REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos keliais rieda beveik 1,7 mln. lengvųjų automobilių. Tūkstančiui gyventojų šalyje atitenka apie 580 nekomercinės paskirties automobilių. Su tokiu rodikliu Lietuva taikosi tarp dešimties geriausiai motorizuotų valstybių Europos Sąjungoje. Tačiau net ir faktas, kad Lietuva yra automobilių šalis neeliminuoja rizikos faktorių renkantis naudotą automobilį. 

Lietuvos keliais rieda beveik 1,7 mln. lengvųjų automobilių. Tūkstančiui gyventojų šalyje atitenka apie 580 nekomercinės paskirties automobilių. Su tokiu rodikliu Lietuva taikosi tarp dešimties geriausiai motorizuotų valstybių Europos Sąjungoje. Tačiau net ir faktas, kad Lietuva yra automobilių šalis neeliminuoja rizikos faktorių renkantis naudotą automobilį. 

REKLAMA

Naudoto automobilio pirkimą sudaro grandinė veiksmų, kurių nevertėtų praleisti. Nuo poreikių ir galimybių įvertinimo iki bandomojo važiavimo bei patikros servise – į visus žingsnius turėtų būti žiūrima, kaip į galinčius sumažinti riziką nukentėti ir būti apgautiems nesąžiningo pardavėjo.

Vis dar sunku patikėti, kad kai kurie pirkėjai antrą po nekilnojamo turto (pagal brangumą) pirkinį renkasi atmestiniau nei mėsą parduotuvėje. Rinkdamiesi automobilius vairuotojai dažnai į rizikas numoja ranka. 

REKLAMA
REKLAMA

Labai daug detalių gali atskleisti bendravimas su pardavėju. Nemalonus bei nepagarbus pardavėjas gali susierzinti išgirdęs vos kelis klausimus. Visgi pirkėjo tikslas pokalbio metu sužinoti, ką apie tą konkretų automobilį gali pasakyti pardavėjas. 

REKLAMA

Abi naudoto automobilio sandorio puses skiria informacijos asimetrija, todėl pirkėjai turėtų įsitikinti, kad automobilis turi unikalų SDK kodą bei paprašyti kėbulo numerio (VIN kodo).

Turint šį numerį, patikrinti, ar pirkėjas apie automobilį sako tiesą užtruks vos kelias minutes. Šią informaciją greičiausiai galima gauti transporto priemonių patikros platformoje. Istoriniai faktai gali parodyti, kad automobilis nevertas dėmesio arba nevertas savo kainos, tačiau galutinį sprendimą turi priimti pats pirkėjas. Galų gale, žinodami, kokias kortas po stalu laiko pardavėjai, pirkėjai gali įgyti derybinį pranašumą.

REKLAMA
REKLAMA

Įrašai apie patirtą didelę žalą turėtų būti vertinami rimtai, o patikros metu vietos, kurios kadaise buvo pažeistos, turėtų būti itin kruopščiai apžiūrėtos. Pavyzdžiui, turint informacijos apie tai, kad prieš kelis metus pirkėją dominantis modelis buvo apgadintas į galą, reikėtų nuodugniai patikrinti būtent tą automobilio vietą. Tuo tarpu profesionalūs ir sąžiningi pardavėjai su visais automobilio faktais supažindina savo iniciatyva.

Bendraujant su pardavėju labai svarbu išsiaiškinti, ar bus pildoma lietuviška transporto priemonės pirkimo - pardavimo sutartis. Bet koks sandoris turėtų būti nutrauktas pirkėjui paprašius sutartyje rodyti nepilną automobilio kainą arba pasiūlius pildyti užsienietišką sutartį. Tokiu būdu pirkėjas įsigytų automobilį iš pardavėjo, galinčio eliminuoti save iš sandorio bei išvengti atsakomybės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naudoto automobilio pirkimo metu vairuotojai turėtų būti suinteresuoti kuo geriau susipažinti su perkama transporto priemone. Jei tai padaryti jiems yra sunku, verta kreiptis pagalbos į tuos, kurie gerai išmano automobilius ir gali padėti adekvačiai įvertinti naują pirkinį.

Komentaro autorius Matas Buzelis, „carVertical“ komunikacijos vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų