• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiaulių miesto savivaldybė metalo laužui pardavė geležinkelio atšaką Zoknių oro uoste. Kaip rašo dienraštis "Respublika", beveik visas privažiuojamasis geležinkelis jau išardytas, bėgiai supjaustyti, pabėgiai nurinkti.

REKLAMA
REKLAMA

"Esu šokiruotas. Šio objekto strateginė ateitis be geležinkelio sunkiai įsivaizduojama. Prisimindamas Savivaldybės planus prisidėti kuriant strateginį objektą, nesuprantu jų logikos", - dienraščiui sakė krašto apsaugos ministras Linas Linkevičius.

REKLAMA

Ministras susirūpinęs, kad dėl Šiaulių valdžios veiksmų dabar teks išleisti keletą milijonų naujai atšakai nutiesti.

Pernai sausį Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas nurodė KAM parengti Šiaulių oro uosto turto perėmimo aktą. Pernai spalį komitetas pritarė tam, kad bendrovės turtas kartu su valdoma teritorija Zokniuose būtų perduotas kariams.

REKLAMA
REKLAMA

Planuojama, kad Zokniuose bus ne tik karo lėktuvų, bet ir civilinių orlaivių. Ketinama oro uostą panaudoti ir kaip tarpinę krovinių gabenimo oru grandį. Išankstiniais skaičiavimais, turėtų atsirasti mažiausiai 200 darbo vietų civiliams šiauliečiams.

Zokniai kariams parūpo, kai Lietuvos narystė NATO tapo reali. Lietuvai svarbiausias sutarties su Aljansu punktas - sąjungininkų pagalba iškilus grėsmei - sunkiai įgyvendinamas be atitinkamo oro uosto. Tam labiausiai tinka Zokniai. Tačiau, kariškių tvirtinimu, be geležinkelio atšakos priimti Zokniuose pastiprinimo paramą neįmanoma.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiaulių savivaldybės administratorius Justinas Sartauskas sakė, kad miesto Taryba geležinkelį nusprendė nurašyti.

Taryba nusprendė, jog geležinkelis netinkamas naudoti ir 9 kilometrų ilgio privažiavimą prie oro uosto reikia išardyti. Remiantis šiuo sprendimu, buvo paskelbtas geležinkelio pardavimo konkursas, nors Tarybos sprendime kalbama tik apie išardymą, o ne apie sunaikinimą ar pardavimą. Tuo remdamiesi KAM Generalinės inspekcijos pareigūnai konkursą ir atšakos pardavimą vadina neteisėtais.

REKLAMA

Su rudenį aukcioną laimėjusia bendrove "Žalvaris" sutartį pasirašė Šiaulių savivaldybės administratorius. Į Savivaldybės sąskaitą pervedusi 250 tūkst. litų bendrovė pradėjo atšaką ardyti. Pagal Savivaldybės sąlygas "Žalvaris" privalo ne tik susirinkti bėgius, bet ir išimti pabėgius bei išlyginti geležinkelio susikirtimus su keliais.

REKLAMA

Bendrovės vadovai dienraščiui sakė, kad pusantro metro gabalais supjaustyti bėgiai kaip metalo laužas išplukdomi į Vokietiją ir Ispaniją.

Krašto apsaugos pareigūnai tvirtina, jog sunaikinusi geležinkelio privažiavimą prie strateginės reikšmės karinio objekto ir civilinio oro uosto Šiaulių savivaldybė šiurkščiai ignoravo visuomenės interesus ir padarė žalą valstybei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jau dabar aišku, kad sunaikintoji atšaka turės būti atstatoma. Tačiau tai kainuos nepalyginti daugiau, nei būtų kainavęs senosios remontas.

"Lietuvos geležinkelių" Infrastruktūros valdybos viršininkas Algirdas Panavas sakė, kad seną geležinkelio atšaką taisyti būtų kainavę maždaug 200 tūkst. litų už kilometrą. Tiesiant naują, kaina svyruotų nuo kelių šimtų tūkstančių iki 1 milijono litų už kilometrą.

BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų