Skrydis iš Kipro į Lietuvą kauniečių šeimai virto košmaru: „Tapome įkaitais“ (nuotr. tv3.lt fotomontažas)

Trečiadienio vidurdienį Pafoso oro uoste (Kipras) kilo netikėtas darbuotojų streikas. Kilęs chaosas tūkstančiams keliautojų sugriovė atostogų planus, kadangi dauguma žmonių tapo įkalinti lėktuvuose. Tarp jų pateko ir kaunietis mentorius Gintautas Strolys su šeima. Vyras teigia, kad kilęs streikas sugriovė jų šeimos atostogų planus. Dabar vyras įspėja kitus keliautojus.

Užsienio žiniasklaidoje teigiama, kad Pafoso oro uoste streiką paskelbė antžeminio aptarnavimo darbuotojai. Nors vietos laiku streikas prasidėjo apie 14 valandą ir turėjo trukti dvi valandas, jis užsitęsė iki pat 19 valandos.

Pranešama, kad dėl kilusio streiko buvo paveikta daugiau nei 20 skrydžių. Keli jų buvo nukreipti į Larnakos tarptautinį oro uostą, o kiti – atšaukti. Be to, dauguma lėktuvų neturėjo kaip nusileisti, o spėjusiems atskristi lėktuvams teko laukti ilgoje eilėje su juose įstrigusiais keleiviais.

Lėktuve teko laukti 3 valandas

Mentorius Gintautas Strolys pasakoja, kad kelionė į Kiprą, kuri turėjo trukti vos tris valandas, užsitęsė ir sujaukė atostogų planus, kadangi atskridus į Pafoso oro uostą teko laukti dar papildomai tris valandas.

„Iš Lietuvos išskridome normaliai, o nusileidus oro uoste sužinojome, kad prieš keliolika minučių prasidėjo bagažo darbuotojų streikas. Mūsų lėktuvas buvo vienas pirmųjų, kuris nebuvo aptarnautas. Tapome įkaitais. Už mūsų susidarė eilė, berods, dar aštuonių lėktuvų, kurie taip pat tapo streiko įkaitais. Dėl kamščio kiti lėktuvai negalėjo nusileisti.

Po trijų valandų, kurias teko praleisti lėktuve, kur iš principo planavome, kad skrydis truks tik 3 valandas, o ne 6-7 val., galiausiai išlipome, o tuomet teko susidurti su dar viena nemalonia problema – savo lagaminų taip ir negavome.

Tik šiandien, kuomet turėjome susimokėti papildomus pinigus, atvykome vėl į oro uostą ir vietoje to, kad dabar atostogautume, rūpinamės ir bandome susiorganizuoti savo bagažą, nes mums atidavė tik rankinį, kurį turėjome su savimi“, – pasakoja G. Strolys.

Iš Kauno oro uosto išskridę į Kiprą 13 valandą, viešbutį šeima pasiekė vos tik 22 valandą vakare. Trys valandos, praleistos laukiant lėktuve tapo tikru iššūkiu daugumai keleivių. Anot Gintauto, nebuvo galima sulaukti nei maisto, nei vandens.

„Vos po kelių minučių keleiviai išpirko visą vandenį, todėl tie, kurie juo nebuvo pasirūpinę ar nespėjo – neturėjo galimybės jo gauti, teko laukti visas tris valandas.

Kiti keleiviai buvo pasiplanavę ir vaistus išgerti, tačiau to negalėjo padaryti, nes nesulaukė savo bagažo. Mano vaikas taip pat peršalęs, sloguoja, turėjome suduoti vaistus, bet neturėjome kaip, nes paprasčiausiai jų nėra“, – teigia pašnekovas.

„Tapome įkaitais“

Dabar, Gintautas teigia norintis įspėti kitus keliautojus, kurie planuoja keliones ir tikisi, kad viskas eisis taip, kaip per sviestą: „Pasitikėkite, tačiau ir apsidrauskite.“

Pasiteiravus, ar sulaukė kokios nors žinios, kompensacijos ar atsiprašymo iš oro uosto, kaunietis sako, kad kol kas nieko neteko girdėti:

„Ieškosime, žiūrėsime. Yra draudimas, visa kita, bet aš nenorėčiau tuo naudotis, nes tokių dalykų apskritai neturėtų būti. „Ryanair“ darbuotojai tikina, kad jie ne prie ko, o su oro uostu neina susisiekti. Iš tiesų, tik per „Google“ sužinojome, kad oro uoste vyksta streikas, pamatę prieš kelias minutes įdėtus straipsnius, o mes sėdėjome lėktuve iki tol, kol viskas baigsis.“

Be to, vyrą labiausiai piktina tai, kad nieko dėti keliautojai tapo „streiko įkaitais“ ir privalėjo keisti savo atostogų planus.

„Vieni streikuoja, nes nori pasigerinti savo gerovę, o kiti turi kentėti. Pagal visas taisykles negalėjome išeiti, nes turėjome sulaukti aptarnaujančių žmonių, kurie turi licencijas, sužiūrėti lėktuvą, visą kita.

Išėjo taip, kad tapome įkaitais. Jeigu kažkas degtų, tai tuomet dar eitų pabėgti, o dabar, kai nedega, tai ir teko sėdėti lėktuve.

Streikai tokiose terpėse turėtų būti uždrausti. Čia tas pats, kas būtų, jeigu gaisrininkai ar gydytojai streikuotų ir žmonės taptų įkaitais. Streikuoti reikia taip, kad tai nepakenktų kitiems žmonėms“, – piktinasi Gintautas.

Naujienų portalas tv3.lt kreipėsi komentaro į „Ryanair“ atstovybę, tačiau kol kas komentaras nebuvo gautas.

streikai turi būti uždrausti, nes kai kas susiruošė keliauti. Juokinga ir graudu, kai žmogus nesusivokia. Dėl patirtų vargų užuojauta, bet ten dirbantys žmonės taip gina savo reikalavimus. Tai civilizuota protesto forma ir gana dažnai pasitaikanti vakarų šalyse.
Mes strigome išskrisdami
Jaučiu svetimą gėdą skaitydamas tokius pezalus.
Mes irgi strigome tą dieną - galiausiai išskridome po 5 valandų nuo suplanuoto laiko ir namie buvome apie 03:30 nakties.
Ir kas? Visi gyvi. Tegul tas pezalas džiaugiasi, kad patogiai lėktuve tupėjo. Kiti lietuvaičiai 4 valandas lauke prastovėjo, nes negalėjo bagažo priduoti. Iš viso tądien oro uoste buvo strigę apie 4000 žmonių, iš kurių dauguma buvo britų senjorai ir jie atstovėjo daugybę valandų lauke, nes negalėjo priduoti bagažo. O dieną Kipre buvo 27 laipsniai šilumos. Tai tas pezalas tegul eina rusų laivo kryptimi - mat per sunku buvo patogiai tupėti kondicijonuojamame lėktuve.
Žodį mentorius kaip ir žinau,o ką mentoriauja gerb.Strolys ??? Kiek žinau,anksčiau audiniais užsiminėjo....Neblogas žmogelis.