REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių priežiūros ir remonto įmonės „Kwik Fit“ atstovas Rogeris Griggsas pasidalijo savo įžvalgomis kaip teisingai atitirpinti automobilio priekinį stiklą ir saugiai pašalinti ledą. Jis taip pat paaiškina, kokių gudrybių ir rekomendacijų turėtumėte vengti.

Automobilių priežiūros ir remonto įmonės „Kwik Fit“ atstovas Rogeris Griggsas pasidalijo savo įžvalgomis kaip teisingai atitirpinti automobilio priekinį stiklą ir saugiai pašalinti ledą. Jis taip pat paaiškina, kokių gudrybių ir rekomendacijų turėtumėte vengti.

REKLAMA

Artėjant žiemai ir krentant temperatūrai, automobilių ekspertas atskleidė geriausius patarimus, kaip saugiai pašalinti ledą nuo priekinio stiklo.

Automobilių priežiūros ir remonto bendrovės „Kwik Fit“ atstovas Rogeris Griggsas išdėstė svarbiausius patarimus, kaip elgtis su užšalusiu priekiniu stiklu, ir nurodė, ką daryti ir ko nedaryti, kad nesugadintumėte automobilio.

Pirmasis R. Griggso patarimas – gerai suplanuokite iš anksto ir investuokite į svarbiausią iš visų įrankių... „Tai nėra didelė paslaptis, bet daugelis iš mūsų ją pamiršta – įsigykite tinkamą langų grandiklį“, – sako jis.

REKLAMA
REKLAMA

Nevalykite kreditine kortele

Nors kai kurie „gudručiai“ siūlo stiklą grandyti kreditine kortele arba senu kompaktinių diskų dėklu, R. Griggsas pataria jų vengti, nes specialiai sukurtas grandiklis atliks šį darbą daug efektyviau.

REKLAMA

Be to, galima netgi išvengti būtinybės naudoti grandiklį net ir tada, kai temperatūra krenta, rašo dailymail.co.uk.

„Jei neturite garažo, tuomet statykite automobilį kuo arčiau namo, nes namų šiluma gali padėti išvengti ledo susidarymo, – aiškino jis. – Jei negalite pastatyti automobilio arti pastatų, stenkitės jį nukreipti į rytus, kad ryte saulė pirmiausia apšviestų priekinį stiklą.“

Automobilių ekspertas taip pat rekomenduoja žiemą uždengti priekinį stiklą, nes tai dar viena atsargumo priemonė.

„Kai kurie savininkai turi įsigiję viso automobilio uždangalą, bet jei tai atrodo per brangu, priekinį stiklą galima uždengti antklode ar kartono gabalu. Tačiau įsitikinkite, kad jis yra saugiai pritvirtintas, nes vėjuotą naktį jį tiesioj nupūs“, – sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA

R. Griggsas pataria vakare prieš šalčio bangą prevenciškai naudoti apsaugą nuo apledėjimo – specialius purškiklius.

Ekspertas rekomenduoja neskubėti ir skirti tam pakankamai laiko.

„Geriau kantriai palaukti nei pilti šiltą vandenį ant priekinio stiklo – tegul šiltas automobilio oras švelniai sušildo stiklą ir ištirpdo ledą, kad jį būtų galima lengvai nuvalyti“, – teigė jis.

Automobilių ekspertas priduria, kad turėtumėte išnaudoti visas savo automobilio galimybes, pabrėždamas, kad kai kurie nauji automobiliai gali būti šildomi nuotoliniu būdu, jums nereikės jų atrakinti ar užvesti.

Jis taip pat rekomenduoja apipurkšti langą priemone nuo apledėjimo ir duoti šiek tiek laiko, kad ji pradėtų veikti, o tik tada imtis darbo su grandikliu. Pasak jo, jei rytas ypač šaltas, gali tekti dar kartą panaudoti purškalą nuo apledėjimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

Mitai apie atitirpinimą

Kokias pagrindines klaidas gali daryti vairuotojai?

R. Griggsas sako, kad niekada negalima pilti karšto vandens ant priekinio stiklo, nes šalto stiklo ir karšto vandens kontrasto sukeltas šiluminis šokas gali baigtis stiklo įtrūkimu ir nemenkomis išlaidomis. Jis taip pat įspėja, kad net ir drungnas vanduo gali kelti pavojų.

Keletas vairuotojų pasidalijo vaizdo įrašais, kuriuose sandarų pastikinį maišelį su vidutiniškai šiltu vandeniu prideda prie stiklo, kad jis greičiau atitirptų.

Tačiau stiklas greitai plečiasi, kai prie jo prisiliečia karštas ar net šiltas vanduo, todėl atvėsęs šaltame ore jis gali greitai susitraukti bei įtrūkti, net jei naudojate tik šiltą vandenį.

REKLAMA

Tai ypač pavojinga, jei priekiniame stikle jau yra nedidelė įskilimo ar įtrūkimo žymė.

Kita klaida yra ta, kad pamirštama atitirpinti kitus langus, veidrodėlius bei žibintus.

R. Griggsas įvardija dar vieną dažnai daromą klaidą. „Užvedę variklį nepalikite automobilio – langai netruks atitirpti, ir niekada nepalikite automobilio be priežiūros su įjungtu varikliu arba su rakteliais!“, – perspėja jis.

Galiausiai ekspertas įspėja, kad vairuotojai niekada neturėtų išvažiuoti neatitirpinę visų langų. Pasak jo, labai svarbu matyti viską, o ne tik žiūrėti pro nedidelę atitirpinto priekinio stiklo dalį.

Pastaraisiais metais internete sparčiai plinta nauja gudrybė, kai per pusę perpjauta bulve ištepama vidinė langų pusė, kad jis nepradėtų rasoti.

REKLAMA

Nors techniškai tai galėtų būti veiksminga priemonė, tačiau nėra saugu tepti langus bet kuo, jei tai gali sumažinti matomumą vairuojant.

Pasak automobilių asociacijos patrulio Beno Šeridano, norint saugiai vairuoti būtina, kad niekas netrukdytų matomumo, nes gali būti, kad negalėsite tinkamai matyti kelio priekyje ir netgi gali atsirasti akloji zona.

Kondensatui nuo langų nuvalyti automobilių ekspertas pataria naudoti nepūkuotą šluostę, kad neliktų dėmių.

Eilinis supistas vertimas iš kažkokios svetimos kalbos
Iš vakaro apipurkšti tirpinančia priemone. Čia geras.
Tam/ekspertui/bukūmas toks,kad N.Vilnioje gal padės
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų