REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Panevėžyje nuo karščio lydosi gatvės: gelbės šaltu vandeniu

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai pridaro miesto gatvėms nemažai žalos. Oro temperatūrai pakilus iki daugiau nei 30 laipsnių karščio, „plaukiantis“ bitumas bei provėžuota kelio danga – viena iš itin dažnų problemų.

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai pridaro miesto gatvėms nemažai žalos. Oro temperatūrai pakilus iki daugiau nei 30 laipsnių karščio, „plaukiantis“ bitumas bei provėžuota kelio danga – viena iš itin dažnų problemų.

REKLAMA

Norėdami išgelbėti gatves, kad visiškai neišsilydytų asfaltas, Panevėžio miesto savivaldybės valdininkai planuoja jas laistyti. Tokia priemonė buvo taikoma karštą 2021 metų vasarą.

Apžiūrės gatves

Alinantys karščiai trauktis neplanuoja ir kamuos dar visą šią savaitę. Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga naujienų portalui JP teigė, kad tikrins miesto gatves, ar aukšta oro temperatūra nepažeidė asfalto dangos.

„2021 metais, kai vasarą stojo dideli karščiai, miesto gatves laistėme. Tačiau, ar reikės imtis panašių priemonių šiemet, pasakyti negaliu. Pirmiausia apžiūrėsime gatves ir nustatysime, kurias labiausiai paveikė karščiai. Pernai vasarą laistėme tas gatves, kuriose važiuoja sunkiasvoris transportas. Jeigu karščiai laikysis toliau, planuosime gatvių laistymą, o darbus atliks bendrovė „Panevėžio specialusis autotransportas“, – paaiškino skyriaus vedėjas D. Vadluga.

REKLAMA
REKLAMA

Barsto smulkia skaldele

Esant itin aukštai ir Lietuvos klimatui nebūdingai oro temperatūrai bei veikiant tiesioginiams saulės spinduliams, kelio danga atskiruose ruožuose įkaista iki itin aukštos – virš 50 laipsnių temperatūros.

REKLAMA

Dėl šios priežasties asfalto dangoje esantis bitumas dėl savo savybių suminkštėja, o papildomai veikiant pravažiuojančių transporto priemonių ratų sukeltoms jėgoms gali būti iškeliamas į paviršių.

Tokių kelių ruožų gali atsirasti visoje Lietuvoje. Tai priklauso nuo daugelio priežasčių – meteorologinės situacijos, kelią supančios aplinkos, kelio dangos būklės ir kitų.

Gavus pranešimą apie išplaukusį bitumą, į probleminį ruožą vyksta valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčios įmonės darbuotojai ir tą ruožą sutvarko – suminkštėjusio asfalto vietas barsto smulkia skaldele, kuri sugeria bitumo perteklių ir padidina transporto priemonių ratų sukibimą su kelio danga.

Kelių ruožuose, kur bitumas itin išplaukęs, gali būti ribojamas eismas ar greitis. Eismas ribojamas tik tada, kai kyla pavojus eismo saugai arba gali būti gadinama kelio danga – gali susidaryti provėžos.

Autorius: Raimonda Mikučionytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų