REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Policija pradeda karą su kelių ereliais. Po to, kai Lietuvoje pasipylė mirtinos avarijos, kurias sukėlė piktybiniai kelių eismo taisyklių pažeidėjai, pareigūnai užsimojo eilinį kartą didinti baudas už greičio viršijimą ir kitus pažeidimus. Policija siūlo vairuotojams grąžinti balų sistemą ir leisti, kad policija etatinius pažeidėjus galėtų areštuoti: laikinai patupdyti už grotų.

Policija pradeda karą su kelių ereliais. Po to, kai Lietuvoje pasipylė mirtinos avarijos, kurias sukėlė piktybiniai kelių eismo taisyklių pažeidėjai, pareigūnai užsimojo eilinį kartą didinti baudas už greičio viršijimą ir kitus pažeidimus. Policija siūlo vairuotojams grąžinti balų sistemą ir leisti, kad policija etatinius pažeidėjus galėtų areštuoti: laikinai patupdyti už grotų.

REKLAMA

Visą šį baudų ir bausmių didinimo planą dar turės palaiminti Seimas, kuriame jau dabar netrūksta manančių, kad griežtesnės bausmės problemų neišspręs.

Aiškėja daugiau detalių apie pirmadienį penkias gyvybes nusinešusią avariją Maišiagaloje, kai vyro vairuojamas audi išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrė su krovininiu „Mercedes Benz“. Avariją sukėlusio vairuotojo kelių eismo pažeidimų sąrašas ilgas.

„26 metų jaunuolis, 13 administracinių teisės pažeidimų, iš kurių 8 už vairavimą neturint teisės vairuoti, šalia tų 8 pažeidimų dar buvo nustatyti atvejai, kai jis vairavo automobilį be techninės apžiūros, nustatyta tvarka neapdraustą, neregistruotą, šitas asmuo išėjo anapilin palikęs skolų valstybei 3200 eurų“, – komentavo policijos generalinis komisaras Renatas Požėla.

REKLAMA
REKLAMA

Kitos šeštadienį pakaunėje įvykusios avarijos, kai po dviejų automobilių kaktomušos žuvo trys žmonės, kaltininkas taip pat buvo gerai žinomas policijai.

REKLAMA

„Devyni teistumai, 29 administracinės nuobaudos, kurių liūto dalis už kelių eismo taisyklių pažeidimą“, – sako R. Požėla. 

Pasak policijos, būtent dėl tokių piktybinių pažeidėjų šiemet ypač išaugo žūčių keliuose statistika.

„Turime savotišką šaltą dušą iš po keletos metų optimistinių metų. <...> 70 procentų yra padidėjęs žuvusių keliuose. Jei praėjusiais metais turėjome šiais dienai 28 žuvusius, tai šiai dienai turim 48“, – teigia R. Požėla.

Dėl to policija kartu su vidaus reikalų ministerija siūlys planą situacijai taisyti. Tarp priemonių ne tik kelių infrastruktūros gerinimas, švietimas bei socialinė reklama, bet ir bausm.ių vairuotojams griežtinimas ir baudų didinimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Baudžiamoji atsakomybė, realus laisvės atėmimas, verta pasvarstyti apie tai, kad tie asmenys, kurie yra pažeidėjai, jie yra rizika mūsų visuomenei, nes kelia pavojų ne tik savo gyvybei, bet ir aplinkinių gyvybei, turėtų būti jaučiantys, kad gali sulaukti realios atsakomybės“, – kalba vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė.

Policija kelių erelius norėtų bausti net ir areštu.

„Neblaivūs vairuotojai, asmenys, kurie piktybiškai vairuoja transporto priemones. <...> Tam tikram laikotarpiui turėtų būti izoliuojami nuo visuomenės, nes ir mano pavyzdžiai rodo, kad policijos klientas, policija baudžia, stabdo, baudos yra nemokamos ir daromi pažeidimai, ir vienas iš jų išvirsta į tokias tragedijas“, – tvirtina R. Požėla.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu nepataiso piniginė bauda, jeigu nepataiso automobilio konfiskavimas, jeigu nepataiso visuomenės pasmerkimas, turbūt šitoje vietoje yra taikomos priemonės, kurios galėtų padaryti pokytį asmens smegenyse“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Pareigūnai nori ir nulinės tolerancijos greičio viršijimui, tai yra pinigine bauda bausti net ir mažiau nei 10 kilometrų per valandą greitį viršijusius vairuotojus. O ir baudų dydis, anot policijos, turi būtis didesnis.

„Jeigu tai pirmą kartą per metus, žmogus gauna 6 eurų baudą, šita bauda yra mažesnė nei valstybės kaštai aptarnauti šitą baudą“, – teigia R. Požėla. 

REKLAMA

Policija taip pat svarsto apie vadinamosios balų sistemos gražinimą, kai už kelių eismo taisyklių pažeidimus vairuotojai gaudavo baudos balus. Jei žmogus jų surenka per daug, praranda teisę vairuoti.

Štai, ką apie tai sako gyventojai:

„Ir mašiną konfiskuoti, atimti teises arba į kalėjimą, tegul patupi.“

„Jei ne vieną kartą, tai visam gyvenimui reikėtų atimti teises.“

„Gali bausti ir pasodinti parų.“

„Nemanau, kad baudų didinimas kažką duotų, kas lakstė jiems nesvarbu. Gal daugiau kontrolės kelyje? Dažnas vairuotojas dar prie raudono įvažiuoja į sankryžą. Ar gi čia eismo kultūra?“

„Nebijo žmonės, tikriausiai galvoja praeis, atima mašiną, sumoki didelius pinigus, tada gal galvoti pradės.“

REKLAMA

„Nieko nepadės tos baudos ir atima teises, ir važinėja, dabar kiek be teisių važinėja? Kiek aš žinau be teisių važinėja.“

Policijos planą turės palaiminti ne tik Vyriausybė, bet ir Seimas, kur parlamentarai jau dabar kritiškai žvelgia į norą griežtinti bausmes.

„Reikia kalbėti ne apie tai, kad reikia dar griežčiau bausti, sodinti, baudas didinti, ne tame esmė. Esmė, kad nebeliko kontrolės. Pristatė visų šitų trikojų, inkilų, tai vienas segmentas, normalios kontrolės nebeliko policijoje, deja, po tų visų reformų, po kelių policijos naikinimo“, – kalba Seimo narys Saulius Skvernelis.

„Balų sistema, ką darė, tai įkūrė naują ekonomikos šaką, šešėlinė ekonomikos šaką, išsipirkimai įvairiausiais būdais, kai žmonės surenka 10 balų ir teismų sistema ten buvo pajungta, ir panašūs dalykai. Mes su tokiu reguliavimu gražinsime korupcinius elementus“, – tikina Seimo narys Andrius Mazuronis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aš už tai, kad būtų įvairios priemonės ir agitacija, ir socialinė reklama, ir bausmių griežtinimas, bet ne vien tik bausmių griežtinimas, nes de**** tu neišgydysi jokia bauda“, – sako Seimo narys Eugenijus Gentvilas.

Policija kartu su Vidaus reikalų ministerija taip pat siūlo kelių ereliams apriboti viešas paslaugas, pavyzdžiui, drausti registruoti transporto priemones. Pokyčių paketą pareigūnai planuoja parengti artimiausiomis savaitėmis.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų