REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Septintą kartą Pietų Amerikoje vykusį Dakaro ralį šiemet sėkmingai įveikusius abu Lietuvos ekipažus trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje pagerbė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Gintaras Furmanavičius, įteikdamas specialiai šia proga pagamintus prizus.

Septintą kartą Pietų Amerikoje vykusį Dakaro ralį šiemet sėkmingai įveikusius abu Lietuvos ekipažus trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje pagerbė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Gintaras Furmanavičius, įteikdamas specialiai šia proga pagamintus prizus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Benediktui Vanagui su šturmanu baltarusiu Andrejumi Rudnickiu („Toyota Hilux“) pavyko pagerinti net porą lietuviams priklausiusių rekordų – jie vienuoliktąjį etapą baigė ketvirti, o bendroje įskaitoje užėmė 24-ą vietą.

REKLAMA

„Toyota Mebar“ automobiliu važiavęs Antano Juknevičiaus ir Edvardo Duobos ekipažas liko 60-as.

Nors trečiadienį prizai buvo įteikti tik lietuviams, toks pat prizas atiteks ir B.Vanago šturmanui baltarusiui A. Rudnickiui.

„Malonu, kad jubiliejinį 25-ąjį sezoną pradedame pagerbimo iškilmėmis. Džiaugiuosi, kad šis „Dakaras“ parodė, jog Lietuvos sportininkai gali važiuoti labai greitai ir kovoti dėl aukštų, o gal net ir aukščiausių vietų. B. Vanagas vienu metu skriejo kartu su „Dakaro“ lyderiais, viena pozicija pagerinęs Aurelijaus Petraičio ir Antano Juknevičiaus rezultatą, pasiektą 2009 metais. A.Juknevičius turėjo mažesnį biudžetą, todėl jo tikslai ir iššūkiai buvo kiti, tačiau jis parodė užsispyrusį lietuvišką charakterį ir ką gali mūsų mechanikai, turintys auksines rankas. Neabejoju, kad ateinančiame „Dakare“ mūsų sportininkai sieks dar geresnių rezultatų ir toliau garsins Lietuvos vardą“, – kalbėjo LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak B. Vanago, trečiasis „Dakaras“ jam buvęs kitoks nei du ankstesni, o kiekvienas toks ištvermės ralis – didelis kiekis informacijos, kuria būtina kryptingai pasinaudoti ateičiai.

„Rezultatai, kurie yra šiuo metu, manęs netenkina. Vyksta pasiruošimas naujam „Dakarui“. Laukia susitikimai Londone ir Singapūre. Ketvirta vieta viename etapų atvėrė daug galimybių, tačiau klaustukų daugiau nei atsakymų. Jau formuojasi darbų planas. Nors, atrodytų, jog nemažai liko (iki 2016-ųjų „Dakaro“ – BNS), bet tai manęs neguodžia. Kartelę ketiname kelti aukščiau. Dakaras yra visas gyvenimas. Laukia daug darbų“, – kalbėjo lenktynininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A.Juknevičius, kuriam tai buvo dešimtasis „Dakaras“, atstovaujant Kazachstano komandos sudėčiai bei savarankiškai šturmano bei lenktynininko pozicijose, neslėpė, jog dėl menkesnio biudžeto teko verstis savos gamybos automobiliu.

„Turėjom viltų, kad mūsų gamybos automobilis bus tvirtesnis. Kito varianto neturėjom – rinkomės kur pigiau. Tačiau įgijom patirties, praturėjome žiniomis, kurias ateityje išnaudosime. Ambicijos yra. Kol kas nieko negaliu konkrečiai pasakyti. Darom viską, kad važiuotumėm su konkurencinga technika“, – sakė milžinišką patirtį sukaupęs lenktynininkas.

REKLAMA

„Ne vieno mano svajonė buvo patekti į „Dakarą“. Su Antanu (A. Juknevičiumi – BNS) nesiruošiame sukti skirtingais keliais. Motyvacija ateičiai - gerinti tai, kas pasiekta. Įspūdinga prisiliesti prie Dakaro ralio, pajusti jo dvasią. Manau, jog tik Antano patirties dėka pavyko pasiekti finišą. Norisi dar sudalyvauti“, – ketinimų neslėpė A.Juknevičiaus šturmanas E. Duoba.

B. Vanago ir A. Juknevičiaus teigimu, kasmet planus dalyvauti Dakaro ralyje brandina bent penki Lietuvos ekipažai, tačiau atsitinka taip, jog po lenktynininkų suteiktų konsultacijų kai kurie jų atsisako savo ketinimų.

REKLAMA

Abu Lietuvos lenktynininkai jau pradėjo dirbti su galimais partneriais, ruošiantis 2016 metų Dakaro raliui.

„Stengiamės dirbti su potencialiais rėmėjais. Per tris mėnesius reikia susidėlioti ateinančio Dakaro ralio sąmatą. Dabar stengiamės išnaudoti šių metų ažiotažą“, –kalbėjo A. Juknevičius.

Pasak lenktynininko, minimalus biudžetas „Dakarui“ – 100 tūkst. eurų, nors jam pačiam 2003-iaisiais teko pradėti ralį su 35 tūkst. JAV dolerių.

„100 tūkst. eurų – tai minimali suma, tačiau tai nekonkurencingas biudžetas. Su tokia suma gali tikėtis įveikti „Dakarą“. 150 tūkst. eurų – jau gali galvoti apie mechanikų komandą. Jei sieki rezultatai – reikalinga didesnė sąmata. Svajonės yra viena, tačiau biudžetas lemia viską“, – įsitikinęs A. Juknevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

B. Vanago teigimu, jam jau tekę susitikti su „Mini“ ralio automobilių gamintojų atstovais, tačiau kol kas konkrečių susitarimų nepasiekta. „Dirbame su partneriais. Informacijos srautas labai didelis. Turime susisteminti klaidas ir jų ateityje nekartoti“, – neabejoja lenktynininkas, kurio vertinimu "kad ir kiek pinigų beturėtum, jų mažai".

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų