REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus ir Kauno oro uostuose lėktuvai skrydžiams bus paruošiami greičiau. Kaip rašoma pranešime spaudai, „Litcargus“ įsigijo naujas nuledinimo mašinas „Elephant“. Dvi nuledinimo mašinos bus skirtos darbui Vilniaus oro uoste, dar viena – Kauno oro uoste.

Vilniaus ir Kauno oro uostuose lėktuvai skrydžiams bus paruošiami greičiau. Kaip rašoma pranešime spaudai, „Litcargus“ įsigijo naujas nuledinimo mašinas „Elephant“. Dvi nuledinimo mašinos bus skirtos darbui Vilniaus oro uoste, dar viena – Kauno oro uoste.

REKLAMA

Investicijos į naujas nuledinimo mašinas siekia beveik milijoną eurų.

„Daugelis nežino, kaip lėktuvai yra paruošiami skrydžiui – lėktuvas negali tiesiog atvažiuoti iš angaro ir pakilti. Prieš jo pakilimą seka eilė specialių skrydžio saugumą užtikrinančių procedūrų. Viena jų, ypač svarbi šaltuoju metų laiku – nuledinimo procedūra”, – sako antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ vadovas Linas Vaškys.

Pasak jo, atšiauriomis oro sąlygomis ant lėktuvų neretai susidaro ledo ir sniego sankaupos, kurios gerokai pablogina orlaivio aerodinamines savybes. Dėl pastarųjų orlaivis gali būti nepajėgus atsiplėšti nuo žemės pakilimo metu.

REKLAMA
REKLAMA

„Sėkmingam pakilimui užtikrinti lėktuvo paviršius privalo būti lygus, todėl visi orlaiviai, turintys ledo ar sniego sankaupų, privalo būti nuledinti. Susidaręs ledas ant sparnų ir uodegos yra ypač pavojingas, todėl jį būtina pašalinti“, – sako jis ir priduria, kad ledo sankaupų kiekis priklauso nuo oro sąlygų: ant lėktuvo gali būti nuo keliasdešimt kilogramų šerkšno iki kelių tonų ledo.

REKLAMA

L. Vaškys pabrėžia, kad ledo ir sniego sluoksnis orlaivį dažniausiai padengia šiam ilgiau stovint lauke, o ne po skrydžio, kadangi orlaivis skrydžio metu yra saugomas specialių antiledodaros sistemų.

Jis atkreipia dėmesį į nuledinimo procedūrą, kurios metu orlaivis yra padengiamas specialiu ledą tirpdančiu skysčiu.

„Nuledinimui yra naudojamos specialios mašinos, purškiančios įkaitintą glikolio ir vandens mišinį. Procedūros metu yra pašalinamas visas susidaręs sniegas ir ledas. Orlaiviui yra suteikiama ribotą laiką veikianti apsauga nuo pakartotino apledėjimo. Po orlaivio paruošimo, priklausomai nuo oro sąlygų, orlaivis privalo per tam tikrą laiką pakilti, tačiau nespėjus to padaryti, nuledinimo procedūra turi būti kartojama iš naujo”, – sako antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, dėka naujųjų mašinų, nuledinimo darbai bus atliekami ženkliai našiau, o lėktuvai skrydžiui paleidžiami greičiau: „Įprastai nuledinimo procesas vidutiniškai trunka apie 15 min., tačiau su nauja įranga šiuos darbus bus galima atlikti dar greičiau. Naujose mašinose taip pat yra didesnės talpos rezervuaras ir skysčio kaitinimo sistema, kuri taip pat padės sutaupyti laiko“.

Nauja įranga įsigyta su tikslu pagerinti paslaugų kokybę bei paspartinti orlaivių aptarnavimą. Juntama nauda ir darbuotojams – naujos mašinos yra lengviau valdomos, manevringesnės bei efektyvesnės. Nauja įranga sunaudoja perpus mažiau kuro, todėl tausojama aplinka ir ištekliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų