REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažesnės porcijos restoranuose ir prastesnė maisto produktų kokybė – įrankiai, kuriais verslas maskuoja kainų šuolį

SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda jau kurį laiką valgo mažiau. Ne todėl, kad meta svorį - analitiko pamėgti restoranai infliaciją „slepia“ mažindami patiekalų porcijas. Nerimą keliančių ženklų G.Nausėda įžvelgia ir parduotuvių lentynose, rašo šios dienos "Respublika".

REKLAMA
REKLAMA

Kol kas G.Nausėda teigia stebintis situaciją ir mėgstamų restoranų atsisakysiantis tik jei padėtis ilgą laiką nesitaisys. Tuo tarpu vartotojų teisių gynėjai gauna vis daugiau skundų dėl parduotuvių lentynose gulinčių maisto produktų kokybės.

REKLAMA

Baido klientus

„Su tuo susiduriu kaip kai kurių kavinių ir restoranų lankytojas.  Prastėja kokybė, ir manau, tai yra vienas iš būdų apsaugoti žmones nuo kainų šoko, tikintis, kad visi liks patenkinti. Bet bijau, kad einant tokiu keliu turi būti natūralios ribos - pirkėjas gali nusivilti ir eiti pas kitą pardavėją“, - „Respublikai“ sakė G.Nausėda.

Deja, jokie teisės aktai neįpareigoja maitinimo įstaigų klientus informuoti apie sumažintas porcijas. „Matyt, jie tikisi, kad klientas to nepastebės ir laimingas toliau vartos tai, kas jam patiekiama“, - ironizavo G.Nausėda. Kukliau maitinančiose kavinėse ir restoranuose analitikas lankytis kol kas nenustojo.

REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas taip pat pripažino pastebėjęs prastėjančią maisto produktų kokybę parduotuvėse. Tačiau teigti, kad tai masinis reiškinys, esą dar per anksti.

Skundų - gausybė

Kiek kitaip mano Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė.  Mat jos vadovaujama įstaiga pastaruoju metu gauna itin daug skundų dėl suprastėjusios maisto produktų kokybės.

„Tai mums išties kelia nerimą. Tokių nusiskundimų sulaukiame daug daugiau, - „Respublikai“ sakė Z.Čeponytė. - Kartais naujų pigių produktų linijų ar naujų gamybos linijų atidarymas lemia tai, kad suprastėja gaminių kokybė. Naudojamos prastesnės žaliavos, pridedama daugiau priedų, kad prailgėtų galiojimo terminas ir t.t. Kaina dažniausiai mažinama būtent naudojant prastesnes žaliavas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, daugiausiai nusiskundimų sulaukiama dėl krintančios mėsos gaminių kokybės. „Dažniausiai skundžiamasi dėl tų produktų, kurie labiausiai vartojami. Daugiausiai skundų - dėl mėsos gaminių kokybės.  Paprastai skundžiamasi dėl pusgaminių. Padidintas riebalų, vandens kiekis ir t.t. Kainos mažinamos produktų kokybės sąskaita“, - įsitikinusi Z.Čeponytė.

Mažinti porcijas - negarbinga

Mindaugas Gumauskas, UAB „Čilija“ Rinkodaros skyriaus vadovas:

„Mes porcijų nemažiname. Pagrindinės žaliavos pabrango, tai periodiškai daro įtaką mūsų kainodarai, ir esame priversti ją peržiūrėti. Tačiau tai jokiu būdu neatsiliepia porcijų dydžiui, nes tai būtų akivaizdus vartotojų teisių pažeidimas.

Taupyti, ypač artėjančios recesijos laikotarpiu, naudinga. Tačiau neketiname taupyti savo klientų sąskaita.

Mes atidžiai sekame rinkos padėtį. Planų (keisti kainodarą - aut.  past.) viešinti, žinoma, nenorėčiau. Bet žiūrėdami į bendrą Lietuvos padėtį, matome, kad ateina ne patys geriausi laikai“.

Šarūnas ČERNIAUSKAS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų