Neišdildomų kelionės po Keniją įspūdžių troškusios lietuvės Dalia ir Ilona gavo visai ne tai, ko tikėjosi. Įspūdžių buvo daug, bet dėl save kelionių organizatore pristatančios Aidos veiksmų jų įspūdžiai įgavo košmaro prieskonių. Dabar moterys niekam nelinkėtų susidurti su Aida, o tai, kas tiksliai nutiko, jos atvirai papasakojo laidoje „Prieš srovę“.

Kenija – šalis, kurioje slypi ne tik egzotika, bet ir dideli kontrastai tarp turtingų ir visai nieko neturinčių. Šalis taip pat garsėja ir savo nacionaliniais parkais, liūtais, žirafomis, kuriuos turistai trokšte trokšta pamatyti. Bet kaip ten ne tik nuvažiuoti, bet ir pamatyti, patirti kuo daugiau?

Štai toks atrodytų visai nekaltas noras vos nesupažindino pasiturinčių keliautojų grupės su Kenijos kalėjimu, kuriame kelionių organizatorė Aida žadėjo jas gyvas supūdyti. Skamba kaip negera pasaka. Bet tai visai ne pasaka, sako iš Vokietijos duoti interviu laidai „Prieš srovę“ atskridusi Ilona.

„Prieš kelionę aš nieko nežinojau apie ją (Aidą – red. past.). Aš ją esu pamačiusi, suradusi būtent feisbuke. Ji save grupėje pareklamavo, buvo ji įdėjusi, ten buvo rugpjūčio-rugsėjo mėnuo, keletą video – ten kaip tik buvo tų gyvūnų migracija. Ir aš esu po tuo video pakomentavusi, kad oho, įspūdinga, gražu. Ir taip aš ją ten atradau“, – pasakojo Vokietijoje gyvenanti lietuvė Ilona.

Iloną nustebino tai, kad lietuvė Aida gyvena Kenijoje. Esą šis faktas padėjo labiau ja pasitikėti, nes „lietuvis savo neapgaus“. Tačiau, deja, tiek Ilonai, tiek Daliai teko labai nusivilti.

„Visur, kur tik susidūrimas su Aida, visur, tiesiog kiekviena situacija buvo tokia nemaloni...“, – tikino keliautoja Dalia.

Už viską sumokėjo iš anksto

Aida ištekėjo už įtakingos genties Kenijoje vyro. Kadangi moteris lietuviams nepažįstamame krašte žino viską, todėl siūlo už didelius pinigus toje tolimoje egzotiškoje Afrikos šalyje suorganizuoti išskirtines keliones. Esą visos turistų svajonės – paglostyti liūtą, pamatyti žirafą, apsilankyti vietiniame turguje pavakarienauti atokiame Kenijos kaime, paklausyti masajų dainų tiesiog stepėse – gali tapti realiomis, jei tik turite pakankamai pinigų. O pinigai šioje istorijoje užima tikrai ne paskutinę vietą.

Ilona su šeima vykti į Keniją nusprendė spontaniškai. Prieš tai jie planavo keliauti į Antarktidą, bet dėl situacijos su vaiko skiepais, jie to padaryti negalėjo. Todėl šeima nusprendė keliauti į Keniją ir nusprendė pasinaudoti Aidos siūlomomis paslaugomis.

Ilona netrukus pervedė už būsimą kelionę pinigus. Jis sumokėjo už viską – už būsimus viešbučius, už būsimus bilietus į safarius po nacionalinius parkus, kur llonos vaizduotėje jų jau laukė egzotiški gyvūnai, sumokėjo Ilona iš anksto net ir už būsimą maitinimą, už pusryčius ir vakarienes Kenijoje.

„Vyrui pasakiau, kad keliaukime į Keniją, paklausiu, ar ji (Aida – red. past.) tuo metu turi laisvo laiko. Jeigu atvyksite čia, tai pirmą dieną ten būsite, antrą, trečią dieną galėtumėte va ten, paskui į šitą safarį, dar į kitą safarį. Taip užkalbėjo...“, – tikino Ilona.

Turėjo mokėti ir už Aidos pietus

Netrukus Ilona gavo ir kelionių organizatorės Aidos laišką, kuriame moteris paprašė, kad Ilona nupirktų jai gitarą. Esą pinigus Aida pažadėjo grąžinti iškart. Vėliau Aida paprašė ir kedų, ir marškinėlių, bet nei už gitarą, nei už kitas prekes Ilona pinigų iškart neatgavo.

„Ji pasiėmė visus savo daiktus ir gitarą, bet ji pirmiausia panoro su mumis eiti į apsipirkimo centrą. Galvojau, kad nieko tokio baisaus, vėliau atsiskaitysim. Buvau užtikrinta, kad nueisime į apsipirkimo centrą, ji grįš, nes ji vis tiek pas mus ten viešbuty paliko tuos daiktus, ir tada jau čia (atsiskaitysim – red. past.)“, – pasakojo Ilona.

Tačiau prekybos centre laukė netikėtumai. Pirmiausia Ilona su vyru atsisėdo pavalgyti, prie jų taip pat prisijungė ir Aida. Pavalgius padavėjas atnešė dvi sąskaitas – Ilonai su vyru ir atskirą Aidai. Tuo metu Aida pakilo nuo stalo ir nusivedė Ilonos vaiką prie eglutės. Juokas juokais, bet Aidos sąskaitą už pietus turėjo apmokėti Ilonos vyras.

Negana to, tą dieną pinigų už kedus ir gitarą kelionių organizatorė irgi neturėjo. Žadėjo ryt, o dar kitą dieną sakė, kad vėl atiduos rytoj ir t.t.

Už paslaugas turėjo mokėti antrą kartą

Bet pietus, gitara ir kedai dar tik smulkmena palyginus su tuo, kad pinigai už viešbučius taip pat nebuvo apmokėti. Kaip apie savo patirtį pasakojo kita keliautoja Dalia, visi turistai mokėjo pinigus vos ne už 5 žvaigždučių prabangą, o gavo kambarius su tarakonais ir dar tik rezervuotus, bet ne apmokėtus kambarius.

„Po trečios dienos, kai mes nuvažiavome į viešbutį, jeigu galima jį taip pavadinti, ir pamatėme, kokį mes kambarį gavome, kur, sakykim, dvi lovos, o du žmonės negali tarp tų lovų prasilenkti, reiškia vienas turi atsigulti, kad paskui kitas galėtų praeiti ir atsigulti. Šviesos nebuvo, tik spingsulė. Mes nusprendėme to netoleruoti ir pasakėme: Aida, prašau pakeisti mums kambarius. O Aida pasakė mums, kad viešbutis yra visas užimtas, kambariai visi užimti ir nieko pakeisti nebeįmanoma.

Buvo pas mus tokių organizuotų moteriškučių, kurios nulėkė greitai, susižinojo, kad viešbutis tuščias, mes visiškai vieni gyventojai ir pasikeitėme kambarį. Tada prasidėjo Aidos šantažavimas, kad aš jums galiu padaryti taip, kad jūs iš Kenijos neišvažiuosite, jeigu jūs čia dar šakositės, aš turiu priemonių, kaip padaryti, kad jūs į Lietuvą nebegrįžtumėte. Taip, būtent taip Aida, kelionių organizatorė, pasakė“, – šokiruojančią situaciją papasakojo Dalia.

Negana to, už beveik visas paslaugas reikėjo mokėti antrą kartą.

„Mes sumokėjome Aidai antrą kartą, antrą kartą sumokėjome už Naivašos ežerą, net negavom paslaugos, kuri buvo numatyta, turėjo būti prezentacija arbatos plantacijoje. Apie valgį kalbant, buvome susimokėję už pusryčius, pietus, vakarienę, bet mes vėl už viską turėjome iš naujo susimokėti“, – pasakojo Dalia.

Panašiai buvo ir Ilonai. Jai antrą kartą susimokėti teko atvykus į pagrindinį kelionės tašką – rezervatą. Teko antrą kartą mokėti ir už pietus ar vakarienes, už kurias Ilona ir jos šeima jau buvo sumokėjusi pinigus.

Ilona laidos „Prieš srovę“ komandai parodė Aidos žinutes, kuriose ji rašė susimokėti „ir už šitą viešbutį – tiek ir tiek tūkstančių šilingų, paskui aš jums eurais grąžinsiu“. Paskui žinutėse Aida žadėjo Ilonai, kad grąžins pinigus už daiktus, kuriuos ji jai atvežė. Bet kelionės pabaigoje Ilonai trūko kantrybė ir ji ėmė reikalauti tuoj pat grąžinti visus pinigus, bet Aida tik žadėjo ir žadėjo. Jau grįžusi į Vokietiją Ilona vis dar reikalavo permokėtų sumų.

Anot Ilonos, viskas jai kainavo kilogramą nervų, o jos svajonių atostogas Aida su savo elgesiu pavertė košmaru. Dalį pinigų Ilonai kelionių organizatorė grąžino tik tada, kai šią istoriją moteris ėmė viešinti.

„Aš pasiskaičiavau, kad gavome 40 procentų iš to, kas buvo žadėta“, – patikino Ilona.

Oro uoste – didžiausias košmaras

Pinigai pinigais, bet štai Dalia Nairobio oro uoste patyrė kone didžiausią košmarą, kai moterų grupė iš Kenijos jau turėjo išskristi atgal į Europą. Aida kelioms moterims išsiuntė žinutes, kad ji pasirūpins, jog jos supūtų Kenijos kalėjime.

„Mums jau išskrendant iš Kenijos, oro uoste, merginos, kurios jau buvo su Aida likusį laiką prie Indijos vandenyno, pradėjo gauti žinutes, kad mes nepraeisime pro pasų patikrą, nes jos vyro pusseserė dirba prie pasų patikros.

Ji sakė, kad perduos policijai, kad mes aferistai, kad mes jai nesusimokėjome už kelionę. Į galą mes visa grupė pasidarėme aferistais, net ir tie, kurie su Aida buvo iki pat galo ir kurie ten mokėjo už Aidos gyvenimą, jie irgi pasidarė tokie, kurie, pasirodo, Aidai skolingi. Ji pradėjo mums grasinti, kad mes supūsime Afrikos kalėjimuose, kad iš Afrikos kalėjimų niekas dar nėra išėjęs ir mūsų niekas neišlaisvins ir neišvaduos“, – pasakojo Dalia.

Tokie žodžiai ne juokais išgąsdino visą turistų grupę.

„Svarbiausia, kad taip ir buvo pasakyta – jūs supūsit. Aš jau, sakykim, įsivaizduoju, kas yra jau tie Lietuvos, Europos kalėjimai, bet aš bandžiau įsivaizduoti, kas mūsų laukia tenai (Kenijoje – red. past.), kur visiškai nėra nei artimų žmonių, nieko nėra ir tu esi įkištas kažkokiame kalėjime. <...> Tada buvo labai baisu. Ir galiu pasakyti, kad visai mūsų grupei buvo labai labai baisu ir visai nejuokinga. Mes buvome panikoje ir galvojome, kas bus toliau“, – pasakojo Dalia.

Tad Daliai ir visai turistų grupei nebuvo jokios ramybės iki pat tol, kol lėktuvas nepakilo skrydžiui. Laimė, nė vienas iš turistų nebuvo sulaikytas, muitininkai visus keliautojus praleido, o susidūrimas su Aida liko praeityje.

Tiesa, laidos „Prieš srovę“ komanda filmavimo metu dėjo daug pastangų susisiekti su kelionių organizatore Aida, kad išgirstų moters įvykių versiją. Tačiau vos tik Aida suprato, kad nepavyks žurnalistų įkalbėti nerodyti reportažo, iškart atsitvėrė tylos siena.

Daugiau istorijos detalių žiūrėkite vaizdo siužete, esančiame straipsnio pradžioje.

Laidą „Prieš srovę“ žiūrėkite kiekvieną antradienį 19:30 per TV3 televiziją.

VISĄ LAIDĄ PAMATYKITE ČIA:

Straipsnis parengtas pagal TV3 televizijos laidą „Prieš srovę“.