• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

JAV automobilių gamintojų "General Motors Corp." (GM), "Ford Motor Corp." ir "DaimlerChrysler Corp." pelnas sumenko, ir jos užleidžia savo rinkos dalį veržlioms Azijos bei Europos konkurentėms.

REKLAMA
REKLAMA

Kas gi vyksta trijose didžiausiose Amerikos kompanijose, kurios yra JAV pramonės ramsčiai - juk amerikietiški automobiliai ne vienerius metus buvo labai sėkmingai pardavinėjami?

REKLAMA

Kad situacija yra liūdna, rodo skaičiai. Bendrovė "Ford" per pastaruosius dvejus metus patyrė 6,4 mlrd. JAV dolerių nuostolių, o "DaimlerChrysler" JAV padalinys antrąjį šių metų ketvirtį prarado 1,1 mlrd. JAV dolerių. GM uždirbo iš automobilių prekybos JAV rinkoje, tačiau jos pelnas yra menkutis.

"United Auto Workers" (UAW) profsąjunga, atstovaujanti 300 tūkst. gerai apmokamiems JAV automobilių pramonės darbuotojams, pripažino, jog GM, "Ford" ir "Chrysler" gamybos pajėgumai Šiaurės Amerikoje yra per dideli. UAW didžiajam trejetui ir stambioms automobilių dalių gamintojoms "Delphi Corp." bei "Visteon Corp." ketverių metų trukmės darbo sutartyse padarė dideles nuolaidas.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, UAW pritarė 10 JAV gamyklų uždarymui bei pajėgumų mažinimui, nors nuo to gali nukentėti apie 50 tūkst. darbuotojų.

Tuo metu, kai JAV automobilių gamintojos karštligiškai bando pasiekti geresnių rezultatų mažindamos pajėgumus, Japonijos kompanijos "Toyota Motor Corp.", "Honda Motor Corp." ir "Nissan North America Inc." Jungtinėse Valstijose stato naujas gamyklas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiose įmonėse jos gamina ne tik populiarių lengvųjų automobilių dalis, bet ir mažus sunkvežimius bei sportinius automobilius. Būtent šis automobilių tipas buvo vienintelis, atnešęs sėkmę trims stambiosioms JAV kompanijoms pastaraisiais metais.

Populiarus "Honda" mažasis autobusas jau atėmė daugybę pirkėjų iš "Chrysler", kuri kažkada pirmavo šioje srityje. Maža to, į JAV rinką atkakliai siekia įsiveržti ir "Toyota" bei "Nissan".

REKLAMA

Užsienio automobilių gamintojos iš Azijos ir Europos, pavyzdžiui, BMW gamykla Pietų Karolinoje ir "Mercedes" įmonė Alabamoje, kol kas neprisidėjo prie profsąjungos. Šiose įmonėse dirba jaunesni žmonės ir joms nereikia išlaikyti tūkstančių į pensiją išėjusių darbuotojų bei padengti jų medicinos draudimo išlaidų, kaip GM, "Ford" ir "Chrysler" kompanijoms.

REKLAMA

Azijos ir Europos automobilių gamintojos su plačia automobilių modelių pasiūla šiuo metu užima 55 proc. JAV lengvųjų automobilių rinkos.

GM, "Ford" ir "Chrysler" kartu valdo tik šiek tiek daugiau nei 60 proc. rinkos, palyginti su praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje turėta 75 proc. dalimi. Japonijos automobilių gamintojos užima 28,6 proc. JAV rinkos, Europos kompanijos - 7,5 proc., o Pietų Korėjos - 4 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuolaidos ir kitos paskatos išlaikė JAV kompanijų automobilių prekybą trejus metus, tačiau mašinos buvo parduodamos už savikainą. Nuolaidos didžiojo trejeto bendrovėms atsiėjo vidutiniškai 3 tūkst. 600 JAV dolerių už automobilį. Tuo tarpu, Japonijos bendrovės daro tik apie 1 tūkst. JAV dolerių nuolaidas skaičiuojant vienam automobiliui, o Europos atstovės "Volkswagen", "Audi", BMW, "Porsche", "Mercedes-Benz", "Volvo" ir "Saab" nuolaidas dar labiau riboja.

REKLAMA

Kol kas trys stambiausios JAV automobilių gamintojos toliau mažina sąnaudas ir nepanašu, jog kainų karas tarp trijų milžinių greitai baigsis. Pasak analitikų, jei Detroito kompanijų verslas ir toliau smuks, GM, "Ford" ir "Chrysler" turės dar labiau apkarpyti gamybos pajėgumus ir sumažinti darbo vietų skaičių.

dpa-ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų