• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaraisiais metais Lietuvoje įsiskolinimai auga kaip ant mielių. Skolų prevencijos ir jų išieškojimo įmonės „Gelvora“ duomenimis, per pirmą šių metų ketvirtį fizinių asmenų skolos padidėjo 50 proc., o įmonių skolos išaugo 30 proc.  Bendrovės duomenimis, įmonės daugiausia įsiskolinimų turi transporto sektoriuje.

REKLAMA
REKLAMA

Ypač sparčiai auga verslo skolos už kurą, atsargines detales bei automobilių remontą.

Anot UAB „Gelvora“ Kreditų valdymo skyriaus vadovės Lauros Jablonskienės, savo įsiskolinimus sunkiau grąžinti logistikos srityje dirbantiems verslininkams, kadangi pastaruoju metu su jais laiku neatsiskaito įmonės iš Italijos, Prancūzijos bei Vokietijos.

REKLAMA

„Gelvoros“ duomenimis, antras pagal įsiskolinimų mastą yra statybų sektorius, kuriame populiarėja tyčinio bankroto atvejai – pačios sau bankrotą iškelia tos įmonės, kurioms skolų našta tampa nebepakeliama. Pasak L. Jablonskienės, tyčinio bankroto atveju labiausia nukenčia smulkūs subrangovai bei statybinių medžiagų prekeiviai, tai neigiamai atsiliepia stambiausioms šalies statybų įmonėms, kurios taip pat neišvengia skolų.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu didžiausios fizinių asmenų skolų sumos yra už šildymą bei karštą vandenį, tačiau pačių skolininkų skaičius didžiausias yra komunalinių paslaugų srityje, pavyzdžiui, už šiukšlių išvežimą. Įsiskolinimai taip pat didėja telekomunikacijų sektoriuje – nors skolininkų skaičius lieka panašus, ženkliai padidėjo skolų sumos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot L.Jablonskienės, fizinių asmenų įsiskolinimų šuolį labiausiai lėmė kainų kilimas šalyje.

„Pastebėjome, jog gyventojų įsiskolinimai turi tendenciją dvigubintis ar net trigubintis – tie, kurie skolingi už vieną komunalinę paslaugą, dažniausiai įsiskolinimų turi ir kitose srityse“, - sako L. Jablonskienė.

Skolų specialistės teigimu, vėluojantys atsiskaitymai, lėtėjantys ekonomikos tempai bei didėjanti konkurencija verčia įmonės griebtis prevencijos priemonių – vis daugiau verslininkų pageidauja gauti informacijos apie užsakovus arba klientus, siekdamos įsitikinti, kad nauji verslo santykiai neatneš nuostolių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų