REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
4
Transportas, eismas (Fotobankas)

Iškart po Naujųjų vairuotojus pasiekė nauja taisyklė, kaip statyti automobilį. Nuo šiol draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją (kiemą) sankirtoje 5 metrų spinduliu. Bet lazda turi du galus. Vieni vairuotojai džiaugiasi, kad taisyklė atneš daugiau saugumo gatvėse, o kiti skundžiasi, kad vietų statyti automobilį ir taip stinga, o dabar jų dar sumažės.

4

Iškart po Naujųjų vairuotojus pasiekė nauja taisyklė, kaip statyti automobilį. Nuo šiol draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją (kiemą) sankirtoje 5 metrų spinduliu. Bet lazda turi du galus. Vieni vairuotojai džiaugiasi, kad taisyklė atneš daugiau saugumo gatvėse, o kiti skundžiasi, kad vietų statyti automobilį ir taip stinga, o dabar jų dar sumažės.

REKLAMA

Tuo tarpu policija į neskubės auklėti vairuotojų, kurie automobilį pastatys netaisyklingai. Pirmiausia, greta įvažiavimų į kiemą turės atsirasti specialus žymėjimas, kad čia stovėti draudžiama. Taigi, pareigūnai vairuotojams duos truputį laiko apsiprasti su naująja automobilių parkavimo tvarka.

Siekia eismą daryti saugesnį

Susisiekimo ministerija informuoja, kad nuo sausio 1 d. Kelių eismo taisyklės (KET) papildytos nauju punktu.

REKLAMA
REKLAMA

Naujasis KET straipsnis draudžia sustoti ir stovėti kelio ir įvažiavimo į šalia esančią teritoriją važiuojamųjų dalių sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai. Svarbu atminti, kad draudimas taikomas toje kelio pusėje, kurioje yra nurodytas įvažiavimas į šalia kelio esančią teritoriją arba išvažiavimas iš jos. Šis KET pokytis prasiskynė kelią ne be reikalo – šitaip siekiama eismą daryti saugesnį. Transporto priemonės, statomos ties kelio ir įvažiavimo į šalia jo esančią teritoriją sankirta, riboja kelio matomumą, trukdo specialiųjų transporto priemonių, aptarnaujančio transporto vairuotojams, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui, kelia ginčus tarp eismo dalyvių ir panašiai, argumentuoja ministerija.

REKLAMA

Šviežios KET taisyklės mažai kas paiso

Portalas tv3.lt teiravosi vairuotojų, ką jie mano apie naująją automobilių statymo tvarką. Dauguma atsakė, kad senas vairuotojų įprotis užgrūsti įvažiavimus mašinomis pasikeis dar negreitai.

Vairuotojas Andrejus pasakojo, kad dar nė sykio nepastebėjo, kad kas laikytųsi šio naujo reikalavimo. Kitas skaitytojas anonimiškai dalijosi, kad nauja taisyklė vargu, ar ką pakeis. „Ai, kaip statė, taip ir statys mašinas. Jau daug metų taip yra“, – teigė jis.

O skaitytoja Živilė pastebi, kad reikalavimo neužstatyti kelio į kiemus Žirmūnų gyventojai toli gražu nepaiso.

REKLAMA
REKLAMA

„Minties gatvė visa užgrūsta, tai net žmonės negali normaliai pereiti gatvės, nes nesimato mašinų. Išvažiuoti iš kiemo – irgi misija neįmanoma, nes prieš pat išvažiavimus iš abiejų pusių mašinų pristatyta. Ir niekas dėl to nepasikeitė, nors dabar ir nebegalima statyti ten automobilių. <...> Aš tikrai norėčiau, kad tie 5 m. ar kiek iki įvažiavimų, kad būtų laisvi“, – dalijosi vilnietė.

Nuomonę apie šviežią KET reikalavimą išsakė ir Alfonsas: „Puiki taisyklė, nes dabar, kad išvažiuočiau į gatvę, turiu pusę mašinos iškišti į eismo juostą, nes nieko nesimato per bet kaip numestas mašinas. Seniai jau turėjo būti šitokia tvarka.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dmitrijus pritarė, kad naujoji taisyklė – puiki. „Dėl kelių ten prisiparkavusių žmonių, dešimtys pro juos važiuojančių vairuotojų turi rizikuoti savo turtu“, – apie dabartinius nepatogumus šnekėjo jis.

Kitas skaitytojas Linas įsitikinęs, kad šį KET punktą dar reikia tobulinti: „Tose vietose, kur geras matomumas, platus kelias, tai skirtumo neduos jokio. Bet tikrai yra vietų, kur nieko nesimato. Manyčiau, ši taisyklė gera, bet ją reiktų tikslinti.“

Baiminasi, kad neturės, kur pasistatyti mašinos

O štai Kipras susirūpino, kad šis KET punktas vairuotojams pakiš koją. „Šios taisyklės tikslas geras, bet tikrai nesudarytos sąlygos jos laikymuisi. Iš esmės sudėtinga situacija su parkavimusi, o čia dar po 4 vietas atlaisvina“, – minėjo vyras.

REKLAMA

Dėl galimai siauresnio automobilių vietų pasirinkimo sunerimo ir Margarita.

„Įdomu, kur reikės statyti mašiną, nes pas mus visai šeimai viena mašina, o su parkingu siaubas per visą rajoną. Tai parduotuvės šlagbaumus pastatė, uždarė normalią mokamą aikštelę, įkišo nereikalingą ofisą vidury rajono. Įkišo nereikalingą šviesoforą, garažus visus liepė išvežti. Manau, kad Karoliniškių tai nelies, nes čia realiai nėra, kur statyti mašinų“, – nuomone dalijosi ji.

Portalas tv3.lt teiravosi Vilniaus savivaldybės, kaip reikėtų spręsti vietų automobiliams trūkumo problemą.

„Reikia suprasti, kad stovėjimo vietos neatsiranda iš niekur, o gatvės ir kiemai nėra guminiai. Miestas, pavyzdžiui, gali spręsti įrengdamas parkavimo vietas daugiau gatvių – tai palaipsniui peržiūrint galimybes, planuojama daryti. Tuo tarpu, patys gyventojai gali naudotis kaimynijų programa ir tvarkytis kiemo iššūkius patys su miesto papildoma investicija – tvarkant aplinką, dalį vietos numatyti automobilių parkavimui. <...> Tvarkydami gatves siekiame ne tik sutvarkyti važiuojamąją dalį, bet ir įrengti patrauklius takus pėstiesiems ir dviratininkams bei infrastruktūrą pritaikyti tvarkingam parkavimui. Tokiu atveju bus mažiau nesusipratimų, kur galima parkuoti, o kur ne”, – tv3.lt raštu informavo savivaldybė.

REKLAMA

Primename, kad 2020 m. vasarą Vilniaus miesto savivaldybė siūlė įvesti naują parkavimo sistemą, pagal kurią tik daugiabučio gyventojai kieme galėtų statyti mašiną nemokamai, o visiems kitiems reikėtų susimokėti. Projektas svarstytas miesto Taryboje, bet taip ir nebuvo priimtas.

Portalas tv3.lt domėjosi, ar šį projektą savivaldybė šiemet dar planuoja „krutinti“. Savivaldybės atstovai pateikė tokį komentarą:

„Dar praėjusių metų vasarą sostinės tarybai buvo pateiktas sprendimo projektas, kuriuo būtų nustatoma gyventojų automobilių parkavimo zona. Tokiu sprendimu norima atlaisvinti kiemus nuo nenaudojamų automobilių, įvesti parkavimo tvarką bei sudaryti daugiau parkavimo galimybių gyvenamuosiuose rajonuose teritorijų gyventojams, vietines rinkliavas įvedant teritorijų svečiams. Tuo pačiu siekiama išnaudoti ir esamą susisiekimo infrastruktūrą – plačias gatves, kur pertvarkant gatvės erdvę ir išnaudojant perteklinį asfaltą, būtų galima įrengti papildomų parkavimo vietų automobiliams, ar kitą infrastruktūrą, reikalingą darniais būdais keliaujantiems sostinės gyventojams.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Policija duos laiko priprasti prie naujos tvarkos

Kelių policijos atstovas, Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyr. specialistas Renatas Siaurusaitis atskleidė, kokių priemonių imsis pareigūnai, kad užtikrintų naujojo KET punkto laikymąsi.

Pirmiausia, pareigūnai žada duoti vairuotojams šiek tiek laiko, kad jie apsiprastų su nauja automobilių parkavimo tvarka. Tad reidų ar bausmių iš policijos pusės nereikėtų baimintis, tačiau svarbu nepamiršti, kad kelyje elgtis atsakingai yra vairuotojo pareiga.

„Policijos pareigūnai neplanuoja daryti specialių reidų ar patikrinimų, kaip yra laikomasi minėtų naujų Kelių eismo taisyklių pakeitimų, leisime vairuotojams priprasti prie šių ir kitų įvedamų naujovių. <...> Šiuo atveju, svarbiausias aspektas yra vairuotojų sąmoningumas, kad transporto priemonės būtų statomos pagal Kelių eismo taisykles, neribotų kelio matomumo kitiems eismo dalyviams bei netrukdytų specialiųjų transporto priemonių, aptarnaujančio transporto vairuotojams, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui“, – tv3.lt komentavo R. Siaurusaitis.

REKLAMA

Taip pat kelių policija nurodo, kad prie įvažiavimų į kiemus turės atsirasti žymėjimas, įspėjantis vairuotojus, kad čia statyti automobilį draudžiama. „Kai kuriais atvejais turės atsirasti ir specialus ženklinimas, o tai irgi užtruks. Už kelio ženklų ir ženklinimo įrengimą atsako savivaldybės administracija, kuri pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, turi užtikrinti eismo saugumą, spręsti eismo organizavimo klausimus miestų ir kaimų gyvenamosiose vietovėse, vietinės reikšmės keliuose“, – teigė R. Siaurusaitis.

Prastai pastačiusiems mašiną grės baudos arba nutempimas

Vis dėlto vairuotojai neturėtų prarasti budrumo – už netinkamai pastatytą automobilį gali tekti paploninti piniginę. Sustojimas ir stovėjimas vietose, kuriose pagal KET draudžiama sustoti ir stovėti, sustojimas ir stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 90 eurų, įspėja Kelių policijos tarnyba.

REKLAMA

Ir tai – dar ne viskas. Neatsakingai priparkuotą automobilį pareigūnai gali pašalinti iš vietos – nutempti ir priverstinai išvežti.

„Administracinio nusižengimo teiseną pradėję ar administracinio nusižengimo tyrimą atliekantys pareigūnai turi teisę Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ne vietoje paliktą ar eismui trukdančią transporto priemonę priverstinai nuvežti“, – priminė R. Siaurusaitis.

Gruodį Kaune – apie 350 protokolų už netvarkingai pastatytą mašiną

Ne tik Kelių policija stebi, kaip dažnai gyventojai linkę parkuoti automobilį nusižengdami KET. Lygiagrečiai miestuose patruliuoja ir baudas išrašo savivaldybių Viešosios tvarkos skyrių pareigūnai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Portalas tv3.lt susisiekė su Kauno miesto savivaldybe ir teiravosi, kiek pastaruoju metu mieste buvo fiksuota KET pažeidimų.

Kauno Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Gatulis komentavo, kad 2021 m. gruodį kauniečiams buvo surašyti 343 administracinio nusižengimo protokolai už KET reikalavimų pažeidimus, o sausio 1–6 dienomis pasitaikė toks 91 atvejis.

Tačiau naujosios KET taisyklės, panašu, kauniečiai nepažeidžia. Per pirmąją sausio savaitę nesučiuptas nė vienas vairuotojas, kuris automobiliu būtų užstatęs įvažiavimą į kiemą ir pažeidęs naują KET reikalavimą.

„Iki šiol Viešosios tvarkos specialistai neužfiksavo nė vieno minėto KET 150.15 papunkčio pažeidimo. Taip pat nesulaukta ir gyventojų pranešimų apie sausio 1 d. įsigaliojusio KET reikalavimo pažeidimą“, – tv3.lt informavo G. Gatulis.

REKLAMA

Jo teigimu, draudimas parkuotis prie įvažiavimo į kiemą – naujas, todėl kiekvienas fiksuotas pažeidimas bus vertinamas individualiai. Piktybiškai nesilaikantiems šio reikalavimo gali tekti susimokėti baudas, o nuolankiems vairuotojams gali grėsti įspėjimas.

„Nuolat Kelių eismo taisyklių reikalavimus pažeidinėjantiems vairuotojams gali būti skiriamos administracinės baudos. Kitais atvejais gyventojai bus įspėjami ir informuojami apie įsigaliojusius pokyčius“, – teigė Kauno Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas.

Vilniečiai aktyviai praneša apie parkavimo pažeidimus

Tuo tarpu sostinėje per visus 2021 metus Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnai fiksavo apie 21 tūkst. parkavimo pažeidimų.

REKLAMA

„Viešosios tvarkos pareigūnai patruliuoja kiekvieną dieną, jie stebi visus galimus viešosios tvarkos pažeidimus, neapsiriboja tik automobilių statymo pažeidimų fiksavimu. Didžiausias dėmesys yra skiriamas reprezentacinėms miesto vietoms, aikštėms, tačiau sulaukus pranešimų apie įtariamus pažeidimus, atsižvelgdami į situaciją pareigūnai plečia patruliavimo zoną“, – rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pateiktame komentare.

Iš Vilniaus gyventojų per pranešimų platformą tvarkaumiesta.lt papildomai gauta 26 tūkst. pranešimų apie netvarkingai pastatytus automobilius.

Portalas tv3.lt primena, kad pastebėjus netinkamai pastatytas transporto priemones galima pranešti ir adresu epolicija.lt.

Gyvenu Kreves pr prie buvusio Pasimatymo tai mes patys isirengem automobiliu stovejimo aikstele . Ir musu name yra piktybiniu gyventoju , visvien stato ant saligatvio po balkonu . Kai nera vietos suprantu nieko nepadarysi . Arba pas mus daugiabutyje yra kirpykla ir kai suvaziuoja jos klientai tai masinom usstatyti visi saligatviai tai renkiesi eit gatves ar brist per per pievas ir purva .
problema yra, masinu daug, bet nervina kai seimoje, yra trys automobiliai, realiai naudoja viena, o kiti praktiskai, tik uzima vieta
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų