą. Pasirodo, mūsų šalis pasižymi gana didele augalijos, reljefo ir išsivystymo įvairove. Tiesa, gamta vasario mėnesį dar niūroka, ilgiau buvo tamsu nei šviesu, daug purvo, tačiau vaizdai pro „Ranger Raptor“ langus vyrų abejingų savo šaliai nepaliko.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų