REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
62
Parduotuvėje (nuotr. BFL / A. Ufartas)

Likus mažiau nei mėnesiui iki Kalėdų, prekybininkai kaip ir kasmet vilioja pirkėjus akcijomis – tai tęsiasi jau ne vieną dešimtį metų. Bet lygiai taip pat mažiausiai du dešimtmečius Lietuvos prekybininkai neatsisako ir apgaulingų akcijų, dėl kurių savo skundais vartotojai užverčia atsakingas institucijas.

62

Likus mažiau nei mėnesiui iki Kalėdų, prekybininkai kaip ir kasmet vilioja pirkėjus akcijomis – tai tęsiasi jau ne vieną dešimtį metų. Bet lygiai taip pat mažiausiai du dešimtmečius Lietuvos prekybininkai neatsisako ir apgaulingų akcijų, dėl kurių savo skundais vartotojai užverčia atsakingas institucijas.

REKLAMA

„Iki Kalėdų liko dar mėnuo, tačiau prekybininkai jau dabar klientus vilioja įvairiomis nuolaidomis. Prekę dabar galima įsigyti vos už trečdalį ankstesnės kainos. Ir ne vienam pirkėjui net kyla įtarimas, ar nėra čia kokios klastos“, – taip prieš 20 metų skambėjo TV3 žinių reportažas.

Nuolaidas skeptiškai vertino dar prieš 20 metų

Dalis praeivių Vilniuje prieš du dešimtmečius skeptiškai vertino prekybininkų būdą juos pritraukti ir sakė netikintys nuolaidomis.

REKLAMA
REKLAMA

„Kokia nauda pardavinėti už nuolaidas? Nupirks ir be nuolaidų“, – TV3 žinioms prieš 20 metų kalbėjo praeivė.

„Būna kartais užrašoma paaukštinta kaina, nei realiai ji yra. Ir tuo būdu išlošiama. Nuolaida atrodo, kad lygtai yra“, – pastebėjo kita praeivė.

REKLAMA

Tąkart ir Konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybos Vartotojų teisių gynimo skyriaus viršininkas Algimantas Budas pastebėjo, kad pirkėjai nelabai tiki parduotuvių skelbiamomis didelėmis nuolaidomis. Jis ir pats pripažino, kad reklama apie nuolaidas kartais klaidina.

„Pavyzdžiui, dėl nuolaidų būna sakoma, kad nuolaida iki 20 proc., iki 40 proc. Jeigu nors vienas gaminys parduotuvėje parduodamas su tokia nuolaida, sakyti, kad buvo įstatymo pažeidimai, negalime. Aš, kaip vartotojas, be abejo, sutikčiau, kad tai yra klaidinimas vartotojo. Tokia reklama jį suvilioja“, – TV3 žinioms sakė A. Budas. 

REKLAMA
REKLAMA

Ragina pirkėjus būti budresnius 

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) šiemet sulaukė 93 vartotojų prašymų, susijusių su kainomis, nepritaikytomis nuolaidomis bei klaidinančiomis kainomis.

VVTAT Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus laikinoji vedėja Inga Grinevičė pastebi, kad tarnyba sulaukia daugiau skundų po švenčių ir didžiųjų išpardavimų.

„Dažniausiai pasitaiko atvejai, kai akcijos nurodomos neaiškiai, akcijos sąlygos, akcija taikoma tik pažymėtoms, tam tikros rūšies prekėms, o kitoms prekėms ne, nurodoma klaidinga informacija apie akcijos laikotarpį, taip daromas spaudimas vartotojams. Kabant apie didžiuosius prekybos tinklus, dažniausiai kaina neatitinka etiketėje ir kasoje – prekei nurodoma nuolaida, bet ji nepritaikoma kasoje“, – tv3.lt kalbėjo I. Grinevičė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vartotojų teisių sargai ragina gyventojus atidžiai įvertinti siūlomas akcijas, o užfiksavus prekybininkų apgaulę, kreiptis į VVTAT.

„Vartotojai dažnai reaguoja į akciją prekės, kurią norėtų įsigyti, ilgai ją stebi, mato, kad prekės kaina yra prieš išpardavimą viena, o per išpardavimą vos ne didesnė. Jeigu vartotojai pastebi, kad prieš akciją kaina yra pakeliama, turėtų pranešti mūsų tarnybai. Tiesiog reikėtų įvertinti ir nepulti greitai pasitikėti vien tik skelbiama akcija, o įvertinti, ar tos prekės iš tikrųjų reikia. Reikėtų įvertinti akcijas visokiuose interneto portaluose, kur yra ne Lietuvos gamintojai“, – sakė I. Grinevičė.

REKLAMA

Baudų sulaukė tik keli

Už nesąžiningą reklamą prekybininkus baudžiančios Konkurencijos tarybos vicepirmininkas Elonas Šatas pastebi, kad dažniausiai šiemet fiksuoti reklamos pažeidimai – esą gydomųjų savybių turintys produktai.

„Darėme netgi savotišką stebėseną eterinių aliejų, kur buvo teigiama, kad eteriniai aliejai yra labai naudingi mūsų sveikatai. Kiek klausėme reklamos davėjų, nė vienas iš jų negalėjo pateikti įrodymų, apie tai, kad jie yra naudingi reklamai. Pasiūlėme nutraukti reklamas ir jie jas geranoriškai nutraukė“, – tv3.lt kalbėjo E. Šatas.

Taip pat taryba fiksuoja pažeidimus apie melagingas akcijas ar pardavėjų tikinimus, kad jų prekė ar paslauga apibūdinama aukščiausio laipsnio būdvardžiu – esą yra geriausia ar vienintelė. Per šiuos metus Konkurencijos taryba vertino apie 430 atvejų, iš kurių 230 vertinti pačios tarybos iniciatyva, o kiti 200 – vartotojų skundai. Apie 200 kartų šiemet taryba atkreipė reklamos davėjų dėmesį į melagingas reklamas, maždaug 99 proc. jų reklamas panaikino geranoriškai arba pakeitė.

REKLAMA

„Keturioms įmonėms šiemet jau paskyrėme baudų. Bendra baudų suma – 16,8 tūkst. eurų“, – teigė E. Šatas.

Rengiasi pažaboti prekybininkų godumą

Spalį Seimas po pateikimo pritarė prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotiems įstatymo pakeitimams, kurie numato didesnes baudas prekybininkams už klaidinančią reklamą. Tam, kad įsigaliotų įstatymo pakeitimai, Seimas balsuos dar du kartus, projektai bus svarstomi Seimo komitetuose.

Prezidentė siūlo keisti baudų skaičiavimo metodiką ir didinti baudas prekybininkams. Įstatymų projektuose baudas numatyta susieti su įmonės pajamomis – iki 3 proc. metinių pajamų, bet net daugiau nei 100 tūkst. eurų. Už pakartotinį pažeidimą per vienerius metus nuo baudos paskyrimo bauda gali būti dvigubinama. Didinti baudas prekybininkams už pažeidimus rekomenduoja ir Europos Komisija.

Kadangi nusižengę verslininkai šiuo metu įpareigojami baudą sumokėti per 3 mėn., bet apskundę nutarimą teismui gali procesą vilkinti 2–3 metus, Konkurencijos įstatymo pataisomis įtvirtinamas paskirtos baudos neišvengiamumas. Bauda visais atvejais turės būti sumokėta iš karto arba pateikiama jos dydį atitinkanti banko arba kitos finansinės institucijos garantija. Pastaruoju atveju įmonė turės sumokėti baudą kartu su palūkanomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų