Pavasario vaikų atostogos – puiki proga ne tik mokiniams, bet ir jų tėvams pakelti sparnus ir patyrinėti pasaulį. Ne išimtis ir grupės „69 danguje“ narės Nijolės Pareigytės-Rukaitienės (39 m.) šeima – visai neseniai jie grįžo iš aktyvios kelionės po Austrijos kalnus, kur savaitę praleido sniegynuose ant slidžių.

Nors tai – nebe pirmoji Nijolės kelionė į Austriją, moteris neslėpė, kad šįkart ji jai didelio įspūdžio nepaliko.

„Prieš 15-16 metų pirmą kartą išvykau į Austriją slidinėti, paskui kažkaip su šeima su pertraukomis, nepastoviai važiuodavome slidinėti, vis keisdami kurortus. Dažniausiai traukdavome į Italiją, o šiemet nusprendėme, kad keisime Italiją į Austriją. Kadangi mūsų kompanija buvo labai didžiulė – su vaikais buvo 22 – mes nusprendėme visi traukti būtent ten“, – kalbėjo ji.

Sunkumų ir net pavojų kėlė ir nelengvos slidinėjimo sąlygos – vietoj puraus sniego kompanijai teko įveikti klampias, šlapias trasas su daugybe netikėtų kliūčių.

„Šiemet mums nepasisekė, nes oras labai šiltas, neįprastas tokio meto orų prognozėms. Dėl to buvo labai šlapias sniegas, buvo daug nepatogių trasų, kupstų, kalnuose kelias dienas net lijo. Labai matėsi kontrastai – vienas dienas buvo saulėta, kitas lijo.

Buvo labai sudėtingos trasos, nusileisti iš vieno kalnyno į kitą būdavo labai sudėtinga, nes trasų apačioje sniegas pažliugęs, daug duobių ir kupstų, galima labai lengvai užkliūti. Šiemet slidinėjimą vertiname ne itin teigiamai“, – neslėpė ji.

„Tiesa, kelionėje galima atrasti ir teigiamų dalykų – su mumis buvo labai smagi kompanija, geras viešbutis, kuriame labai skaniai valgėme gan prabangias vakarienes, sakyčiau, kaip aukšto lygio restorane. Tad didžiulis džiaugsmas mums būdavo vien vakarienės“, – juokėsi moteris.

Džiaugėsi, kad kartu vyko ir dukra

Nors su dukra Patricija jie keliauja nemažai, tai pirmas kartais, kai mergaitę pora nusivežė išbandyti slidinėjimo malonumų.

„Didelis pliusas ir džiaugsmas, kad šiemet pirmą kartą į kalnus nusivežėme Patriciją. Su vyru to labai norėjome, dažnai pasvajodavome. Galvojame į kalnus važiuoti ir kitąmet, tik turbūt ne į Austriją, – juokėsi moteris. – Aišku, ir čia yra gerų kalnynų, bet šiemet mums taip nepasisekė, kad to nesinorėtų kartoti kitą kartą.

Kadangi nesame labai puikūs slidininkai, mums turi būti puikiausios slidinėjimo sąlygos, kitaip mums būna labai sudėtinga. Bet smagu, kad dukrai labai patiko.“

Visgi Nijolė teigė, kad buvo ir tam tikrų baimių: „Pastebėjau, kad slidinėjant tokiomis sąlygomis ne kaifuoji, o slidinėdamas tik žiūri, kad neapsiverstum nuo kupstų ir sukritusio sniego. Bet labai smagu, kad Patricijai labai patiko – ji kiekvieną dieną, nuo pat ryto iki paskutinių keltuvų praleisdavo trasose.

Netrūko jai nei jėgų, nei jokio noro. Ji užsikabino, jau nori ir kitais metais su mumis važiuoti.“

Sunkios sąlygos

Kaip teigė moteris, tokiomis sąlygomis galima labai lengvai pasidaryti traumą ir susižeisti.

„Buvo pačių įvairiausių minčių. Grįžus iš Austrijos šeštadienį aš vykau tiesiai į renginį Šiauliuose. Kalnuose labai save saugojau, nes žinojau, kad šiuo metu manęs laukia labai daug koncertų ir renginių, o mano kauleliai nėra labai jauni, – juokiasi ji. – Taip pat ir mūsų kompanijoje pasitaikė moteris, kuriai per nesmagias slidinėjimo sąlygas, sniego kupstus lūžo koja. Slidė užkliuvo už kupsto, koja išsinarino taip, kad net lūžo kaulas.

Kalnuose panašių istorijų tikrai daug, todėl reikia labai saugotis. Buvo dienų, kai teko slidinėti per pūgą, beveik nieko nematant. Bet vis vien ėjome slidinėti, nes nesinorėjo tų dienų praleisti veltui“, – kalbėjo atlikėja.

„Paskutinę dieną ir vėl užėjo pūga, tad iš suaugusių jau nieks nebenorėjo kilti į kalnus, ten ėjo tik vaikai. Visi kiti mes likome viešbutyje atsipūsti, pailsinti labai pavargusias, sumuštas kojas. Jos tiesiog mėlynos, mėlynių turiu kokias 8, iki šiol jaučiu, kad kojos tokios medinės“, – pasakojo moteris.

Nijolė neslepia, kad tokias keliones, ypač keliaujant su vaikais per jų atostogas, reikia planuoti iš anksto. Taip išvengiama netikėtų ir itin didelių išlaidų, lieka ir daugiau variantų renkantis.

„Kelionę mes pradėjome planuoti jau seniai, tad surasti vietą ir kryptį nebnuvo sudėtinga. Draugai, kurie vėliau pirko bilietus, mokėjo dvigubai daugiau, nei mes. Tad kai kurie nusprendė net neskristi, o važiuoti su mašina.

Pastaruoju metu tikrai labai išbrangę  bilietai, turbūt visi ir vyksta slidinėti. Ir dabar jau kitiems metams jau planuojamės slidinėjimo kelionę – tik žiūrime į kitas šalis, pavyzdžiui, Prancūziją, kurioje nesame buvę.

Geriausia iš anksto sudėlioti keliones, nes per vaikų atostogas labai pakyla kainos. Bet ką darysi... Labai norisi vaiką kažkur išvešti pamatyti pasaulio. Taip pat norisi pabūti kartu, nesinori atskirai keliauti, o už tai tenka susimokėti“, – kalba ji.

Nuolatiniai koncertai, renginiai, filmavimai ir skubėjimas – tai N. Pareigytės-Rukaitienės kasdienybė. Aktyviai, lėkimo ritmu gyvenanti moteris neslepia, kad nors ir keliauja gan daug, atostogose ji vis dažniau nori pailsėti ramiu ritmu.

„Kai į kalnus išvažiavome, jau ketvirtą dieną man labai pradėjo sukti kojas, mėšlungis traukti, jutau didelį nuovargį. Vieną dieną nėjus ant kalnų pradėjau graužti save, kad reikėjo eiti slidinėti.

Bet paskui prisiminiau, kad mano kasdienybė yra labai intensyvi, visada skubu, bėgu, renginiuose vis šoku, dainuoju ir savęs labai daug išdalinu. Todėl per daug savęs nekaltinau, nes supratau, kad kartais aš renkuosi pasyvų, turistinį poilsį, kuris manęs per daug nepervargina.

Keliaujant visada stengiuosi tiesiog susipažinti su kultūra, aplankyti muziejus, pasivaikščioti miestuose, sužinoti, patirti kažką naujo. Nėra taip, kad dviračiais lėkčiau į kalnus, nors ir tikrai norėčiau“, – kalba ji.

Populiari pramoga slidinėjimo kurortuose kasmet pritraukia gausybę žmonių – kokios gi kainos vyrauja kurortuose?

„Slidinėti – brangu. Neturime nei savo slidžių, nei šalmų, todėl teko visas šias priemones nuomotis. Už 6 dienas trims žmonėms teko pakloti 800 eurų... Kalnuose nedidelis vandens buteliukas ar kava – 4 eurai, šnicelis – net 18 eurų. Nėra pigus dalykas. Nori geresnio viešbučio – irgi turi susimokėti. Tai kažkaip sumuoji viską ir susidaro nemažos sumos“, – tikino pašnekovė.

Kokie jus apgailetini
Bet įdomu butų i tave pažvelgti,kas tu per asaba ,kokio jau ten grožio esi,pagal protą ir komentuoji,tai čia su tuo jau aišku,kad čik -či-rik,kad visi butų tokio grozio kaip ji,tai nebūtų pavyduolių,nes tokie tik ir rašo,visokie nesveiko protelio,rasistai,baisuokliaiGrazi protinga moteris,šypsena kokia grazi,kojos graziausios iš visų,na ir ko daugiau reikia,sekmes jai ir grazaus gyvenimo!