REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos muitinei sugriežtinus krovinių tikrinimą pasienyje vežėjai sako, kad dėl to gali dvigubėti vilkikų eilės. Jie siūlo institucijoms stiprinti pasienio tarnybų pajėgumus.

Lietuvos muitinei sugriežtinus krovinių tikrinimą pasienyje vežėjai sako, kad dėl to gali dvigubėti vilkikų eilės. Jie siūlo institucijoms stiprinti pasienio tarnybų pajėgumus.

REKLAMA

Muitinė nuo liepos 3 dienos iš vežėjų reikalauja gamintojų deklaracijų su patvirtinimu, jog jam žinomas jo gabenamų prekių pardavėjas ir pirkėjas trečiojoje šalyje, taip pat kad jos bus tranzitu gabenamos per Baltarusiją ar Rusiją, kad šiose šalyse jos nebus perparduodamos ar perkraunamos, ir kas jų galutinis naudotojas trečiojoje šalyje. 

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidento Vyto Bučinsko teigimu, sistema yra nelogiška, nes didelis gamintojas ne visada žino, kokį galutinį tašką pasieks jo prekė. Be to, reikalavimas pateikti gamintojo deklaraciją yra ne tarptautinis, todėl ir užsienio gamintoją priversti tai daryti ne visada gali pavykti.

„Tai, kad siekiama užkardyti tarptautinių sankcijų apėjimą, yra sveikintina. Visgi, panašu, kad šioje situacijoje neįvertinta, kas iš tikrųjų gali būti produktyvu. Užsienio gamintojo negalima priversti pildyti deklaracijos, kuri patvirtina, kad jam yra žinomas pardavėjas, pirkėjas bei, kad jis garantuoja, jog prekių galutinis naudotojas jas naudos ten, kur ir deklaruojama. Kodėl? Todėl, kad nėra tarptautinių sprendimų, kurie tai įpareigotų daryti“, – pranešime sakė V. Bučinskas.

REKLAMA
REKLAMA

„O štai, pavyzdžiui, vežėjams, kurie nori gabenti prekes per Lietuvos pasienį, būtina pateikti gamintojo išduotą deklaraciją. Bus didelė painiava, o vežėjai ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai bei pasienio kontrolės punktų darbuotojai vėl apkraunami papildomomis administracinėmis naštomis“, – pridūrė jis.

REKLAMA

Pasak „Linavos“ viceprezidento, ši naujovė gali sumenkinti ir Lietuvos kaip tranzito šalies patrauklumą. Vežėjai dėl paprastesnių sąlygų krovinius su prekėmis gabenti gali rinktis ne per Lietuvos, o kaimynines šalis, pavyzdžiui, Latviją, Lenkiją.

„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, kad reikalaujant deklaracijų gali grįžti kilometrinės sunkiasvorių vilkikų eilės.

Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje ketvirtadienį ryte laukė apie 700 vilkikų, Medininkuose – 261, Raigarde – 90, Šalčininkuose – 120, tuo metu Lavoriškėse – 240 vilkikų.

Muitinės departamentas nuo birželio 5-osios taiko sugriežtintą patikrą užkardant galimą sankcijų apėjimą ir prekių patekimą į Rusiją – vežėjai privalo pateikti tai įrodančius dokumentus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų