REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Smarkiai išaugus energijos sąnaudoms, Klaipėdos uosto krovos bendrovės tarifų kol kas nedidina, nes jie fiksuoti sutartyse, o padidėjusios išlaidos dengiamos iš pelno, sako Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) prezidentas Vaidotas Šileika.

Smarkiai išaugus energijos sąnaudoms, Klaipėdos uosto krovos bendrovės tarifų kol kas nedidina, nes jie fiksuoti sutartyse, o padidėjusios išlaidos dengiamos iš pelno, sako Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) prezidentas Vaidotas Šileika.

REKLAMA

„Egzistuojančiomis sutartimis nėra taip paprasta didinti tarifus, nes tai fiksuotos kainos, didžioji dalis krovos kompanijų išaugusius energetinius kaštus dengia savo pelno sąskaita“, – ketvirtadienį BNS sakė V. Šileika.

Jo teigimu, jeigu situacija artimiausiu metu nesikeis, bus bandoma derėtis dėl įkainių ir kitų sąlygų peržiūrėjimo.

„Jeigu situacija nesikeis, manau, kad kitais metais peržiūrint sutartis bus deramasi dėl tam tikrų sąlygų ir įkainių pakeitimų įvertinant tai, kad energetikos kaštai, kuro kaštai ir visos kitos dedamosios iš principo augs “, – teigė V. Šileika.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak Klaipėdos uosto vadovo Algio Latako, energijos krizė paveikė ir uosto bendroves, kaip ir kitas pramonės šakas, naudojančias daug elektros ir kuro.

REKLAMA

„Paveikė stipriai – apie 25 proc. pajamų, kurias gauna krovos įmonės už tarifą, išleidžia energetikai padengti, labai skaudžiai atsiliepia toms įmonėms, kurios turi šaldytuvus, kur labai didelis poreikis yra elektros energijos, bet ir visoms kitoms krovos kompanijoms“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje Klaipėdoje sakė A. Latakas. 

Anot jo, kompensuoti didėjančias sąnaudas bandoma perkeliant naštą klientams, tačiau dėl didelės tarpusavio ir kaimyninių uostų konkurencijos tokia strategija taikoma labai atsargiai. 

„Nėra labai lengva tai kompensuoti uždedant tą naštą savo klientui, nes ta konkurencija tarp uosto įmonių didelė, rezervai yra kaimyniniuose uostuose, todėl čia perlenkti ribos negalima, mes balansuojame ant tam tikros ribos“, – teigė A. Latakas.

REKLAMA
REKLAMA

V. Šileikos manymu, dalis įmonių dėl padidėjusių išlaidų elektrai galėtų pretenduoti į valstybės pagalbą – numatoma, kad  energijai imlioms bendrovėms galėtų būti atidėti mokesčiai, taip pat kompensuojama dalis tarifo. 

„Manau, kad būtų įvairiai, jos nėra vienalytės, kiekviena kompanija turi savo technologijas, jas energetikos kaštų augimas veikia skirtingai. Nereikėtų atmesti galimybės, kad kai kurios bendrovės patektų į tą kategoriją, kur elektros kaštai sudaro 10 proc. sąnaudų ir pretenduotų į valstybės pagalbą“, – sakė V. Šileika. 

Anot jo, šiuo metu Klaipėdos uoste veikia apie 14 krovos paslaugą teikiančių bendrovių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų