• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trečiadienio ryte įvyko kraupi avarija Molėtų rajono kelyje Vilnius-Utena. Susidūrus sunkvežimiui ir muitinės tarnybos automobiliui, muitinės darbuotojas mirė. Nors eismo įvykio priežastys dar nėra visiškai aiškios, muitininkų profesinės sąjungos atstovų teigimu, prie nelaimingo įvykio baigties galėjo prisidėti sunkios darbo sąlygos – anot profsąjungos atstovės, pareigūnams trūksta poilsio laiko, jiems itin dažnai tenka važinėti milžiniškus atstumus.

Trečiadienio ryte įvyko kraupi avarija Molėtų rajono kelyje Vilnius-Utena. Susidūrus sunkvežimiui ir muitinės tarnybos automobiliui, muitinės darbuotojas mirė. Nors eismo įvykio priežastys dar nėra visiškai aiškios, muitininkų profesinės sąjungos atstovų teigimu, prie nelaimingo įvykio baigties galėjo prisidėti sunkios darbo sąlygos – anot profsąjungos atstovės, pareigūnams trūksta poilsio laiko, jiems itin dažnai tenka važinėti milžiniškus atstumus.

REKLAMA

Muitinės darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkės Leokadijos Daujotaitės teigimu, dabartinės pareigūno darbo sąlygos – itin sunkios. Šiemet buvo pakeistas pareigūno darbo laiko režimas – iš 24 valandų darbo dienos, pakeistas į 12 valandų darbo grafiką. Pasak profsąjungos pirmininkės, tokie pakeitimai nulėmė, jog pareigūnams dabar gerokai pailgėjo vykimo į darbo vietą laikas.

„Dėl įvesto naujo darbo laiko režimo, pareigūnams pailgėjo vykimo laikas. Mes žinome, kad muitinės pareigūnai priimami ne į konkretų postą, o į Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos teritorinę muitinę. Juos galima mėtyti iš vieno posto į kitą. Vieną mėnesį tu dirbi vienam poste, kitą mėnesį kitam. Jie visada važinėjo tuos didelius atstumus, bet jeigu jie anksčiau važinėjo tuos atstumus turėdami 24 h. valandų grafiką, jie tuos atstumus važiuodavo 8 kartus per mėnesį. Dabar sutrumpinus darbo laiką perpus, važiuoja 16 kartų“, – sakė profsąjungos pirmininkė.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl pailgėjusio vykimo laiko, sumažėja ir laiko dalis, kuri lieka pareigūnų poilsiui.

„Yra jaunų žmonių turinčių įsipareigojimų. Jeigu jie ir turi porą valandų laiko poilsiui, tą laiką išnaudos kitiems reikalams –  jie turi paimti vaikus iš darželio, atlikti kitus darbus. Vienu žodžiu, gaunasi taip, kad poilsio laiko lieka labai mažai, dauguma pareigūnų tuo skundžiasi“, – sakė profsąjungos pirmininkė.

REKLAMA

Kito pasirinkimo – neturi

Kito pasirinkimo, kaip itin dažnai važinėti milžiniškus atstumus, pareigūnai neturi. Pasak profsąjungos atstovės, keisti gyvenamosios vietos jie negali, o keisti darbą gali būti rizikinga.

„Pareigūnai turi šeimas, vaikus, lankančius mokyklas ir darželius, sutuoktiniai turi darbus. Pakeisti gyvenamosios praktiškai neįmanoma, nes jie nežino, kuriame poste dirbs po poros mėnesių laiko. Iš tokių atlyginimų kokius moka pareigūnams naujo buto tikrai nenusipirks, kredito negaus.

Pareigūnai, priklausantys Vilniaus teritorinei muitinei, jie turėjo pasiskirstyti į kitus postus. Nes išėjęs iš tarnybos 50 ar 55 metų, iki pensijos būsi bedarbis, jeigu gyveni kokiame Rokiškyje, Zarasuose ir kitame miestelyje, kur darbo pasiūla maža“, – teigė profsąjungos pirmininkė.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak pašnekovės, uždarant postus, pareigūnai būna perskirstomi dirbti kituose postuose. Kito pasirinkimo jie neturi – gyvenant nedideliame mieste ir iš tarnybos išeinant anksčiau laiko, lieka didelė grėsmė ilgą laiką likti bedarbiu.

Dėl šio atvejo – pareigūnas dirbo Tverečiaus kelio poste. Kadangi tas postas buvo laikinai uždarytas, ten dirbančius pareigūnus reikėjo paskirstyti į kitus postus. Įsivaizduokite, kur yra Tverečius ir kur yra kiti muitinės postai – Kenos, Šančių. Jie yra kitame Lietuvos gale“, – sakė profsąjungos pirmininkė.

Išlaidos kompensuojamos tik dalinai, darbo krūvis milžiniškas

Kita susidariusi problema – išlaidų kompensavimas. Nepaisant vis didėjančių atstumų, visos pareigūnų išlaidos kurui nėra kompensuojamos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu pareigūnas mėnesį laiko važinėja iš Druskininkų į pavyzdžiui Šalčininkų ar Medininkų postus, degalai gali kainuoti ir 400-500 eurų per mėnesį. Tuo tarpu kompensuojama tik suma iki 186 eurų. Taigi, pareigūnai gali mokėti ir po 200 eurų iš savo kišenės, o atlyginimai nėra dideli. Nėra biudžete pinigų, bet darbdavys nesistengia ir padidinti darbo užmokesčio, nors jo galimybės irgi ribotos“, – pabrėžė profsąjungos atstovė.

Pasak pašnekovės, taip pat dėl dabartinės geopolitinės situacijos didėja darbo krūvis. Nepaisant to, pareigūnų skaičius mažėja.

„Darbo krūvis yra milžiniškas. Tuo labiau, dabar yra daug sankcionuojamų prekių, apribojimai Baltarusijos ir Rusijos piliečiams. Patikros vykdomos intensyviau, o pareigūnų skaičius ne didėja, o mažėja. Pareigūnai komisuojami dėl sveikatos, sulaukę pensijinio amžiaus, arba išeina net jo ir nesulaukę“, – komentavo profsąjungos atstovė.

REKLAMA

Žuvęs pareigūnas – profesinės sąjungos narys

Pasak Leokadijos Daujotaitės, žuvęs pareigūnas tarnybą pradėjo 1991 metais ir 2000 metais buvo įstojęs į muitinės darbuotojų profesinę sąjungą, kuri susikūrė 1998 metais. Profesinės sąjungos vadovė pažinojo šį darbuotoją. Ji pastebėjo, jog šiame įvykyje yra neįprasta detalė – pareigūnas vyko vienas.

„Kadangi buvo laikinai uždarytas Tverečiaus postas, muitinės darbuotojams buvo sudaryta kita galimybė – jie iš aplinkinių miestelių suvažiuoja į Uteną, sėda į tarnybinį transportą ir važiuoja į postą, į kurį atvykti nurodo vadovai. Paprastai ekipažą sudarydavo 2-3 žmonės, o tą dieną jis vyko vienas, nes vienas pareigūnas susirgo, kitas atostogavo. Tai pirmas atvejis, kai pareigūnas į postą važiavo vienas“, – konstatavo profsąjungos atstovė.

REKLAMA

Profsąjungos pirmininkės teigimu, dėl darbo režimo pakeitimų su muitinės departamentu kalbamasi ilgą laiką – apie pusantrų metų. Po šio nelaimingo atsitikimo, planuojamas susitikimas su departamento vadovu.

„Rugsėjo 19 dieną mes planuojame susitikti su departamento vadovu ir spręsti iškilusias problemas, dėl darbo režimo ir kitų problemų, daryti išvadas iš šio nelaimingo atsitikimo“, – teigė profsąjungos atstovė.

Skaitai ir supranti, kad gyvenam pagal principą - kas dirba (gaisrininkai, mokytojai, poliklinikų gydytojai, gelbėtojai...) iš širdies, gyvena varge, o kas TIK imituoja darbą (rankų pakėlimas, balsavimas, spaudėliojimas, po JAV pasivažinėjimas, net neatėjimas į darbą) gauna didžiules algas ir priedus prie jų.
Gaila žmogaus, gaila jo artimųjų! Užuojauta!
Dirbo Tverečiaus poste?
Dirbo Tverečiaus poste?
Na o kas gi uždarė tą Tverečiaus postą? Atsakomybės prisiimti nenori? Ne?
Kaip gaila, užuojauta šeimai
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų