REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau kurį laiką tęsiantis sumaiščiai Vilniaus oro uoste dėl nusidriekusių milžiniškų keleivių eilių, apie tai pasisakė ir pats Susisiekimo ministerijos valdomos bendrovės Lietuvos oro uostų generalinis direktorius.

Jau kurį laiką tęsiantis sumaiščiai Vilniaus oro uoste dėl nusidriekusių milžiniškų keleivių eilių, apie tai pasisakė ir pats Susisiekimo ministerijos valdomos bendrovės Lietuvos oro uostų generalinis direktorius.

REKLAMA

Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus vienoje iš internetinių platformų teigė, kad pastarąsias dvi savaites nusidriekusios eilės Vilniaus oro uosto keleivių patikroje nėra jokia paslaptis, o už tai jis pats asmeniškai atsiprašo.

„Turėjome pakeisti dalį procedūrų kaip vykdomas keleivių ir jų rankinio bagažo tikrinimas. Aviacijos mėgėjams ir specialistams, akivaizdu, jog kyla klausimas – kodėl ir ką reikėjo keisti. Patikros metu vykdomi veiksmai yra saugumo užtikrinimo dalis, todėl, deja, negaliu pakomentuoti detaliau, kas tiksliai buvo pakeista. Aviaciniame saugume kompromisų nėra – todėl skrydis lėktuvu yra saugiausias kelionės būdas. 

Aviacinio saugumo procedūros buvo pakeistos ir, nors daugeliui keleivių pokytis nėra pastebimas, jos keliasdešimt sekundžių prailgina vieno keleivio ir jo rankinio bagažo tikrinimo laiką. Sekundė prie sekundės ir tai pavirsta į ilgesnes eiles išvykimo terminale“, – rašė S. Bartkus.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, jeigu ilgesnės patikros ir eilės fiksuojamos tik Vilniuje, nelabai aišku, ką kitaip daro ir tokio chaoso išvengia kiti Lietuvos ar užsienio oro uostai.

REKLAMA

S. Bartkus pripažįsta, kad, užklupus pokyčiams, tam nebuvo pasiruošta, o galimybių padidinti personalo skaičių, kad išvykstančių keleivių patikros punktuose nenusidriektų eilės, bent jau kol kas esą nėra.

„Pastarąsias kelias dienas situacija nuolat po truputį gerėja kiekvieną dieną, kas rodo, jog priemonės veikia. Piko laikotarpiais laukimo laikas eilėje prie aviacinio saugumo patikros dar išaugo iki 40–50 minučių antradienio rytą ir ketvirtadienio rytą, bet per dar kelias dienas tikimės grįžti prie įprasto standarto, kad laukimo laikas nebūtų ilgesnis nei 30 minučių bet kuriuo paros metu.

REKLAMA
REKLAMA

Per kelias dienas paruošėme techniškai darbui šeštą patikros postą bendroje eilėje ir antrą postą „fast track“ eilėje, įrengėme srautų valdymo sistemą, pasitelkėme kolegų pagalbą padėti keleiviams rasti kelią ir kt. Šiandien (spalio 5 d., ketvirtadienį) per pietų meto piką turėjome atidarytus šešis patikros postus standartinėje eilėje ir eilės nenusidriekė ilgesnės nei 15 minučių laukimo. Šiandien neturime pakankamai apmokytų žmonių atidaryti pakankamai postų kiekvieną piko laiką, aktyviai ieškome tiek aviacinio saugumo patikros specialistųtiek terminalo asistentų“, – kalbėjo S. Bartkus, bet nepaaiškino, kodėl papildomais darbuotojais nepasirūpinta anksčiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad viešojoje erdvėje sklindantys teiginiai, kad darbuotojams išduodamų leidimų sistemos pokyčiai, įsigalioję spalio 1 d. ir nusidriekusios eilės oro uostuose yra susijusios, pasak jo, nėra tiesa.

„Šie dalykai visiškai tarpusavyje nėra susiję. Sugriežtintos ir pakeistos keleivių bei rankinio bagažo tikrinimo procedūros bei šiai dienai nepakankami mūsų resursai yra pagrindinė prailgėjusių eilių priežastis“, – rašė jis.

Nuo penktadienio – pokyčiai

Oro uostų vadovas sakė, kad penktadienį pradedamas keisti pamainų darbo laikas tam tikrais laikotarpiais, o tai, pasak jo, galėtų tinkamiau padėti suvaldyti piko metu esančius srautus.

REKLAMA

„Papildomas „piko meto“ patikros postas, kuris iki šiol atsidarydavo nuo 4:00 val. ryte, planuojame, jog atsidarys nuo 3:00 val ryto, dėl ko turėtų susidaryti mažesnė spūstis per pati saugumo patikros piką tarp 4:15 ir 4:45.

Piką tarp 4:15 ir 4:45 labiausiai lemia lemia tarp 5:25 ir 5:45 išsidėstę išvykimai į Antaliją, kuriais skrenda beveik visi keleiviai su registruotu bagažu (pavyzdžiai: šiandien į Antaliją 5 reisai turėjo mažiausiai 169, daugiausiai 189 keleivius; mažiausiai 145, daugiausiai 164 registruoto bagažo vienetus). Apie 3:30 prasideda bagažo registracija, o po gero pusvalandžio bagažą pridavę keleiviai pereina prie saugumo patikros. 

REKLAMA

Nuo šio šeštadienio (spalio 7 d.) pasitelksim kolegas iš Kauno ir Palangos oro uostų aviacinio saugumo, kas leis ilgesnį laiką laikyti atidarytų daugiau aviacinio saugumo patikros postų“, – kalbėjo S. Bartkus.

Bendrovės atstovas taip pat paragino į oro uostą atvykti likus 2 ar 2,5 val. prieš numatytą išvykimo laiko. Be to, jeigu nutiks taip, kad matysite, jog į lėktuvą galite tikrai pavėluoti, S. Bartkus pataria surasti oro uosto asistentus, kurie dėvi geltonas liemens ir yra išvykimo salėje.

Skelbia darbuotojų paiešką

Lietuvos oro uostai skelbia papildomų darbuotojų paiešką: šiuo metu nuolatiniam darbui Vilniuje aktyviausiai ieškoma daugiau kaip 20 keleivių patikros (aviacijos saugumo) specialistų. Taip pat darbo galimybės siūlomos ir terminalo asistentams. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Teigiama, kad aviacijos saugumo specialistai, praėję specialius mokymus, per mėnesį gali uždirbti apie 1 300  eurų (po mokesčių), dirbdami slenkančiu grafiku (pamainomis) po 3-4 dienas per savaitę. Aviacijos saugumo specialistų pagrindinės pareigos apima keleivių, jų rankinio bagažo bei asmeninių daiktų patikros užtikrinimą, jie taip pat gali tikrinti krovinius, registruotą bagažą, prižiūrėti esamas oro uosto atsargas ir transporto priemones, patenkančias ar jau esančias aerodrome.  

Anot Lietuvos oro uostų atstovų, esminiai įgūdžiai ir kompetencijos specifiškai atlikti šias funkcijas yra suteikiami oro uostų mokymų metu, tačiau iš kandidatų taip pat norima komunikabilumo, paslaugumo, bent vienos užsienio (pageidautina anglų) kalbos mokėjimo ir vidurinio išsilavinimo.  

REKLAMA

Darbui pagal terminuotas (6 mėnesių) sutartis Lietuvos oro uostuose taip pat ieškoma terminalo asistentų, kurių pagrindinės pareigos – išvykstančių keleivių konsultavimas, papildomos informacijos ir pagalbos įvairiais klausimais teikimas. Teigiama, kad terminalo asistentai  per mėnesį gali uždirbti daugiau nei 900 eurų (po mokesčių), dirbant slenkančiu grafiku (pamainomis) po 3-4 dienas per savaitę. Svarbiausi reikalavimai šios pozicijos kandidatams yra komunikabilumas, noras padėti žmonėms, gebėjimas bendrauti anglų kalba. 

„Sugriežtinus aviacijos saugumo patikrą, siekiame, kad ilgesnio laukimo laiko terminale iššūkiai būtų amortizuoti didinant darbuotojų skaičių aviacijos saugumo patikros postuose – norime, kad vienu metu galėtume patikrinti kuo daugiau keliautojų. Lygiagrečiai augindami terminalo asistentų gretas, siekiame, kad laukiantys savo eilės keleiviai būtų pasitikti, jiems suteikta visa reikiama informacija, o gal net ir pagalba, jei jos reikia dar tik laukiant patikros", - teigia Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento direktorius Vidas Kšanas.  

Prisijungus prie Lietuvos oro uostų komandos, darbuotojų laukia ir papildomų naudų paketas, kuriame – ne tik finansinės paskatos už pasiektus gerus rezultatus, bet ir mokymai, patogi fizinė darbo ir įvairovę skatinanti, vertybėmis grįsta aplinka, privatus sveikatos draudimas, papildomos atostogų dienos, vaikų stovyklų kompensavimas.

Jei tas vadovas nesugeba padaryti tvarkos, turi atsistatydinti! Nepakeičiamų nėra.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų