REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos aeroklubas atšventė 85-erių metų veiklos sukaktį – ta proga Panevėžio aeroklubo nariai kartu su kolegomis iš kitų miestų surengė šventę.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmąjį gegužės šeštadienį didžiuosiuose Lietuvos miestuose aviacijos mėgėjai ir Lietuvos aeroklubo nariai minėjo klubo jubiliejų. Šventės buvo surengtos Vilniuje, Kaune ir Panevėžyje.

REKLAMA

Aukštaitijos sostinės klubo organizuotame renginyje panevėžiečiams ir miesto svečiams surengtoje aviacinės technikos parodoje galima buvo pamatyti laisvo skrydžio skraidyklių, sklandytuvų, skirtų vaikams, panevėžiečių aviakonstruktorių sukurtą vienvietį lėktuvą. Daug miestiečių dėmesio sulaukė ir parodoje pristatytas sportinis sklandytuvas bei čekų gamybos dvivietis lėktuvas, skirtas rekreaciniams skraidymams. Mažieji panevėžiečiai galėjo pasigrožėti radijo bangomis valdomais aviamodeliais. „Kiekviename šalies mieste yra aviacijos klubų, Lietuvos aeroklubas vienija apie tūkstantį penkis šimtus narių, o mūsų aeroklubas vienas seniausių“, – Panevėžio aeroklubo viršininkas Bronius Zaronskis pasakojo, kad į miesto centrą atgabenti sklandytuvą, kitus parodos eksponatus buvo gana sudėtinga.

REKLAMA
REKLAMA

Boeingo pilotavimo įgūdžiai – nuo mažumės

B. Zaronskis tikino, kad Panevėžio miesto klubas ne tik seniausias šalyje, miestas prie Nevėžio garsus ir tuo, kad čia įsikūrusi Vaikų aviacijos mokykla. Šeštadienį šventės metu surengtoje aviacijos parodoje panevėžiečiai galėjo pamatyti vaikišką sklandytuvą. „Tai nedidelis mokyklinis orlaivis, skirtas vaikams nuo devynerių iki penkiolikos metų mokyti. Šitie vaikiški sklandytuvai yra lietuviškos konstrukcijos ir gaminami tik Lietuvoje“, – aiškino aeroklubo vadovas B. Zaronskis. – Tokia mokykla, kurioje mokyklinio amžiaus vaikai gali gauti jaunojo piloto licenciją, vienintelė ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kėdainiuose įsikūrusi Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla savo padalinius turi aštuoniuose šalies miestuose. „Tokios profesinės vaikų skraidymo mokyklos buvo labai populiarios sovietmečiu, tada Lietuvoje buvo apie penkiolika tokių mokyklų, dabar liko tik viena, netgi Rusijoje tokios mokyklos nebėra, niekur pasaulyje tokios nerasi“, – kalbėjo Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos Panevėžio vaikų eskadrilės skraidymo instruktorius Rolandas Stonkus. „Vaikai išmoksta valdyti sklandytuvą. Kai moka pilotuoti, tada jau ir boeingu gali skristi. Tai labai rimtas žingsnis profesijos link“, – sako mokyklos vadovas.

REKLAMA

Šiuo metu Panevėžyje 10 mokyklinio amžiaus vaikų turi jaunojo piloto licenciją. Vaikiškas sklandytuvas gali pakilti iki 5 metrų aukščio. Mokytis būsimieji pilotai priimami nuo 9–10 metų. Pasak B. Stonkaus, mokslas nemokamas, tačiau pastangų reikia daug. Vaikai šioje mokykloje mokosi iki 15 metų. Nuo 16-os metų jaunuoliai jau gali mokytis aviacijos klubuose. Daugelis aeroklubo mokymo įstaigoje paruoštų jaunuolių baigė aviacijos mokyklas ir sėkmingai tęsia karjerą civilinėje ar karo aviacijoje.

Nepailstantys padangių romantikai

Aviacija – nepagydoma liga“, – šypsodamasis konstatuoja medicinos mokslus bebaigiantis Panevėžio aeroklubo narys Mantas Butkus, kartu su klubo kolegomis parodoje miestiečiams pasakojęs apie čekų gamybos dvivietį lėktuvą. Jau kone dešimtmetį skraidantis Mantas sako, kad aviacija nėra pavojinga sporto šaka. „Aviacijoje yra du pavojingi etapai – tai kelionė mašina į aerodromą ir atgal“, – juokaudamas būsimas medikas patikina, kad sklęsti sklandytuvu – tarsi skaityti poeziją. „Per visą Lietuvą galima sklandytuvu perskristi per keturias valandas.“

REKLAMA

„Sklandyti pradėjau nuo vienuolikos metų“, – sako aštuoniolikmetis Panevėžio aeroklubo narys Justas Voveriūnas. „Žmonėms nuolat kyla klausimas: kaip sklandytuvas skrenda, jei neturi motoro? Tai mes jiems ir paaiškinam“, – linksmai nusiteikęs kalba aviacija susižavėjęs panevėžietis.

Dvidešimtmetis Donatas Baikštys – būsimasis pilotas, studijuojantis Vilniaus Gedimino technikos universitete, Antano Gustaičio aviacijos institute orlaivių pilotavimą, sako, kad sklęsti sklandytuvu nėra pavojinga. „Viskas priklauso nuo oro, jei debesys trijų kilometrų aukštyje, sklandytuvą galima drąsiai kelti iki debesų“, – sklandymo žiniomis dalijasi būsimasis pilotas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos aeroklubo 85-erių metų šventės proga grojo „Panevėžio garsas“, buvo surengta aviacijos fotografijų paroda, vyko vaikų piešinių konkursas. Panevėžiečiai galėjo stebėti besileidžiančius parašiutininkus. Trys ekstremalaus sporto propaguotojai iš lėktuvo iššoko virš Senvagės. Iš Šiaulių atvykę parašiutininkai pademonstravo tikrą profesionalumą. Šventės metu virš panevėžiečių galvų skraidė lėktuvai. Pasveikinti kolegų atvyko aviacijos profesionalai ir mėgėjai iš Šiaulių, Biržų, Kėdainių, Kauno, Mažeikių, Rygos aeroklubų.

Lietuvos aeroklubas yra didžiausias bendrosios aviacijos junginys Lietuvoje ir vienija apie 1 500 narių. Panevėžio aeroklube – apie 100 narių nuo 9 iki 78 metų.

E. Giknienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų