REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors ugnikalnių išsiveržimai ar didžiuliai uraganai Lietuvos gyventojams negresia, sužinoti, kad netoliese įsikūrusioje gamykloje įvyko pavojingų medžiagų nuotekis, norėtųsi kuo greičiau. Tad tam Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas sukūrė sistemą, kuri ir turėtų mus informuoti apie gyvybei pavojingus ekstremalius įvykius.

Nors ugnikalnių išsiveržimai ar didžiuliai uraganai Lietuvos gyventojams negresia, sužinoti, kad netoliese įsikūrusioje gamykloje įvyko pavojingų medžiagų nuotekis, norėtųsi kuo greičiau. Tad tam Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas sukūrė sistemą, kuri ir turėtų mus informuoti apie gyvybei pavojingus ekstremalius įvykius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Operatyvumui padeda šablonai

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie vidaus reikalų ministerijos Civilinės saugos valdybos vyriausias specialistas Algis Bolys pasakojo, kad ši sistema yra skirta visiems mobiliojo ryšio gyventojams vienu metu ir iš karto perduoti perspėjimo pranešimą apie ekstremalius įvykius bet kurioje Lietuvos geografinėje teritorijoje.

REKLAMA

„Mes perduodame trimis kalbomis – lietuvių, anglų ir rusų. Pats gyventojas gali pasirinkti, kokia kalba jis tuos pranešimus nori gauti“, – Žinių radijo laidoje „Atsakingi už gamtą“ pasakojo pašnekovas.

„Įvykus ekstremaliai situacijai, gyventojai informuojami, kad jiems yra iškilusi grėsmė ir ką toliau jie turėtų daryti, kad gautų tikslesnę informaciją. Panaudojus būtent šią sistemą, atkreipiamas gyventojų dėmesys, jis nukreipiant, kur reiktų gauti papildomą informaciją. Visuomet Lietuvos gyventojai bus informuojami per Lietuvos radiją ir televiziją. Ten jau bus detaliai paaiškinta, kas įvyko, ką jiems reikėtų daryti, kad apsisaugotų nuo ekstremaliosios situacijos. Pašnekovas tikino, kad siunčiami pranešimai gyventojams bus neilgi, juos sudarys iki 350 ženklų. Įvairiausioms situacijoms jau yra parengti šablonai, tad specialisto teigimu, jie padės pagreitinti perspėjimo procesą. „Budinčiai tarnybai reikia tik nukopijuoti tą pranešimą, įdėti laiką ir valandą ir išsiųsti. Jeigu reikėtų trimis kalbomis parašyti, tai užtruktų apie 2–3 minutes“, – tikino A. Bolys.

REKLAMA
REKLAMA

„Apple“ vartotojams – keblumai

Specialistas paaiškino, kad gautas pranešimas į mobilųjį telefoną neatrodys kaip įprasta žinutė. Šis pranešimas pateks tiesiai į mobiliojo ryšio aparato ekraną.

„Gyventojui lieka tik viena pareiga – aktyvinti korinio transliavimo funkciją, kad jie galėtų tą pranešimą gauti. Jei telefonas nustatytas teisingas, ekrane iškart parodomas tas pranešimas", – sakė A. Bolys.

A. Bolys teigė, kad beveik visi mobilieji telefonai turi korinio transliavimo funkciją. Pašnekovas pabrėžė, kad „Apple“ gamintojo telefonai, tokios funkcijos neturi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas tikino, kad perspėjimo sistemai visiškai nesvarbu, kokio operatoriaus paslaugomis jus naudojatės.

Ši sistema buvo įdiegta 2012 m. rugpjūčio mėnesį. Nuo to laiko perspėjimo sistema buvo panaudota 30 kartų. Didžiausias pranešimų skaičius, 20, buvo dėl stipraus vėjo ir lijundros. 5 pranešimai buvo dėl pakilusio vandens lygio upėse, 4 – dėl eismo įvykių kelyje, 1 – dėl gaisro. 13 pranešimų buvo perduota visai Lietuvos teritorijai , 17 – regionams.

www.ziniuradijas.lt

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų