• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savivaldybės pasitikėjimo telefonas kol kas tyli

Nuo sausio pabaigos Klaipėdos rajono savivaldybėje pradėjo veikti pasitikėjimo telefono linija.

REKLAMA
REKLAMA

Paskambinę numeriu 400 008 gyventojai gali pranešti apie korupcinius teisės pažeidimus Savivaldybės institucijose ir jai pavaldžiose įstaigose. Kol kas telefono linija tyli, ja dar nepasinaudojo nė vienas rajono gyventojas.

REKLAMA

Daugiau dėmesio korupcijai

2007 metų sausio 25 dieną Klaipėdos rajono savivaldybė patvirtino 2007-2008 metų antikorupcinę programą bei jos įgyvendinimo priemonių planą. Viena iš šios programos priemonių - „pasitikėjimo telefono linijos“ įsteigimas. „2007 metų biudžete šiai priemonei įgyvendinti nebuvo numatyta lėšų, tad jos skirtos tvirtinant 2008 metų biudžetą“, - sakė Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Ligita Liutikienė. Pasitikėjimo telefono linijos įsteigimas Savivaldybei kainavo per septynis tūkstančius litų.

REKLAMA
REKLAMA

Tokios pasitikėjimo telefono linijos populiarios daugelyje šalies savivaldybių. Jų populiarumą, matyt, lemia Lietuvai itin aktuali korupcijos problema. Pagal korupcijos lygį mūsų šalis tarp Europos Sąjungos naujokių vertinama prasčiausiai. Praėjusių metų korupcijos lygis Lietuvoje įvertintas 4 balais. Taip prastai, be Lietuvos, įvertinta tik Rumunija. Anot L. Liutikienės, atsižvelgiant į bendrą situaciją Lietuvoje, Klaipėdos rajone taip pat daugiau dėmesio skiriama kovai su korupcija. „Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos vadovai gerai supranta kovos su korupcija būtinumą ir svarbą ir ėmėsi priemonių, kad būtų vykdomas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymas bei vykdomi LR Vyriausybės nutarimai, reglamentuojantys antikorupcinę veiklą“, - kalbėjo ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nėra preteksto nepasitenkinimui

Gyventojai, paskambinę numeriu 400 008, gali pranešti apie korupcinius teisės pažeidimus Savivaldybės institucijose ir jai pavaldžiose įstaigose. Paskambinus minėtu numeriu įsijungia automatinis atsakiklis, ir žmonės gali išsakyti savo nusiskundimus, trumpai ir aiškiai išdėstyti įvykių aplinkybes, laiką, vietą, nurodyti su situacija susijusius asmenis, jų pareigas, darbo vietą. Atsakiklis nefiksuoja numerio, iš kurio skambinama, tad skambučiai yra anoniminiai. Tačiau norintieji gali patys prisistatyti ir palikti savo koordinates. L. Liutikienė akcentavo, kad į kiekvieną nusiskundimą bus reaguojama, visi pateikti faktai bus tikrinami, o prasižengę Savivaldybės institucijų ir įstaigų darbuotojai atitinkamai baudžiami.

REKLAMA

Klaipėdos rajono savivaldybės pasitikėjimo telefono linija veikia apie dvi savaites, tačiau dar nesulaukta nė vieno skambučio. Pasak Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos L. Liutikienės, šis faktas džiugina. „Galime tik pasidžiaugti, kad kol kas nesulaukėme skambučių. Tai, tikimės, reiškia, kad mūsų Savivaldybėje korupcijos nėra“, - sakė L. Liutikienė ir pridūrė, kad jokių signalų apie korupciją Savivaldybėje nėra gauta ir anksčiau. „Dar prieš pradedant veikti šiai telefono linijai, gyventojai savo pretenzijas visuomet galėdavo pateikti raštu. Manau, kad mūsų Savivaldybės specialistai yra aukštos kvalifikacijos, todėl gyventojai turbūt neturi preteksto reikšti nepasitenkinimo. Mes kol kas taip pat neturime pagrindo abejoti Savivaldybėje dirbančiais specialistais“, - sakė valdininkė.

REKLAMA

Pasyvumą lemia nusivylimas

Pakalbinti keli Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos nariai tikino neabejojantys pasitikėjimo telefono linijos nauda. „Aš manau, kad ši linija naudinga jau todėl, kad bus lyg drausminanti priemonė Savivaldybės darbuotojams, kuri galbūt privers juos dar labiau pasitempti, atsakingiau žiūrėti į savo darbą. Jei per metus šia linija paskambins vos du gyventojai, ir tai bus nauda“, - kalbėjo Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos narys Gerardas Liorenšaitis. Jis svarstė, kad kol kas skambučių galbūt nesulaukiama, nes telefono linija veikia neseniai. „Tikriausiai ne visi gyventojai dar žino apie šį numerį, todėl reikia juos informuoti. Svarbu, kad žmonės žinotų, kad tokia linija yra ir prireikus nebijotų paskambinti“, - teigė G. Liorenšaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kitas rajono Tarybos narys Aidas Feliksas Palubinskas pasitikėjimo telefono linijos įsteigimą Savivaldybėje taip pat vertina teigiamai. „Man atrodo, kad kiekvienas žingsnis, kuris priartina valdžią prie žmonių, yra naudingas“, - teigė jis. Paklaustas apie pasyvumo naudojantis šia linija priežastis A. F. Palubinskas sakė abejojantis, kad skambučių nebuvimas rodo, jog Savivaldybėje viskas yra gerai. „Nemanau, kad žmonės neskambina todėl, kad yra viskuo patenkinti. Galbūt dauguma tiesiog dar nežino apie šią liniją. Kita vertus, būkime atviri, gyventojai yra nusivylę valdžia, tiek vietine, tiek šalies, todėl yra gana pasyvūs. Dauguma, matyt, netiki, kad paskambinus kažkas pasikeis. Tačiau aš manau, kad, jei žmonės būtų iniciatyvesni, valdininkai būtų priversti labiau reaguoti“, - tikino politikas.

Milda JUDELYTĖ

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų