Šis bei tas apie automobilį
Pakloti milžinišką sumą už mažai kam žinomą automobilį – kam gali šauti tokia mintis? Tai būtų labai keista, jeigu jis neturėtų išliekamosios vertės. Tuo tarpu štai šis egzempliorius – unikalus.
Iš pradžių mums reikėtų nusikelti į 1906 metus, D.Britaniją, į „
Rolls-Royce“ būstinę, kurioje įvyko naujausios važiuoklės ir modelio prezentacija. Tuomet britiškos markės atstovai pademonstravo „40/50 HP“ vardu pavadintą modelį. Manote, jog tai buvo pernelyg paprastas pavadinimas modeliui, kuris turėjo vežioti aukštuomenę? Mes manome taip pat, bet tuometi bendrovės vadovai daugiau dėmesio skirdavo inžineriniams sprendimams, o ne romantiškiems vardams, tokiems kaip: „Ghost“ ar „Phantom“.
Praėjus vieneriems metams nuo naujos važiuoklės pasirodymo, tuometinis „Rolls-Royce“ vykdomasis direktorius Claude Johnsonas nusprendė sukonstruoti demonstracinę „40/50 HP“ modelio versiją.
Jis savo fantazijos vaisų suprojektavo ant 60551 numeriu pažymėtos važiuoklės, kurią puošė atviras kėbulas ir AX201 registracijos numeriai. Jis buvo nudažytas sidabrine spalva ir pirmą kartą „Rolls-Royce“ bendrovės istorijoje gavo itin reikšmingą vardą – „Silver Ghost“.
Claude Johnsonas norėdamas įrodyti, jog jo vairuojamas „Silver Ghost“ yra pats geriausias automobilis pasaulyje, vyras nusprendė sudalyvauti netradiciniame automobilio ištvermės teste 1907 metais.
Jis turėjo be nesuplanuotų sustojimų, 27 kartus suvažinėti iš Londono į didžiausią Škotijos miestą – Glazgą, ir atgal. Ir žinote ką? Jam pavyko tai padaryti. Jis sugebėjo nuvažiuoti 14 932 mylias (maždaug 24 000 kilometrų).
Įvairūs šaltiniai teigia, jog beveik 15 000 mylių distanciją šis „Rolls-Royce Silver Ghost“ įveikė be priekaištų. Nesugedo ir nesulūžo nei vienas komponentas. Atsižvelgiant į tuometinės technikos primityvumą ir pažangumą – tai buvo fantastiškas pasiekimas.
Tolimesnis automobilio likimas
Claude Johnsonas įrodęs savo tiesą, 1908 metais „Silver Ghost“ pardavė kolekcionieriui iš Italijos. Vėliau, praėjus keturiasdešimčiai metų, italas automobilį pardavė „Rolls-Royce“ bendrovei, kurios dirbtuvėse „Silver Ghost“ automobiliui buvo atlikta visapusiška restauracija. Kaip bebūtų keista, automobilis buvo restauruotas dar kartą – 1991 metais, ir vėliau dar kartą po dešimties metų.
Kai „Rolls-Royce“ kartu su „Bentley“ pateko ant pardavimo stalo, netrukus prasidėjo dviejų markių turto dalybos tarp „Volkswagen“ ir BMW. Ir nors BMW įsigijo „Rolls-Royce“, kolegų iš „Volkswagen“ rankose pasiliko senoji „Rolls-Royce“ gamykla, kurioje stūksojo ir štai šis „Silver Ghost“. Ir dabar, 2019 metais, „Volkswagen“ pagaliau nusprendė atsisveikinti su vieninteliu pasaulyje egzistuojančiu „Silver Ghost“.
Kaip ir buvo galima tikėtis, tikslių sandorio detalių nežinome. Žinome tik tiek, jog „Volkswagen“ sukirto rankomis su automobilių kolekcionieriumi, kuris už šį ratuotį sutiko pakloti net 75 mln. dolerių.