REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Užklupus rudeniui „Regitroje“ – kelių mėnesių eilės laukiantiems vairavimo egzaminų. Iš pirmo karto praktikos egzaminą išlaiko vos trečdalis mokinių ir jų gretos nuolat mažėja. Instruktorius įvardijo priežastį, kodėl formuojasi ilgos eilės „Regitroje“, ir patarė mokiniams, kaip sutaupyti lėšų lankant vairavimo kursus.

Užklupus rudeniui „Regitroje“ – kelių mėnesių eilės laukiantiems vairavimo egzaminų. Iš pirmo karto praktikos egzaminą išlaiko vos trečdalis mokinių ir jų gretos nuolat mažėja. Instruktorius įvardijo priežastį, kodėl formuojasi ilgos eilės „Regitroje“, ir patarė mokiniams, kaip sutaupyti lėšų lankant vairavimo kursus.

REKLAMA

Savo ruožtu „Regitros“ specialistai aiškina, kad laisvų vietų teorijos egzaminams galima rasti greitai. Tačiau su vairavimo praktikos egzaminais situacija sudėtingesnė – vidutinis laukimo eilėje laikas siekia bene 29 dienas.

Egzamino tenka laukti ir mėnesį: pasakė gudrybę, kaip gauti vietą anksčiau

Eilės „Regitroje“ nusidriekė skirtingai: vairavimo egzamino galima sulaukti per kiek daugiau nei savaitę, o dėl praktikos egzamino gali tekti palūkėti 3 kartus ilgiau.

„Laisvų vietų teorijos egzaminui galima rasti tikrai greitai – vidutiniškai už 8,5 dienų. Tuo metu kalbant apie praktikos egzaminus, čia užimtumas yra didesnis ir bendras vidutinis laukimo laikas visoje Lietuvoje siekia 27,5 dienos“, – tv3.lt informavo „Regitros“ atstovė spaudai Emilija Bardauskienė.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, didelį „Regitros“ užimtumą lėmė šiltasis metų sezonas ir ankstesni pandemijos sukelti iššūkiai. Tačiau įstaiga griebiasi priemonių, kad mažintų vidutinį egzaminų laukimo laiką, tikino E. Bardauskienė.

REKLAMA

„Vasara – tai yra aktyviausias metas, kuomet šiuo laikotarpiu visada yra daugiau norinčiųjų laikyti egzaminus, taip pat papildomai egzaminuojame motociklininkus. Ilgesniam laukimo laikui įtakos turėjo ir pandemijos sukelti iššūkiai. Su tuo susiduria praktiškai didžioji dalis ES šalių, tačiau palyginus su jomis, Lietuvoje laukimo laikas yra vienas geresnių. Be to, taikant įvairias priemones, pavyzdžiui, egzaminus laikinai organizuojant nedarbo dienomis, t. y. pirmadieniais, jį pavyko sumažinti, nes dar metų pradžioje vidutinis laukimo laikas siekė apie 32 dienas“, – teigė ji.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi yra būdų, kaip vairuotojai gali rezervuoti vietą egzaminui ir laukti trumpiau. E. Bardauskienė patarė, ką reikia daryti.

„Būsimiems vairuotojams svarbu žinoti, kad tvarkaraštyje nuolat atsiranda laisvų vietų net artimiausiomis dienomis, nes dalis asmenų, negalėdami dėl vienų ar kitų priežasčių atvykti į egzaminą, atšaukia jį ir jų vieta „atsilaisvina“. Todėl visada kviečiame sekti tvarkaraštį internetu“, – minėjo „Regitros“ atstovė.

Šiuo metu didžiausias „Regitros“ padalinių užimtumas yra Vilniuje, kur egzaminų poreikis yra aukščiausias. Kita vertus, greičiausiai egzaminus galima laikyti Klaipėdoje, Tauragėje, Telšiuose, nurodo E. Bardauskienė. Šiuose miestuose vidutinis laukimo laikas 2022 metais siekė apie 16–18 dienų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis mažiau mokinių praktikos egzaminą išlaiko iš pirmo karto

Vairavimo mokyklos „Rigveda“ instruktorius Tomas Juškėnas nurodė priežastį, dėl ko formuojasi eilės „Regitroje“. Pasak jo, mokiniai renkasi laikyti praktikos egzaminus tinkamai jiems nepasiruošę. Neišlaikius iš pirmo karto, kito vairavimo praktikos egzamino gali tekti laukti apie 2–3 mėnesius.

„Eilių „Regitroje“ būtų kur kas mažiau, jei mokiniai į egzaminus keliautų atsakingiau pasiruošę. Problema ta, kad nemaža dalis būsimų vairuotojų vairavimą pernelyg supaprastina. Įsivaizduoja: Pajudu iš vietos, perjungiu pavarą, atlieku dešinį, žiūrėk, ir kairį posūkį – o, vadinasi, jau moku vairuoti!

REKLAMA

Eilės „Regitroje“ – tik pasekmė, o priežastis ta, kad būsimas vairuotojas įsivaizduoja, kad jau yra ganėtinai neblogas vairuotojas. Dėl tokio atsainaus požiūrio į vairavimą formuojasi eilės, nes perlaikyti egzaminus kiekvienais metais tenka vis didesniam skaičiui mokinių“, – paaiškino T. Juškėnas.

Vairavimo instruktorius pabrėžė, kad mato liūdną tendenciją – iš pirmo karto praktikos egzaminą išlaiko tik trečdalis mokinių.

„Pastarųjų 5 metų statistika rodo, kad iš pirmo karto egzaminą išlaikyti geba vis mažesnis skaičius mokinių. Šiuo metu egzaminą išlaikyti iš pirmo karto pavyksta tik 30 proc. mokinių. Tai yra labai mažas skaičius, jis kasmet vis krenta ir krenta“, – kalbėjo T. Juškėnas.

REKLAMA

Kloja pinigus už papildomas pamokas: susideda šimtai eurų

Instruktorius įžvelgė keletą pagrindinių mokinių klaidų. Pirmiausia, kai kurie būsimi vairuotojai įdeda neužtektinai pastangų, o jų požiūris gana atsainus – „Regitroje“ ieško sėkmės, sakė T. Juškėnas.

„Labai ydingas požiūris: gal pirmą kartą nueisiu, pabandysiu, o gal pasiseks išlaikyti egzaminą. Ne, nepasiseks, tai visiškai ne sėkmės reikalas. Arba įgūdžiai yra pakankami, kad galėtum vairuoti savarankiškai, arba jų trūksta. Tokie sėkmės ieškotojai įsisuka į užburtą ratą, kuomet neišlaikius egzamino iš pirmo karto kitas bus tik po 2 mėnesių“, – kalbėjo jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

T. Juškėnas įvardijo ko geriau nedaryti po nesėkmės praktikos egzamine. Jo teigimu, mokiniai prieš kitą egzaminą pasiima vos 1–2 papildomas vairavimo pamokas su instruktoriumi, o to nepakanka vairavimo įgūdžiams palaikyti ir gerinti.

„Retas kuris mokinys per tą dviejų mėnesių laikotarpį tobulina įgūdžius. Dauguma laukia iki paskutinės minutės ir prieš egzaminą pasiima 1 papildomą pamoką. Po tiek laiko nevairavimo 1 pamokos įgūdžiams susigrąžinti niekaip neužtenka. Reikia maždaug 3–4 pamokų. O kadangi turimų įgūdžių nepakako išlaikyti pirmam egzaminui, tai reikia dar laiko, pastangų ir pamokų jiems patobulinti“, – teigė jis.

REKLAMA

Papildoma vairavimo pamoka atsieina dešimtis eurų, o pastaruoju metu kainos dar šoktelėjo į viršų. Bendrai už vairavimo kursus mokiniai išleidžia vis daugiau, o ateityje kainos augs toliau, prognozavo vairavimo instruktorius.

„Po paskutinio degalų kainų šuolio į viršų kai kuriose mokyklose jau prašoma 50 eurų. Reikia nepamiršti, kad įsisukus į užburtą ratą, kai vis bandoma išlaikyti egzaminą, kainuoja viskas dar brangiau. Tenka susidurti su mokiniais, kurie bando (vairuotojo pažymėjimą – aut. past.) gauti pusę metų, kai kurie teoriją iš naujo perlaiko, nes baigiasi jos galiojimas. <...>

Kainos pakilo visose vairavimo mokyklose. Kitaip negali būti, nes stipriai pabrango kuras, – pagrindas, ant ko važiuoja automobilis. <...> Tas brangimas, tikėtina, ir toliau nesustos, kainos tikrai pakils. <...> Yra labai skirtingų mokinių: gali užtekti ir 450 eurų, bet yra ir variantų, kai 700–800 eurų išleidžia su papildomomis pamokomis“, – sakė T. Juškėnas.

REKLAMA

Instruktoriaus verdiktas: 15 pamokų nepakanka vairuotojui paruošti

Vairavimo instruktorius pasiūlė išeitį, kaip mokiniai gali tvirčiau pasiruošti praktikos egzaminui ir neįklimpti į eiles „Regitroje“.

Pagal teisės aktus nubrėžta minimali riba, kiek trunka vairavimo kursai – tai 30 akademinių valandų arba 15 pamokų. Visgi instruktorius pastebi, kad toks laiko tarpas pernelyg trumpas, kad vairuotojas būtų visiškai paruoštas važinėti keliais vienas.

„Per tiek valandų išmokti vairuoti savarankiškai nė kiek neužtenka, niekaip. Lietuva šitoje vietoje tampa viena iš nedaugelio Europos Sąjungos šalių, kur dar yra uždėtas apribojimas, kiek reikia minimaliai valandų. Bet reikia suprasti, kad nors pas mus nurodyta 30 akademinių valandų, tai nereiškia, kad per tiek laiko paruošiamas vairuotojas. Atlankius 15 susitikimų atsiveria durys laikyti mokyklinį egzaminą ir tik po mokyklinio egzamino išlaikymo jau galima keliauti į „Regitrą“, – nurodė pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl to T. Juškėnas siūlo mokiniams kuo daugiau laiko važinėtis su šeimos nariais: „Jeigu lygiagrečiai su šeimos nariu būsimas vairuotojas pravažiuotų irgi 30 valandų, iš viso gautųsi apie 60 akademinių valandų. Tai jau būtų pasiruošimas ganėtinai neblogas.“

Tai pigesnė alternatyva papildomoms vairavimo pamokoms. Visgi instruktorius čia įžvelgia niuansų: prieš dešimtis metų vairuotojo pažymėjimą gavę šeimos nariai gali būsimą vairuotoją išmokyti pašalinių dalykų.

„Patys to nesuprasdami šeimos nariai, išsilaikę teises prieš 20–30 metų, išmoko atžalas gyvenimiškų taisyklių. Vairo sukti iš delno – negalima, būtina pasižiūrėti per petį prieš kiekvieną manevrą, nes kažkas gali būti aklojoje zonoje. Jie primoko, kad greitį viršyti iki 10 kilometrų neva nieko tokio. Be to, parkuojantis negalima važiuoti galu tol, kol automobilis trenksis į bordiūrą“, – minėjo T. Juškėnas.  

REKLAMA

„Regitroje“ kainos kilo, bet ateity žada jų nekeisti

Portalas tv3.lt domėjosi, kiek „Regitroje“ kainuoja teorijos ir praktikos egzaminai. Paskutinį kartą kainos buvo keistos prieš 4 mėnesius.

„Kalbant apie egzaminų kainas, šiuo metu jų neplanuojama keisti. Naujosios buvo patvirtintos šiemet gegužės 1-ąją. Teorijos egzamino kaina išliko praktiškai nepakitusi ir siekia 10 eurų vietoj buvusių 10,14 eurų. Tuo metu populiariausios B kategorijos egzaminas kainuoja 41,26 eurų vietoj 31 eurų“, – akcentavo E. Bardauskienė.

Skaičiuojama, kad šiuo metu daugiausiai asmenų užsiregistravo į B kategorijos egzaminus. Rugsėjo 1 dienos duomenimis, apie 10,4 tūkst. asmenų laukia egzaminų, o tai sudaro apie 76 proc. nuo visų kategorijų, informavo „Regitra“.

REKLAMA

„Taip pat šiuo metu paklausūs yra A kategorijos egzaminai, kadangi motociklai yra sezoniškos transporto priemonės ir jų vairuotojai šaltuoju periodu, kuomet yra netinkamos oro sąlygos, nėra egzaminuojami“, – teigė E. Bardauskienė.

Pastebima, kad „Regitroje“ daugėja norinčiųjų laikyti vairavimo praktikos egzaminus. 2022 metų pirmąjį pusmetį „Regitroje“ vyko virš 71 tūkst. praktikos egzaminų, kai 2019 m. šis skaičius siekė apie 63 tūkst.

Labai neaiškiai mokina 1dalikas,antras dalikas mokykloms nusispjaut ar jų mokinei išlaikys ar ne visai bibam.O regitroj pinigai ,kabinasi orie menkiausiu dalyku, kad tik neišlaikytu.Su teorija irgi kažkas ten negerai,klausimai net kaikurie nereikalingi,žmones puikei sprendžia namuose ,o ten pasipila net nematyti klausimai,ir viskas dėl pinigų.O vairavimo mokyklom dzin,moko tik tai ,kad.Man šeštoj pamokoj sako nusileisk veidrodėlius,o manęs to net nemoka mokytojas,ar tai normalu?kažkas negerai Lietuvoj su regitra ir jų mokyklom....O užpinigus ,kaip laiko tai net prisipirkuot esu geba žmones ,mačiau savo akim,korupcija visur korupcija....
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų